توییتر روز جمعه یک مدیر اجرایی جدید معرفی کرد که قرار است روی گرفتن تبلیغات از چینیها تمرکز کند. استخدام جدید توییتر درحالی اتفاق میافتد که این شبکه اجتماعی در داخل مرزهای چین فیلتر است. توییتر درحالحاضر دفتری در هنگکنگ دارد که ماموریتش جذب آگهیدهندگان در مرزهای چین است.
جک دورسی، مدیر توییتر بلافاصله پس از استخدام کیتی چن که پیش از این در مایکروسافت و سیسکو حضور داشت، پیام خوشامدگویی برایش توییت کرد. سمت دقیق چن، مدیر اجرایی بخشی موسوم به Greater China در توییتر است. چن در ویدئویی که پس از استخدام در توییتر در این شبکه اجتماعی همرسان کرد، چنین گفت: «برای یافتن راههای تازه در جهت ایجاد ارزش برای آگهیدهندگان، سرمایهگذاران، تولیدکنندگان محتوا، تأثیرگذاران و نیز توسعهدهندگان و شرکا واقعاً هیجانزده هستم.»
توییتر از سال 2009 در چین فیلتر شده اما روشی برای کسبوکارها است که پیامهای تبلیغاتیشان را به مشتریان بالقوه در سایر نقاط جهان برسانند. این شبکه اجتماعی هفته گذشته نیز یکی از مدیران اجرایی پپسی و یک کارآفرین بریتانیایی را به جمع خود اضافه کرده بود. این استخدامها در راستای تلاش خارج کردن توییتر از حالت راکد فعلی صورت میگیرد.
توییتر ماه گذشته دهمین سالروز راهاندازیاش را درحالی جشن گرفت که به یک ابزار ارتباطی قوی تبدیل شده اما همچنان در کشاکش دستیابی به کاربر و سوددهی است. توییتر اکنون یکی از ابزارهای مهم برای خبرنگاران، فعالان و افراد مشهور است اما همواره تلاش کرده که بهعنوان ابزار اصلی برای تمامی مخاطبان و نه فقط گروههای خاص تبدیل شود. بهگفته دورسی، اولویتهای امسال توییتر ترغیب کاربران به استفاده بیشتر از این شبکه اجتماعی، پخش زنده ویدئو و دادن امنیت به کاربران برای ابراز آزادانه نظرات است.