پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(259)

تعامل مدیر با کارمندان

8 سال پیش ( 1394/5/6 )
 

پرسش: مدیر کسب‌و‌کاری هستم که کارمندانم دائم به شیوه‌های مختلف نسبت به رفتارهای من واکنش‌های بدی نشان می‌دهد. البته آنها مستقیم این رفتارها را از خودشان بروز نمی‌دهند ولی من از نوع رفتارشان و بی‌تفاوت بودن نسبت به کارشان متوجه واکنش‌هایشان می‌شوم. این در حالی است که من همیشه سعی می‌کنم با آنها خوب رفتار ‌کنم، به نظرتان، من به‌عنوان مدیر این کسب‌وکار چه رفتارهایی از خود بروز می‌دهم که به این وضعیت منجر می‌شود؟

5478569766

پاسخ کارشناس: معمولا مدیران بد یکسری ویژگی مشترک دارند که این ویژگی‌ها باعث بروز رفتارهایی از طرف آنها می‌شود. ویژگی‌هایی که همیشه برای کارمندان آزاردهنده‌است و موجب واکنش آنها به شیوه‌های مختلف می‌شود. رفتارهایی که سعی خواهیم کرد چند نمونه از آنها را در پاسخ این سوال عنوان کنیم.

یک: دودل هستند و نمی‌توانند تصمیم‌گیری سریع و قاطعانه داشته باشند و معمولا در صورت مشورت نیز کار خودشان را انجام می‌دهند.

دو: کنترل‌کننده هستند و تمایل دارند کارمندانشان را دائم زیر نظر بگیرند و از این کار احساس قدرت می‌کنند.

سه: دربرابر تغییرات مقاومت می‌کنند و اعتقاد دارند که تغییرات همیشه هم خوب نیست و به ندرت اجازه تغییر می‌دهند.

چهار: فقط نظر خودشان مهم است، حتی اگر غلط و اشتباه باشد.

پنج: خرده‌بین هستند و در جزئی‌ترین مسائل سازمان دخالت می‌کنند.

شش: از ایجاد ترس در سازمان خوششان می‌آید. مدیریت آنها دائم براساس ایجاد ترس و وحشت در سازمان است و برای همه افراد سازمان خط و نشان می‌کشند.

هفت: هیچ تصور روشنی نسبت به آینده ندارند و لحظه را در نظر می‌گیرند و صندلی‌شان را دوست دارند و از اینکه آن را از دست بدهند، می‌ترسند.

هشت: بین کارمندان فرق می‌گذارند و کار ضعیف نورچشمی خودشان را نمی‌بینند و به کارمندان قوی‌تر ایراد می‌گیرند و سد راهشان می‌شوند.

نه: براساس احساس و عواطف تصمیم می‌گیرند نه براساس داده‌ها و اطلاعات مکتوب و دقیق.

ده: دچار غرور کاذب و پیوسته در حال غلو کردن هستند.

یازده: گاهی برای نشان دادن خودشان با عصبانیت به گوشه و کنار سازمان سرک می‌کشند و منفی‌بافی می‌کنند.

دوازده: دائم کارمندان خودشان را سرزش می‌کنند و اشتباهات خود و عملکرد بدشان را به گردن آنها می‌اندازنند. حال این مدیر کسب‌وکار باید با دقت در رفتارها خود در نظر بگیرد که کدام یک از این ویژگی‌هایی را در خود می‌بیند که با رفع آنها وضعیت سازمان خود را نرمال کند.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aTKO8PiJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه