چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مهم‌ترین و اثرگذارترین چالش شرکت‌ها در دوران قبل و بعد از برجام که توان تولیدی شرکت‌ها را تا حد زیادی کاهش داده، کسری نقدینگی است که با توجه به کاهش نرخ سود بانکی این فرصت از طریق بازار سرمایه برای شرکت‌ها فراهم شده که بتوانند از طریق بازار سرمایه تامین مالی کنند. شاخص‌ها و نماگرهای اقتصادی، از وجود سیگنال‌های مثبت در سال جاری حکایت دارد که می‌تواند کشور را وارد فضای جدیدی کند و به تحقق توافقاتی که شرکت‌ها در دوران پسابرجام داشتند، کمک کند.

حسن امیری، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب فوق درباره چالش شرکت‌ها در شرایط فعلی گفت: مهم‌ترین و اثرگذارترین چالش شرکت‌ها در دوران قبل و بعد از برجام که توان تولیدی شرکت‌ها را تا حد زیادی کاهش داده، کسری نقدینگی است.

وی در ادامه افزود: معضل کسری نقدینگی باعث شده که شرکت‌ها ظرفیت بلااستفاده داشته باشند و از طرف دیگر پروژه‌های متعددی که به درصدی از پیشرفت رسیدند بلاتکلیف باقی بمانند و به بهره‌برداری نرسند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این شرایط نشان می‌دهد منابع کشور بلوکه شده و عملا به چرخه تولید نیامده است، گفت: با توجه به کاهش نرخ سود بانکی این فرصت از طریق بازار سرمایه برای شرکت‌ها فراهم شده که بتوانند از طریق بازار سرمایه تامین مالی کنند.

امیری اظهار داشت: این دو عامل، کمک بسیار موثری به شرکت‌های تولیدی در سال 95 می‌کند تا معضل نقدینگی از طریق بازار سرمایه رفع شود.

وی با بیان اینکه نکته کلیدی و اساسی در سال 95 که می‌تواند به بازار سرمایه نقش ویژه بدهد، وجود یک بازار اولیه و ثانویه خوب است، گفت: برای اینکه بتوانیم یک بازار اولیه مناسب داشته باشیم باید بازار ثانویه خوبی وجود داشته باشد. هر چه معاملات پررونق‌تر باشد و استقبال از بازار سرمایه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، به بدنه تولید یا همان بازار اولیه کمک بیشتری می‌شود.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس با اشاره به رفع ریسک‌های سیستماتیک از بازار سرمایه گفت: خوشبختانه از ماه‌های پایانی سال گذشته شاهد استقبال از بازار سرمایه بودیم که اگر بتوانیم این نگاه را تداوم بخشیم می‌تواند به افزایش حجم معاملات در جهت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کمک کند.

عرضه انواع مواد پلیمری در بورس کالا

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران روز سه شنبه 31 فروردین ماه، میزبان عرضه 54 هزار و 75تن انواع مواد پلیمری شرکت‌های پتروشیمی تبریز، بندرامام، آریا ساسول، آبادان، ایلام، امیرکبیر، اروند، نویدزرشیمی، پلی پروپیلن جم، مهر، مارون، لاله، غدیر، رجال، پتروشیمی جم و تندگویان شد. یک هزار و 100 تن قیر شرکت‌های متین‌ساز فعال و پالایش نگین سیاه آذربایجان نیز در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی عرضه شد.
36هزار تن انواع قیر شرکت‌های نفت جی، قیرآکام، دنابام گلستان و توسعه تجارت طلای سیاه در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه شد.

افزون بر این، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران عرضه110 تن سبدمیلگرد 28 تا 14-A3، 100 تن شمش روی 97، 99 شرکت سازند روی زنجان، یک هزار تن شمش هزار پوندی 99.8 ایرالکو و 200 تن شمش هزار پوندی 99.7 المهدی را تجربه کرد. همچنین یک هزار و 575تن کنجاله سویا، زعفران رشته‌ای، گندم دوروم و ذرت دانه‌ای در تالار محصولات کشاورزی عرضه شد.

انتشار صورت‌های مالی چند شرکت بورسی و فرابورسی

شرکت‌های سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران و سیمان آرتا اردبیل صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای سه ماهه و شرکت‌های ایران ارقام و بیمه اتکایی امین صورت‌های مالی شش ماهه منتهی به 29 اسفند ماه 1394 را ارائه دادند.

«سمگا»، با سرمایه 2هزار ریال، مبلغ 39 ریال زیان به ازای هر سهم اختصاص داده که نسبت به دوره گذشته، معادل 57 درصد بهبود را نشان می‌دهد. شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران زیان خالص شرکت را 78میلیارد و 319میلیون ریال محاسبه کرد که نسبت به دوره مشابه سال 93، معادل 9درصد افزایش داشته است. «ساربیل»، با سرمایه 140میلیارد ریال، مبلغ 309ریال زیان به ازای هر سهم محاسبه کرده است. شرکت سیمان آرتا اردبیل زیان خالص شرکت را 43 میلیارد و 216 میلیون ریال شناسایی کرد. 

«مرقام» با سرمایه 500میلیارد ریال، مبلغ 149ریال زیان به ازای هر سهم اختصاص داده که نسبت به دوره گذشته، معادل 25درصد کاهش را نشان می‌دهد. شرکت ایران ارقام سود خالص شرکت را 74میلیارد و 439میلیون ریال محاسبه کرد که نسبت به دوره مشابه سال 93، معادل 25 درصد کاهش داشته است. «اتکام»، با سرمایه یک هزار و 550میلیارد ریال، با افزایش 54درصدی نسبت به دوره گذشته، مبلغ 129ریال زیان به ازای هر سهم محاسبه کرده است. شرکت بیمه اتکایی امین سود خالص شرکت را با 53درصد افزایش نسبت به سال مالی 93، مبلغ 199میلیارد و 177میلیون ریال شناسایی کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XRAV5ruD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه