سه شنبه, ۶ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 27 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
باشگاه سرمایه‌گذاران

خلاقیت بر سرمایه می‌چربد

8 سال پیش ( 1394/11/2 )
 

اهمیت خلاقیت و ایده در بازار طراحی دکوراسیون به حدی مهم است که اگر یک سرمایه‌گذار فاقد آن باشد، حتی با یک سرمایه هنگفت چندصد میلیونی هم نمی‌تواند به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. هر چند در شرایط اقتصادی فعلی شاید برای تازه‌کارها سرمایه‌گذاری در این حوزه پرسود نباشد، اما در عین حال دکوراسیون، بازار پرسودی برای خلاق‌ها است. در همین راستا به سراغ یکی از فعالان بازار دکوراسیون رفته‌ایم و در مورد چگونگی سرمایه‌گذاری در این حوزه از او پرسیده‌ایم.

795453462346234347345734573474276234743734

امین غیاثوند، مدیر شرکت دکوراسیون داخلی قو در مورد میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این کار می‌گوید: سرمایه اولیه ما در ابتدای کار 30میلیون تومان بود که 20میلیون تومان آن به پیش‌پرداخت اجاره دفتر و 10میلیون تومان هم به خرید قطعات کامپیوتری اختصاص یافت. البته به مرور زمان و در سال‌های اخیر، سرمایه خود را به 300میلیون تومان افزایش دادیم. البته غیاثوند معتقد است که در شرایط اقتصادی فعلی، سرمایه‌گذاری در این بازار صرفه اقتصادی ندارد. وی در همین رابطه می‌گوید: قاعدتا اگر شرایط اقتصادی مساعدتر و بهتر شود، سرمایه‌گذاری در این بازار توجیه‌پذیر خواهد شد.

حضور غیرمتخصص‌ها در بازار

اما به نظر می‌رسد در بازار دکوراسیون هم مانند سایر بازارها، افراد فاقد تخصص هم ورود پیدا کرده‌اند که این موضوع موجب اشباع شدن بازار شده است. غیاثوند، در این خصوص می‌گوید: یکی از مسایلی که توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری در بازار دکوراسیون را از بین برده است، ورود افرادی به آن است که هیچ هنری ندارند اما فقط پول و سرمایه در اختیار دارند و از همین رو بازار اشباع شده اما کیفیت کارها بالا نیست. این فعال بازار دکوراسیون عنوان می‌کند: گاهی اوقات از سوی این افراد قیمت‌هایی برای طراحی و اجرا به مشتریان ارائه می‌شود که هیچ توجیه و منطقی ندارد و ما به هر شکل که محاسبه می‌کنیم، هزینه این کارها از قیمت‌هایی که آنها به مشتریان داده‌اند، بالاتر می‌افتد.

خلاقیت حرف اول را می‌زند

اما به نظر می‌رسد در بازار دکوراسیون ایده و خلاقیت حرف اول را می‌زند و این موضوعی است که به‌شدت مورد تاکید فعالان این بازار قرار دارد. به گفته غیاثوند ایده و خلاقیت به حدی مهم است که اگر کسی خلاقیت داشته باشد، با 30میلیون تومان یا 40میلیون تومان سرمایه هم می‌تواند کار کند اما کسی که یک میلیارد تومان سرمایه دارد، اگر خلاقیت و ایده نداشته باشد، شاید نتواند به موفقیت لازم دست پیدا کند. وی در ادامه می‌افزاید: در یک شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون برای بخش طراحی به 15نیروی انسانی و برای اجرا یا بازسازی به 20 تا 25 نیروی انسانی نیاز است.

به‌ظاهر در سال‌های اخیر میزان درآمد شرکت‌های طراحی و اجرای دکوراسیون هم تحت تاثیر تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور بوده است. غیاثوند در این ارتباط می‌گوید: تا سال‌های 89 و 90 که هنوز تحریم‌ها خیلی شدید نشده بود، ما سالانه 20 تا 25 کار بازسازی انجام می‌دادیم. این در حالی است که در حال حاضر اگر سالانه 4 تا 5 کار بازسازی انجام دهیم، در بازار کار از خیلی شرکت‌ها پیشی می‌گیریم و درآمد سالانه ما به 200 میلیون تومان در سال هم نمی‌رسد.

وی در ادامه می‌افزاید: بخش کلی درآمد ما از طراحی و نصب دکوراسیون آشپزخانه، کمدهای اتاق خواب، در ورودی، پارکت و کاغذ دیواری است اما در این بین طراحی و نصب دکوراسیون آشپزخانه سهم بیشتری دارد. البته ما از طراحی برای سایر شرکت‌ها هم درآمد مناسبی کسب می‌کنیم.

البته هر چند که به گفته فعالان بازار دکوراسیون در حال حاضر سرمایه‌گذاری در این بازار توجیه اقتصادی چندانی ندارد اما به نظر می‌رسد در مجموع کاری پرسود است. در همین رابطه غیاثوند اظهار می‌دارد: در بخش طراحی دکوراسیون داخلی 70 تا 100 درصد کار، سود است و بیشترین موضوعی که موجب می‌شود، درآمد ما کم شود بحث رندرینگ طراحی است که مصرف برق را افزایش می‌دهد.

هزینه‌ها و درآمدها

این فعال بازار دکوراسیون در پاسخ پرسشی در مورد دستمزد طراحی می‌گوید: برای طراحی یک واحد مدرن از متری 6هزار تومان تا 15هزار تومان دستمزد دریافت می‌کنیم. کارهای 6هزار تومانی کارهای خوبی است و کارهای 15هزار تومانی کارهای ژورنالی است.

غیاثوند با بیان اینکه بازسازی به‌صورت متری محاسبه نمی‌شود، عنوان می‌کند: پارکت، کاغذ دیواری و آشپزخانه را براساس متراژ و به‌صورت جداگانه قیمت می‌دهیم. معمولا برای کارهای تخریب هم یک برآورد قیمت داریم و هزینه مصالح و تخریب را در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم. اما در بازار دکوراسیون هم مانند برخی دیگر از بازارها قیمت مواد مورد نیاز متفاوت است. به‌عنوان مثال پارکت از متری 30هزار تا 100هزار تومان و کاغذ دیواری از رولی 30هزار تومان تا 180هزار تومان است. این در حالی است که برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه هم از متری 500هزار تومان تا 5میلیون تومان قیمت تعیین می‌شود. در عین حال بخش عمده‌ای از مواد مورد نیاز در بازار دکوراسیون وارداتی است زیرا مواد وارداتی کیفیت بالاتری نسبت به مواد تولید داخل دارند و تعداد موادی که کیفیت خوبی دارند، بسیار کم است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/waXFxTEO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتو
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه