دوشنبه, ۵ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Mon, 26 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
محمدرضا حسینیان، مدیر تی وی پلاس، نخستین مجله ویدئویی ایران

رنگی از رنگین‌کمان رسانه

8 سال پیش ( 1394/12/1 )
 

ایده اصلی تولد تی وی پلاس به ضرورت وجود یک مجله تصویری در فضای مجازی برمی‌گردد. ما عمدتا در سایت‌های معتبر با دو عنصر عکس و کلمه در ارتباط هستیم. این در حالی است که ویدئوها بیشتر بین مردم دست به دست می‌شوند، تاثیرگذارتر عمل می‌کنند و محتوای‌شان مفصل‌تر است. امروزه سرویس‌های بسیار بزرگی در دنیا در این زمینه فعالیت می‌کنند و به نظر می‌رسد نسل آینده فضای مجازی را ویدئوها تشکیل می‌دهند.

خلأ تولید ویدئوهای تاثیرگذار در ایران احساس می‌شد بنابراین تصمیم گرفتیم با راه‌اندازی تی‌وی پلاس ویدئوهایی جذاب و قابل رقابت با نمونه‌های موفق آن تولید کنیم و ابتدای سال 93 کار خود را آغاز کردیم. ما به این پروژه نگاه صرفا اقتصادی نداشتیم و اکنون بد از گذشت دو سال نیز نمی‌توانیم توقعی از سودآوری داشته باشیم. هدف اصلی در راه‌اندازی این مجله تصویری در فضای مجازی پایه‌گذاری پدیده‌ای نوین و اقدامی خلاقانه بوده است.

در حال حاضر حدود 30سرویس وئدیویی در این مجله فعال هستند که چه بسا تعدادشان در سال آینده به 300 هم برسد. تی وی پلاس بر پایه یک ایده موفق شکل گرفته و شاید هرکس غیر‌از من هم آن را پیش می‌برد، نتیجه خوبی از آن می‌گرفت. اما ریسک‌پذیری بالایی داشت که آن را پذیرفتم. ضمن اینکه حساسیت‌های خاصی هم مبنی بر استفاده از عنوان نخستین تلویزیون اینترنتی ایران وجود داشت که ما شعارهایی همچون

«با لذت ببینید» و عنوان «نخستین مجله ویدئویی ایران» را جایگزین کردیم. تی‌وی پلاس اکنون در شبکه‌های اجتماعی با بیش از نیم میلیون همراه و بیش از یک میلیون بازدید از محتواهای مختلف در طول روز به کار خود ادامه می‌دهد و یک شبکه میلیونی در داخل و خارج از کشور است.

اقدام بعدی در این مجله تبدیل شدن آن به یک شبکه‌ اشتراکی و اجتماعی برای مردم است. البته نه به این معنا که همچون یوتیوب به فضایی برای اشتراک‌گذاری ویدئو تبدیل شود، بلکه مخاطبان طبق موضوعات پیشنهادی تی‌وی پلاس در آینده برنامه‌سازی خواهند کرد. گذشته از این همراه با ستاره‌ها سراغ مسئولیت‌های اجتماعی برای تولید محتوا خواهیم رفت.

برای مثال این بار با چهره‌ها و ستاره‌هایی که الزاما در حوزه سینما، تئاتر و عالم هنر نیستند، به زندان‌ها، یتیم‌خانه‌ها و کودکان مبتلا به سرطان سر می‌زنیم و آنها خود نیز تمایل دارند تا در یک قاب اجتماعی در فضای مجازی دیده شوند. راه‌اندازی این شبکه در فعالیت رسانه‌ای من در تلویزیون بی‌تاثیر نبوده است.

همه همکاران من در صدا و سیما لطف داشته‌اند و در جلساتی با آنها توانسته‌ام این گفتمان را جا بیندازم که تی‌وی پلاس، رنگی از رنگین کمان رسانه‌ای کشور است و باید از مساعدت مدیران هم تشکر کنم که با هدایت خود من را در این مسیر کمک کردند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TflFc8wZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتو
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه