دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز دوشنبه و در آستانه هفته دفاع مقدس، در دومین کنگره ملی تجلیل از جانبازان ۷۰ درصد تحت عنوان «اسطوره‌های ماندگار»، گفت: اگر امروز می‌توانیم در برابر دنیا با صدای بلند و با قدرت در جهت حفظ حقوق‌مان گفت‌وگو کنیم به‌خاطر هشت سال ایستادگی ایثارگران و جانبازان در دفاع مقدس است. روحانی همچنین ضمن تسلیت ایام شهادت امام باقر (ع) و بیان سجایای اخلاقی آن امام همام، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان را نیز استادان بزرگ جامعه در مسیر ایثار، صبر و فداکاری خواند و گفت: هر زمان که با خانواده معظم شهدا و ایثارگران دیدار می‌کنیم، از آنان روحیه، معنویت و درس ایستادگی و مقاومت می‌گیریم.

245362425363524536363

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اجر ایثار و فداکاری جانبازان و ایثارگران نزد خدای متعال بسیار بالاست، گفت: نیت شما در حرکت برای حفظ عزت و ناموس این مردم بسیار بالاتر از این است که بخواهیم با معیارهای دنیایی آن را مقایسه کنیم. نیت یاری دین خدا، حفظ اسلام و حراست از شرف و عزت مردم اجری بی‌پایان دارد. روحانی با اشاره به اینکه ارزشمندی نیت ایثارگران و جانبازان در حفظ کیان اسلامی، عزت و شرف ملت ایران، یأس دشمنان از تضعیف اسلام و ذلت کفار و متجاوزان است، گفت: شما به دنیا اعلام کردید که ملت ایران ملتی صبور، مقاوم و شجاع است که هرگز از حق خود نمی‌گذرد و تسلیم نخواهد شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایثارگری‌ها و فداکاری‌های ایثارگران و جانبازان در دوران انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس اجازه نداد امام راحل تنها بماند و اسلام دچار غربت شود، خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم و در مسیر حفظ ارزش‌ها و اهداف دفاع مقدس تلاش کنیم. رئیس شورای عالی امنیت ملی با یادآوری رهنمودها و فرامین امام راحل در بسیج مردم برای دفاع مقدس از کشور ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نه‌تنها یک کشور بلکه دنیا در برابر ملت ایران حضور داشت و شما جانبازان نه فقط در برابر یک کشور بلکه در برابر توطئه‌ای جهانی ایستادید.

روحانی با اشاره به تحمل سال‌ها دشواری و رنج فراوان از سوی ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های آنان گفت: راهی که جانبازان و خانواده آنان برگزیدند صددرصد پیروز است. امروز دنیا ملت ایران را به‌عنوان ملتی مقاوم می‌شناسد چرا که ایستادگی و مقاومت ایثارگران در دوران دفاع مقدس موجب شد هر روز در این کشور شاهد عزت‌ و افتخاری به‌مراتب ارزشمند‌تر از گذشته باشیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه دشمنان ملت ایران با وجود ثروت و قدرت زیاد نمی‌توانند عزت ملت ایران را خدشه‌دار کنند، تصریح کرد: امید به قدرت بی‌پایان الهی و حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان امتیازی است که ملت ایران از آن بهره‌مند هستند و می‌توانند با استفاده از آن در برابر هر قدرتی ایستادگی کنند. خدماتی که دولت به جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا ارائه می‌دهد در برابر کار بزرگی که ایثارگران و جانبازان به انجام رسانده‌اند بسیار ناچیز است و تنها این اقدامات انجام و ادای وظیفه و دین است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ملت ایران به وجود جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا افتخار می‌کند و ما این حضور را مایه برکت برای کشور و ملت می‌دانیم، گفت: جانبازان شهیدان زنده و به قول رهبر معظم انقلاب تابلوی تمام‌نمای ایثار و ایستادگی در میان جامعه و سند بزرگ ایستادگی، صبر، مقاومت و عزت ملت ایران هستند.

رئیس‌جمهوری انسجام، وحدت و یکپارچگی را رمز موفقیت ملت ایران برشمرد و گفت: افتخار ما این است که بتوانیم خدمتگزار کوچکی برای ملت، جانبازان و ایثارگران باشیم و امیدواریم عزتی که جانبازان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس برای کشور به ارمغان آوردند روزبه‌روز گسترده‌تر شود. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز با وجود جنایت‌ها و اقدامات غیرانسانی دشمنان در منطقه، ایران عزیز در سایه اقتدار مردم و رهبری معظم له، در امنیت کامل به سر می‌برد، گفت: ثبات و امنیت امروز کشور فتح و پیروزی است که خداوند در سایه ایثار و فداکاری جانبازان و ایثارگران به ما عنایت کرده است.

دکتر روحانی در پایان این مراسم با جانبازان حاضر در مراسم دیدار و با آنان در فضایی صمیمی به گفت‌وگو پرداخت و با اهدای لوح تقدیر از آنان تجلیل کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1BmFkn5Z
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه