دوشنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۴ / Mon, 21 Apr(4) 2025 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(269)

سنجش رضایتمندی مشتری در زمان کوتاه

9 سال پیش ( 1394/5/23 )
 

پرسش: مدیرکسب‌وکاری هستم که سعی می‌کنم براساس رضایت مشتری خدمات جدیدم را به بازار ارائه دهم اما همان‌طور که می‌دانید، سنجش رضایت‌مندی مشتریان شیوه زمانبری است و برای این کار باید وقت و هزینه زیادی را صرف و در این رابطه باید از یک تیم حرفه‌ای بهره‌ برد. آیا برای این سنجش شیوه ساده‌تری نیز وجود دارد یا امکان دارد زمان سنجش رضایت‌مندی را کوتاه‌تر کرد؟ درصورت امکان در این رابطه راهنمایی بفرمایید.

43565768569

پاسخ کارشناس: همه صاحبان کسب‌وکارها می‌دانند سنجش رضایت‌مندی مشتریان امری الزامی برای ادامه حیات‌شان در بازار است. علاوه بر این امروزه مشتریان نیز به دلیل مشغله کاری و بی‌حوصلگی تمایلی به پر کردن فرم رضایت‌مندی یا جوابگویی به سوالات در این باره را ندارند. پس کسب‌وکارها برای به‌دست آوردن نتیجه بهتر است از هر زمانی که با مشتری برخورد می‌کنند، استفاده کنند و در چنین زمان‌هایی فورا چند سوال کوتاه را از آنها بپرسند اما چنین سوالاتی باید کاربردی باشد و مشتری نیز با تمایل و حوصله به آنها پاسخ دهد. در این باره می‌توان به چهار معیار کلی برای سنجش رضایت‌مندی مشتریان در زمان کوتاه اشاره کرد. معیارهایی که توسط کارشناسان توصیه می‌شود و حتما باید در سوالات گنجانده شود و سوالات براساس آن چیده ‌شود. معیارهایی مانند:

یک- مشتریان به چه میزان از برند مورد نظر رضایت دارد؟ این یک سوال احساسی است و دقیقا همان نکته‌ای است که کسب‌وکارها به آن نیاز دارند. در واقع این سوال مستقیما به تجربه مشتری با برند اشاره دارد.

دو- مشتری چقدر احتمال دارد که به خرید از برند شما ادامه دهد؟ با این سوال علاوه بر سنجش رضایت‌مندی مشتری، میزان وفاداری آن نیز نسبت به برند سنجیده می‌شود.

سه- مشتری چقدر تمایل دارد که برند را به دوستان یا اطرافیان توصیه کند؟ پاسخ مثبت مشتریان به این سوال نقطه قوتی برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود.

چهار- کدام صفات کیفی خدمات و محصول کسب‌وکار برای مشتریان جالب‌تر بوده‌است؟

دراین باره کسب‌وکارها باید مشتریان را ترغیب کنند که بدون غرض‌ورزی به سوال پاسخ دهند تا بتوان نتایج درستی از آن به‌دست آورد. صاحبان کسب وکار می‌توانند سوالات کوتاهی را براساس چنین معیارهایی تنظیم کنند و از مشتریان بپرسند تا بتوانند در زمانی کوتاهی به سنجش رضایت‌مندی مورد نظرشان دست یابند.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LYowqEMW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغری
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه