جمعه, ۲۹ فروردین(۱) ۱۴۰۴ / Fri, 18 Apr(4) 2025 /
           
فرصت امروز

رموز برندهای سوپراستار

10 سال پیش ( 1393/11/5 )
پدیدآورنده : حسین بهبودی  

ضرب‌المثل معروفی می‏گوید: «خیلی‏ها معروفند ولی محبوب نیستند.» با عنایت به ضرب‌المثل فوق پی می‏بریم در کسب‏و‏کار دنیای مدرن، رسیدن به جایگاه محبوبیت یا تبدیل شدن به برند سوپراستار کار چندان ساده‏ای نیست، زیرا اگر بخواهیم ملاک محبوبیت یک برند را میزان افزایش فروش آن در‌نظر بگیریم کاملا به خطا رفته‏ایم، زیرا در‌حال‌حاضر خیلی از بنگاه‏ها و شرکت‏های موجود درکشورمان شاید فروشی کهکشانی هم داشته باشند، ولی اگر از خریداران آنها راجع به کیفیت و نحوه ارائه محصول، جویا شوید به یقین پی خواهید برد که آنها به هیچ وجه از خرید خود راضی و خرسند نیستند به‏ عنوان مثال برخی از شرکت‏های خودرو‌سازی، دارو‌سازی، صنایع غذایی و...»

برابر تحقیقی که اخیرا نشریهMarketing week انجام داده، برندها به چهار گروه اصلی طبقه‏ بندی شده‏ اند که به عقیده بنده این اصل تاکنون مورد بی‏ مهری و بی‏ توجهی تعدادی از مدیران صنایع داخلی قرار گرفته است. اصلی که می‏توان به وسیله آن ضمن آزمایش و محک قرار دادن مجموعه خویش، به جایگاه واقعی خود نیز پی برد: 

- برند‏های سوپراستار
- برندها یا ستاره‏های در حال توسعه و رشد
- برندها یا ستاره‏های موجود و فعال
- برندها یا ستاره‏های به افول رسیده

برندهای سوپراستار از معروفیت، محبوبیت، خلاقیت و انرژی فراوانی در تجارت برخوردارند و به تغییرات موجود واکنش سریع، معقول و منطقی نشان می‏دهند. برندها یا ستاره‏های در حال توسعه و رشد با اینکه تمام تلاش‌شان را جهت حرکت سریع به جلو انجام می‏دهند، اما هنوز به محبوبیت و مقبولیت ایده‌آل در نزد مشتریان دست نیافته ‏اند. برندها یا ستاره‏های موجود و فعال که بر‌خلاف برندهای قبلی از محبوبیت خوبی برخوردارند، اما فاقد انرژی و انگیزه لازم جهت سرعت بخشیدن به تغییرات فرا‏روی بازار هستند و تعدادی از آنها علاوه‌ بر کندی در حرکت، معمولا به عارضه و بیماری خود‌شیفتگی مدیریت نیز دچار شده ‏اند.

برندها یا ستاره‏های به افول رسیده نیز شامل شرکت‏هایی می‏شود که دیگر محبوبیت و انرژی خود را جهت پیشرفت و توسعه از دست داده و بی‏رمق یا به دیار باقی شتافته‏اند یا به‏زودی به سیل عظیم برندهای مرده خواهند پیوست. لذا برای دستیابی به اوج موفقیت و قدرت در بازار کسب‏و‏کار دنیای پرتلاطم امروزی و تبدیل شدن به یک برند سوپر‌‌استار، مسیری طولانی و علمی در پیش روی صاحبان صنایع و مدیران قرار گرفته است.

با کمی تامل و دقت پی می‏بریم که برندهای محبوب و سوپراستار در خود ژنی دارند که در صورت شناسایی و تشخیص، برای شرکت‏های هدفمندی که در طراحی اهداف استراتژیک سازمانی خود به سوپر‌استار شدن برند‌شان می‏اندیشند، قابل تکثیر و دستیابی است.

این ژن‏ها شامل موارد زیر می شود:
- میزان وابستگی برند به ارتباطات حسی، عاطفی و منطقی و در نهایت کیفی محصولات خود با انبوهی از مشتریان موجود و بالقوه.
- آنها بین میزان توزیع فیزیکی محصول و میزان قرار گرفتن در دید مشتریان با هدف یادآوری ذهنی و توزیع مناسب و معقول به همراه تبلیغات با محتوا، رابطه منطقی برقرار می‏کنند.
- میزان صداقت، درست‌گویی، کیفیت و شفافیت آنها همواره موجب تمایزشان نسبت به دیگر رقبای‌شان می‏شود.
- در آخر یکی از رموز سوپراستار و جاودانه شدن آنها، میزان استقامت و پایداری‌شان در تولید و توزیع حرفه‏ای و باکیفیت محصول یا ارائه خدمات به نحو شایسته است.

لذا از یاد نبریم تفاوت اصلی برندهای سوپراستار با ستاره‏های موجود در بازار کسب‏و‏کار کنونی، در این اصل نهفته شده که آنها خیلی سریع و چابک به‌روز می‏شوند و در برای رویارویی با هر شرایطی، آمادگی هرگونه تغییری را در سیستم و کارکنان خود ایجاد کرده و با استفاده از ابزار قدرتمند تبلیغات هدفمند، خلاق و بامحتوا با سرعتی شگفت‌انگیز در این مسیر گام‏های سریعی برمی‏دارند و ایمان دارند که یکی از مهم‏ترین مفاهیم در زمینه رشد و توسعه در قرن حاضر، توجه به نکات به ظاهر کوچک و بی‏اهمیت در توانمندی و قابلیت‏ها است که آنها را قادر خواهدکرد تفاوت‏های عظیمی را به نفع خود در نتایج، حاصل کنند. پس باید به این اصل پایبند بود که اگر بخواهید در عصر شتاب و سرعت در برابر تغییرات و تحولات بازار مقاومت کنید، شما نیز خیلی سریع به پایان خط خواهید رسید.

* کارشناس ارشد تبلیغات و ارتباطات

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ywu7DjBb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
زهره یجادیان :
3 سال پیش
سلام ببخشید یه سوال برند سوپراستار مال چه کشوری هست؟
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغری
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه