اصل اساسی در بازاریابی ارزش قائل شدن برای مصرفکننده است و جهت دستیابیبه موفقیت، سازمانها باید به تغییرات بیرونی پاسخ مناسب دهند. چنین پاسخهایی مستلزم تهیه یک برنامه استراتژیک است، برنامه استراتژیک باید از برنامه بازاریابی پیروی و برنامه بازاریابی باید به مقوله آمیخته بازاریابی توجه کند. پس باید بازار خود را بخشبندی کنید. مطمئن شوید که این بخشها قابلتوجه، قابل تمایز، اندازهگیری، در دسترس و قابلانطباق با برنامههای شما هستند و براساس طبیعت و ساختار محصول یا خدمت خود مراحل بعدی را پیش ببرید.
کتاب جعبه ابزار بازاریابی به سادگی و بسیار روان و کاربردی مفاهیم بازاریابی و چگونگی بهکارگیری از آنها را به شما آموزش میدهد. این کتاب نوشته پاتریک بارویز و ترجمه دکتر کامبیز حیدرزاده و امین اسداللهی است. این کتاب در مورد بازاریابی است و مفاهیم اصلی بازاریابی و نیز موضوعات چالشی معاصر، همچون بازاریابی آنلاین و بازاریابی جهانی را پوشش میدهد. در قسمتی از آن میخوانیم: بازارگرایی تمرکز مدیریت کسبوکار را از چرخههای تولیدی، به درک و فهم ارائه خدمات به مشتریان تغییر و حرکت داد. مفاهیم آن برای مدیران و کارمندان عمیق و ژرف است. دیگر بازاریاب، مالک و صاحب مشتری نیست.
مشتریان باید اصلیترین موضوع برای هر کسی باشند. خواه شما سرپرست باشید یا برنامهریز، در هر صورت باید در مورد این نکته که کارتان چه تاثیری بر مشتری میگذارد، هوشیار باشید. زیرا رضایت مشتری در نهایت بیشترین عامل برای سوددهی بلندمدت است. این کتاب در 288 صفحه و قیمت 12 هزار تومان توسط انتشارات سیته به چاپ رسیده است.