چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران معتقد است در برنامه ریزی کشور برای توسعه به توسعه منطقه ای و استانی توجه نمی شود.

او در نخستین نشست استانی دبیرخانه سه اتاق با اشاره به نقش تأثیرگذار دبیرخانه سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون در ایجاد صدای واحد بخش غیردولتی تأکید کرد: امروز بخش خصوصی نیازمند اعتلاف و تشریک قوا در جهت ایجاد جایگاه واقعی خود است.

شافعی گفت: متأسفانه در گذشته به دلیل عدم اعتلاف و تضاد منافع بخش خصوصی و غیردولتی در اقتصاد کشور، سیاست گذاران در مجلس و دولت دچار سردرگمی بوده اند.

رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: در برنامه ریزی کشور برای توسعه خلأ وجود دارد و آن هم عدم توجه به توسعه منطقه ای و استانی است. این مسئله موجب بی توجهی به امکانات مناطق کشور می شود. اینکه در تهران نسخه ای برای توسعه تمام استان ها بدون توجه به ظرفیت های منطقه ای آنها نوشته شود اشتباهی است که دائماً تکرار می شود.

او تأکید کرد: اگر به دنبال توسعه کشور هستیم باید از تمرکزگرایی به سمت تمرکززدایی حرکت کنیم.

غلامحسین شافعی با اشاره به عدم توجه به برنامه ها و سیاست های توسعه ای کشور گفت: متأسفانه علاوه بر بی توجهی به ظرفیت های منطقه ای در توسعه کشور، مسئله بی توجهی به محیط زیست و زندگی مردم مطرح است و مثال آن هم توسعه طرح های فولادی و نادیده گرفتن شرایط کمبود آب در آن مناطق است.

رئیس اتاق ایران گفت: ایجاد صندوق های توسعه منطقه ای با حضور و نظارت دولت از جمله پیشنهاداتی است که دبیرخانه سه اتاق تدوین کرده و برای توسعه منطقه ای در کشور پیشنهاد داده است.

وی همچنین ایجاد هلدینگ های صادراتی با مشارکت دولت در جهت به کارگیری سرمایه های راکد مردمی در مناطق استانی را به عنوان یکی دیگر از طرح های تحول در توسعه منطقه ای مطرح کرد.

شافعی گفت: از جمله موضوعاتی که در دبیرخانه سه اتاق در جهت توسعه منطقه ای کشور مورد بررسی قرار گرفته، استفاده از سرمایه گذاری های مشترک با کشورهای همسایه است؛ موضوعی که زمینه ساز ایجاد نوار امنیتی و توسعه ای در مرزهای کشور خواهد شد.

رئیس اتاق ایران ایجاد دبیرخانه های استانی سه اتاق را گام بعدی در توسعه کشور با هدف بهره برداری از ظرفیت های استانی و توان منطقه ای در راستای منافع بخش غیردولتی عنوان کرد.

سخنگوی دبیرخانه سه اتاق ضمن انتقاد از نبود مطالعات منطقه ای برای توسعه کشور تصریح کرد: اگر در برخی  طرح های توسعه ای کشور مطالعه ای در زمینه وضعیت های منطقه انجام می شد هیچ توجیهی برای سرمایه گذاری در آن طرح وجود نداشت.

  شافعی در پایان نقش استاندارها در توسعه و فرماندهی در توسعه مناطق را بی بدیل دانست و گفت: متأسفانه نگاه به استاندارهای کشور صرفاً نگاه هزینه ای و توزیع بودجه استان است که ضرورت دارد برای توسعه مناطق استانی نگاه اینچنینی به استاندارها تغییر کند.

به گزارش اتاق ایران، نخستین نشست استانی دبیر خانه مشترک سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون با حضور علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در محل اتاق بازرگانی استان قم صبح شنبه برگزار شد. در این جلسه حسین نقره کار، رئیس دبیرخانه مشترک سه اتاق گزارشی از عملکرد دبیرخانه ارائه داد.

همچنین رؤسای اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون نیز گزارش خود را ارائه دادند. در این نشست همچنین گزارش مطالعاتی معاونت اقتصادی اتاق بازرگانی ایران با موضوع اقتصاد مقاومتی ارائه شد. رؤسای سه اتاق در پایان نشست جلسه به سوالات فعالان حاضر در نشست پاسخ دادند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2L4n5DvP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه