دنیای امروز، دنیایی ابررقابتی و پیچیده است. رقابت به قدری جدی شده که مشتریمداری جایش را به مشتری نوازی داده است. تبلیغات سنتی جای خود را به تبلیغات هوشمند و براساس ذائقه مخاطب تغییر داده و مباحثی جدید در این حوزه مطرح شده است. در چنین فضایی است که زبان بدن بهعنوان یکی از معدود ابزارهایی است که رابطه مستقیم با تعامل بین انسانها دارد، ماهیتش تغییر ناپذیر است و همین مسئله نقشش را کلیدی و اهمیتش را دو چندان میکند. زبان بدن قدرت عجیبی به فرد آشنا با این دانش میدهد. تصمیمگیریها صحیحتر میشوند و شما قادر خواهید بود در ورای حرفها و جوسازیهای افراد، پس ذهن و نیت آنها را بخوانید و بفهمید پشت این رفتار چه تفکری نهفته است.
آنچه خواندید، بخشی از مقدمه کتاب زبان بدن نوشته آلن پیز است که با سعی و تلاش امیرحسین نوریان به زیور ترجمه آراسته شده است و از منابع بسیار مفید برای درس منابع انسانی و رفتار سازمانی است. مطالعه این اثر به دانشجویان دورههای عالی مدیریت، مدیران اجرایی بخشهای بنگاههای اقتصادی، مدیران ارشد و رهبران سازمانی توصیه میشود.
در بخشی از این کتاب میخوانیم: «برای پنهان کردن دروغ، بیش از هر بخش بدن از صورت استفاده میشود. سر تکان دادن، چشمک و لبخند را برای پنهان کردن دروغ خود استفاده میکنیم اما متاسفانه، علامتها و عدم هماهنگی بین حرکات صورت و بدن این دروغ را بر ملا میسازد. یادگیری و استفاده از اشارات مثبت برای برقراری ارتباطی بهتر و حذف علائم منفی بسیار مفید است. این مسئله سبب میشود بتوان با مردم ارتباط بهتری برقرار کرد و راحتتر مورد پذیرش آنان واقع شد. این کتاب در 250 صفحه و قیمت 18500 تومان توسط انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است.