از طریق تحقیق در میان مشتریان میتوان به احتمال فراوان برخی از نگرانکنندهترین روشهای موجود در کسبوکار خود را شناسایی کرد.
پس از کسب اطلاع از این نوع مسائل باید یک یا چند مورد را انتخاب و آن را به احترام مشتریان خود حذف کنیم. آن مورد خاص را آشکار سازید و از کسبوکار خود خارج کنید. بهعنوان مثال در حرفه من در تدریس اصول و ابزار موردنیاز جهت کسب درآمد در فضای اینترنت موارد بسیاری وجود دارد که باید حذف شود. بهعنوان نمونه تعداد بیشماری از کارشناسان وجود دارند که از روشهای غیرحرفهای استفاده میکنند تا حجم فروش خود را افزایش دهند. من از طریق گفتوگو با مشتریانم و نیز مطالعه و بررسی مکالماتی که در انجمنهای معروف انجام میشود، به این نتیجه رسیدم که اکثر افراد با مشاهده تعدد اقدامات کاری در حرفه کاری ما بسیار مأیوس و ناامید میشوند.
یک اقدام کاری گسترده زمانی شکل میگیرد که یک کارشناس مجرب، رساله آموزشی یا محصولی را با رنگ و لعاب فراوان در خلال چند هفته بهعنوان محصول یا فایل آموزشی بعدی معرفی میکند. این موضوع در میان بسیاری از کارشناسان به چشم میخورد. اما من به راحتی میتوانم با شرکت در این نوع برنامهها صدها هزار دلار سالانه کسب درآمد کنم. شرکای کاری معمولا از فروش محصولات در خلال چنین برنامههایی پورسانت 50 درصدی یا بیشتر دریافت کنند.
در بسیاری از موارد افرادی که دورههای آموزشی بسیار گران قیمت و فریبکارانهای را برگزار میکنند، مشاجره سختی دارم و به آنها توصیه میکنم در تصمیمات خود تجدیدنظر کنند. این کار نه تنها مناسبترین روش به شمار میرود، بلکه باعث میشود اعتبار فراوانی کسب کنم و اعتماد در میان مشتریان افزایش یابد. شاید این کار باعث شود دوستان جدید بسیاری در حوزه کاری خود به دست نیاورم، اما افراد بسیاری هستند که حتی با وجود اینکه کاملا پنهانی از من حمایت میکنند با روش کار من موافقند.
این پستها و مقالاتی که در وبلاگها قرار میگیرند، بسیار محبوب میشوند و هر زمان که موضع خود را اعلام میکنم بهطور اجتنابناپذیری مشتریان جدید بسیاری را به سمت من جذب میکنند و همچنین میزان وفاداری را در میان مشتریان فعلی افزایش میدهند.