نقطه اشتراک میان کتابخانهها، فرهنگسراها، سازمانهای تجاری کوچک، تشکلهای اینترنتی، گروههای اتاق بازرگانی و اجتماعات دانشجویی چیست؟
همه موارد فوق نیازمند مدرس و مجری است. پس از اینکه اعتبار و تخصص خود را در هر حوزه کاری تثبیت کردید، به راحتی میتوانید با سازمانها ارتباط برقرار کنید و خدمات خود را برای آموزش دیگر صاحبان کسبوکار یا حتی مخاطبان عام و علاقهمند به حوزه کاری مربوطه، ارائه دهید.
حتی اگر از این طریق هیچ درآمدی کسب نکنید، این تجربه برای شما بسیار ارزشمند خواهد بود که در مقابل گروهی قرار بگیرید و ایدهها، توفیقات و ناکامیهای خود را بازگو کنید. مدیران واقعی همواره معلمان خوبی هستند. بنابراین از هر فرصتی استفاده کنید تا مهارتهای آموزشی خود را ارتقا دهید. از این طریق میتوانید مهارتهای خود را بهعنوان یک مدرس متخصص در حوزه کاری خود به اثبات برسانید.
یک نمونه موفق
ما در سایت OfflineBiz.com به مشتاقان فضای مجازی نحوه به کارگیری مهارتهای اصولی بازاریابی در کسبوکارها را میآموزیم و هزینه اندکی از آنها دریافت میکنیم. این نوع خدمات برای کسبوکارهایی که در فضای مجازی به زحمت پیش میروند، بسیار ضروری است و تجارب و مهارتهایی که به «مشاوران تحت آموزش» میآموزیم، با ارائه جزوهها و محتواهای گوناگون در سایت، به سرعت فراگرفته میشود.
پس از اینکه اعضای سایت OfflineBiz.com احساس کردند به اندازه کافی آموزشهای لازم را فراگرفتند و آماده شروع کسبوکار خود شدند، پیشنهاداتی را در مورد چگونگی یافتن نخستین مراجعان و مشتریان به آنها ارائه میدهیم. در میان ایدههای موجود، یکی از ایدهآلترین و در عین حال شجاعانهترین روشها برای آنها این است که سخنرانی را در برابر گروههایی از صاحبان کسبوکار ترتیب دهند تا اینکه بتوانند برخی از ایدههای اصولی دستیابی به موفقیت را در عرصه فضای مجازی معرفی کنند. این نوع قرار ملاقات مسلما مزایای بسیار ارزشمندی در پی خواهد داشت. ارائه رایگان محتوا و اطلاعات جذاب که صاحبان کسبوکار همرتبه شما بتوانند بلافاصله آنها را به کار بندند، یک روش بسیار عالی برای معرفی و اثبات تخصص خود در اذهان مشتریان بالقوه است.
اگر در کسبوکار خود به درجهای از موفقیت دست پیدا کرده باشید، آنگاه مخاطبان مشتاقی خواهید داشت که منتظرند تا چگونگی نیل به این توفیق را از شما بشنوند. شاگردان و کارآفرینان نوپا در سرتاسر دنیا، با شور و شوق فراوان به پندها و نصایح افرادی که به تازگی به اهدافی رسیدهاند که آنها نیز در ذهن میپرورانند، دقت میکنند. این جمعیت مشتاق به راحتی میتوانند در آینده مخاطبان شما باشند.
من گاهی اوقات به سایت Twitter.com مراجعه میکنم و پیام سادهای را با این مضمون قرار میدهم: «درحالحاضر چگونه میتوانم به شما در کسبوکارتان کمک کنم؟» مکالماتی که در نتیجه این پیام انجام میگیرد، در نهایت به قراردادهای بسیار خوبی ختم میشود و سبب میشود همگام با کسبوکاری که به او کمک کردم، کسبوکار من نیز بیش از پیش در معرض عموم قرار گیرد. از طریق گسترش ذهنیت تدریس در تمام امور کسبوکار خود، این نوع همکاریها و حضور مشترک در انظار عمومی را افزایش دهید.