سه شنبه, ۱۳ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 3 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر کار در دیدارهای جداگانه‌ای با وزرای کار هندوستان، مکزیک و اتریش بر گسترش همکاری‌ها در زمینه اشتغال و بازار کار و همچنین تبادل تجربیات تأکید کرد.

به گزارش مهر، علی ربیعی در حاشیه یکصد و پنجمین نشست سازمان بین‌المللی کار در دیدار با وزیر کار هندوستان گفت: مایل به استفاده از تجربیات هند در زمینه‌ آی‌تی هستیم. وزیر کار خطاب به «شانکر آگاروال‌»‌ ‌وزیر کار هندوستان در حاشیه اجلاس ۱۰۵ بین‌المللی کار گفت: از سخنرانی ارزشمند جنابعالی در نشست وزرای جنبش عدم تعهد و نقش مؤثر و تلاش‌های سازنده هندوستان در گروه آسیا - اقیانوسیه قدردانی می‌کنم.

رایزنی‌های اشتغالی با ۳ کشور

ربیعی با اشاره به منافع مشترک دو کشور در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: ایران و هندوستان از جنبه‌هایی نیز اشتراکات بسیاری با هم دارند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لحاظ مسئولیت وسیعی که دارد با وزارت کشاورزی هندوستان در حوزه امور تعاون پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای را آماده و برای شما ارسال کرده است.

وی افزود: در حوزه مسائل کار پیش‌نویس یادداشت تفاهمی برای وزارت کار هندوستان ارسال شده است. شانکر آگاروال، وزیر کار هندوستان نیز با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور به موارد همکاری دو وزارتخانه در زمینه توانمند‌سازی نیروی کار، ایجاد تامین‌اجتماعی برای کارگران، سازماندهی کارگران غیررسمی و ارائه خدمات بیمه‌ای به آنها با تمرکز بر کارگران ساختمانی اشاره کرد و دیدار نخست‌وزیر هندوستان از جمهوری اسلامی ایران را شروع خوبی برای گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله کار، تعاون، و تامین‌اجتماعی دانست و از ربیعی برای دیدار از کشورش و در راستای گسترش این روابط دعوت کرد.

همچنین در دیدار ربیعی با وزیر کار مکزیک فراهم شدن مقدمات اجرایی سرمایه‌گذاری‌های مشترک مطرح شد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در آینده نزدیک برنامه اجرایی همکاری مشترک امضا می‌شود. وزیر تعاون، کار و رفاه در حاشیه اجلاس سازمان جهانی کار با «آلفونسو ناوارته پریدا» وزیر کار مکزیک هم دیدار کرد.

ربیعی با ابراز خوشحالی از دیدار دوباره وزیر کار این کشور گفت: این ملاقات‌ها می‌تواند به گسترش روابط دو کشور کمک کند. وی با اعلام دریافت برنامه اجرایی پیشنهادی وزارت کار مکزیک ضمن تأیید آن ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک بتوانیم این برنامه اجرایی را امضا کرده و همکاری‌های دو کشور را در این حوزه‌ها تحقق عملی ببخشیم. وزیر کار مکزیک هم با تشکر از میزبانی طرف ایرانی در سفرش به ایران به آمادگی کشورش برای همکاری در زمینه صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی اشاره کرد و گفت: این موضوع را پس از بازگشت از ایران در مکزیک دنبال کرده و مقامات مکزیکی نیز در این خصوص نظر مثبتی دارند.

وی در همین زمینه به سفر وزیر اقتصاد مکزیک به ایران برای گسترش همکاری‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک اشاره و ابراز امیدواری کرد که با انجام این سفر مقدمات اجرایی سرمایه‌گذاری‌های مشترک فراهم شود. ربیعی در ادامه بیان داشت: مکزیک زمینه‌های خوبی برای توسعه و پیشرفت دارد و برنامه‌های خوبی را دنبال می‌کند.

همچنین در دیدار ربیعی با وزیر کار اتریش نیز بر همکاری در ایجاد اشتغال و راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک و متوسط تأکید شد و «آلیوس اشتوگر»، وزیر کار اتریش نیز بیان داشت: علاقه‌مندیم روابط بیش از پیش گسترش یابد.

طرف اتریشی ضمن تشکر متقابل از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و سایر اعضای هیأت ایرانی ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور پس از ملاقات رئیس‌جمهوری این کشور از جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش گسترش یابد.

وی تمایل خود را به همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله سیستم بازنشستگی و خدمات درمانی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و با اشاره به سیستم آموزشی این کشور بیان داشت: جوانان ما حین تحصیل آموزش‌های مهارتی لازم را در کارخانه‌ها فرا‌می‌گیرند. علاوه بر این بنگاه‌های اقتصادی به منظور توانمندسازی جوانان و استخدام آتی آنها آموزش‌هایی را به آنها می‌دهند. بر همین اساس دولت اتریش هفته گذشته قانونی را تصویب کرد که جوانان ۱۵ تا ۱۸ سال آموزش‌های مهارتی را فرا‌بگیرند.

ربیعی هم با اشاره به شباهت‌های صندوق‌های تامین‌اجتماعی دو کشور و تأسیس سازمان تامین‌اجتماعی که برگرفته از اصول تامین‌اجتماعی آلمان بوده، به بیمه‌های مختلف این سازمان از جمله بیمه بیکاری و بازنشستگی و درمانی پرداخت و گفت: با توجه به افزایش امید به زندگی در ایران و با توجه به وضعیت صندوق‌های بیمه‌ای خواستار همکاری با وزارت کار اتریش در خصوص محاسبات بیمه‌ای (اکچونری) هستیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PbHUTkNr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه