KPMG، بزرگترین شرکت خدماتی و سرویسدهنده در جهان پیشبینی کرد فروش خردهفروشان در سال 2015 تنها دو درصد رشد خواهد داشت. به گزارش مارکتینگنیوز، به گفته متخصصان شرکت KPMG، عدم اطمینان به نتیجه انتخابات ماه مه سال جاری، همراه با کاهش قیمت و رشد کند درآمد، بر پول خرج کردن مصرفکنندگان تاثیر میگذارد. علاوه بر این، مشکلات بالقوه در مناطق اروپایی و همچنین افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده و بهره باعث میشود مردم توان مالی کافی برای خرید نداشته باشند.
در این شرایط رونق کسبوکارهای آنلاین بیشتر از گذشته خواهد شد. کاهش فروش خردهفروشان در همین ابتدای سال بر روند کاری آنها طی 12 ماه آینده تاثیر خواهد گذاشت. در این میان بیشترین آسیب متوجه صاحبان کسبوکار موادغذایی خواهد بود. براساس پیشبینی متخصصان رشد فروش خردهفروشان موادغذایی به دلیل رقابت شدید در ارزانفروشی و کاهش قیمت کالا حداقل یکدرصد سقوط خواهد کرد. شرکت KPMG یکی از چهار شرکت بزرگ حسابرسی در جهان به شمار میرود و دفتر مرکزی آن در هلند قرار دارد.