پرسش: در زمینه فروش محصولات و خدمات آنلاین کسبوکاری را مدیریت میکنم. چگونه میتوانم بازدیدکنندگان گذری را به استفاده از خدمات سایت ترغیب کنم؟
پاسخ کارشناس:
نخستین مسئلهای که در این زمینه به شما توصیه میکنیم، انعکاس دیدگاه سایر کاربران درباره کیفیت محصولات و خدمات در سایت و قرار دادن آن در معرض دید مشتریان گذری است. این دیدگاهها در صورت مثبتبودن برای شما مشتری جلب میکند و حتی اگر منفی باشد، باز هم در میان کسانی که شناختی از کسبوکار شما ندارند، اعتمادسازی میکند. پس تلاش کنید بستری تعاملی در وبسایت خود به وجود آورید و نظریههای افراد مختلف را دریافت کنید.
نکته دوم ارائه خدمات رایگان مثل امکان دانلود رایگان نسخههای صوتی، ویدئو، کتاب و. . . است که کاربران را برای مدت زمان بیشتری در سایت شما نگاه میدارد. اگر محتوای ارزشمند و رایگان ارائه دهید، آمار بازدیدکنندگان سایت شما به شکل قابلتوجهی افزایش پیدا میکند.
در ادامه پیشنهاد میکنیم از قرار دادن تبلیغات در قسمت بالای سایت خودداری کنید، چون این امر باعث کاهش رتبه سایت شما میشود و بازدیدکنندگان گذری را دلزده میکند.
اگر طراحی سایت شما کاربرپسند و جذاب نیست، حتما در آن تغییراتی ایجاد کنید. تا جایی که میتوانید فرآیند خرید را سریعتر کنید و اطلاعات دریافتی را برای خرید به حداقل برسانید. استفاده از عبارتهایی مثل «تعداد محدود» و «در مدت زمان محدود» میتواند در جلب توجه مشتریان مفید باشد. در نهایت باید تلاش کنید تا مخاطبان هدف خود را به خوبی شناسایی کرده و از تصاویری مطابق با ویژگیهای آنها بهره ببرید. تصاویر زیبا میتواند مدتزمان توقف مشتری را در سایت شما بیشتر کرده و رتبه شما را افزایش دهد.