جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(270)

طراحی پوستر با کمترین هزینه

8 سال پیش ( 1394/5/24 )
 

پرسش: مدیر کسب‌و‌کار کوچکی هستم که تصمیم دارم بودجه کمی را صرف طراحی پوستر تبلیغاتی کنم. با توجه به اینکه محدودیت مالی داشته و نمی‌توانم مدیر هنری یا طراح حرفه‌ای استخدام کنم، چه پیشنهادهایی برای طراحی پوستر تبلیغاتی کسب‌و‌کارم پیشنهاد می‌کنید؟

پاسخ کارشناس: هدف پوستر در واقع این است که در یک فرم ساده، مفهوم را به بیننده توضیح داده و ذهن او را درگیر چالش و بحث کند. موضوع اصلی پوستر باید برای مخاطب جذابیت ایجاد کند. مثل طرح یک معمای جالب یا مطرح کردن یک‌سوال. یک پوستر باید ساده باشد تا پیچیدگی در بیان موضوع باعث خسته شدن بیننده نشود و هدف اصلی پوستر را که ایجاد جذابیت و بحث برانگیزی است، بی‌ثمر نگذارد. یک موضوع پیچیده اگر در قالب یک پوستر ساده بیان شود به‌مراتب تاثیرگذاری بیشتری نسبت به یک کتاب چندین صفحه‌ای با توضیحات فراوان دارد!

46659760768076

در واقع یک بیننده عام از هر قشری باید قادر به درک مفهوم اصلی پوستر باشد. شما باید نکات اصلی موضوعی را که می‌خواهید پوستری برایش تهیه کنید شناسایی کرده و حتی آنها را به‌صورت لیستی تهیه و اولویت‌بندی کنید. از جادوی فونت و رنگ‌ها غافل نشوید. رنگ‌ها و مفاهیم‌شان باعث می‌شود چشم بیننده روی یک موضوع متمرکز شده و استفاده از همین نکته در طراحی پوستر یک سکوی پرتاب برای رسیدن به موفقیت در هدف و طراحی پوستر است. استفاده از رنگ‌های مناسب در قالب نقش‌ها و اشکال متناسب با موضوع یک پوستر تاثیر‌گذاری به‌مراتب بیشتری نسبت به نوشتن یک شعار به بهترین نحو در پوستر دارد.

کلیت بصری پوستر، چه حاصل عکاسی باشد و چه تصویرسازی، باید صریح و ساده حرف خود را بیان کند و نباید از مفاهیم گوناگون و پیچیده در پوستر استفاده شود؛ زیرا در این صورت مخاطب نمی‌تواند در زمان بسیار کوتاهی که از مقابل پوستر می‌گذرد پیام را جذب کند و با تصویر ارتباط لازم را برقرار کند. شعار اصلی پوستر یعنی عنوان آن نیز باید صریح و ساده باشد و اگر به دلایلی در یك پوستر ضروری است كه پیام در چندین سطر نوشته شود، روش صحیح آن است كه یك عبارت كوتاه، شعار اصلی پوستر باشد و بقیه نوشته‌ها با حروفی كوچك‌تر و معمولا فشرده در محل مناسب قرار گیرد تا به خواننده مجالی برای خواندن دهد.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aoHz0AKS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه