سامسونگ بهزودی نمایش تبلیغات تلویزیونی خود را در اروپا آغاز خواهد کرد. این غول محصولات دیجیتال و لوازم خانگی کرهای، سال پیش هم تبلیغات تلویزیونی خود را در آمریکا آغاز کرده بود. این شرکت برای مبارزه با کاهش درآمد خود، تبلیغات تلویزیونی را در اروپا راهاندازی خواهد کرد. اکنون این شرکت با هدف افزایش درآمد قصد دارد تبلیغات بیشتری را در تلویزیونهای رده بالا و هوشمند خود نمایش دهد. تلویزیونهای هوشمند، آن دسته از تلویزیونهایی هستند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. کمپانی سامسونگ در نظر دارد در تلویزیونهای هوشمندی که ماه آینده در اروپا به فروش میرسند، تبلیغات اضافی نمایش دهد. این تولیدکننده بزرگ میخواهد سیستمی را شبیه سیستمی که سال گذشته در آمریکا پیاده کرده بود، در اروپا نیز اجرا کند.
بدین ترتیب که تبلیغات در نوار منوی اصلی تلویزیونهای هوشمند نمایان خواهند شد. این کمپانی از نرمافزارهای بهروزرسانی برای فعال کردن این تبلیغات استفاده میکند. به این صورت که هنگام متصل شدن به اینترنت روی صفحه نشان داده میشوند. هرچند که ممکن است نمایش این تبلیغات خوشایند کاربران این دستگاهها نباشد، اما به نظر میرسد برای سامسونگ راه حل مناسبی برای جبران کاهش درآمدش خواهد بود. به هر حال ممکن است نمایش اینگونه آگهیها در میان تماشای فیلم، به نوعی تجاوز به حریم خصوصی کاربران تلقی شود.
براساس گزارش نشریه وال استریت ژورنال، سامسونگ در حال حاضر 20درصد از سهام بازار تلویزیون دنیا را به خود اختصاص داده است.