پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(249)

تحقیقات بازار برای سازمان تازه‌تاسیس

9 سال پیش ( 1394/4/20 )
 

پرسش: تولید‌کننده لوازم یدکی هستم که به تازگی واحد تولید خود را راه‌اندازی و محصولات خود را وارد بازار کرده‌‌ام. با توجه به اینکه سازمان تازه‌تاسیس است و تحقیقات بازار هزینه بالایی را برای ما همراه دارد، در راستای شناخت نیاز و خواسته‌های مشتری و بازار چه پیشنهاداتی برای ما دارید و چه استراتژی را باید اتخاذ کرد؟

676

پاسخ کارشناس: به‌صورت کلی هر سازمانی برای شناخت نیاز‌ها و خواسته‌های مشتری باید واحدی را برای تحقیقات بازار در نظر بگیرد اما در شرکت‌های تازه‌تاسیس راه‌اندازی و جمع‌آوری اطلاعات بازار هزینه زیادی را برای سازمان به همراه دارد و از طرفی شرکت‌های معتبر داخلی قبلا این تحقیقات بازار را انجام داده‌اند و در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده‌اند؛ به همین دلیل می‌توان از اطلاعات جمع‌آوری شده سازمان‌های دیگر استفاده کرد.

نکته بسیار حائز اهمیت در این موضوع این است که سازمان‌ تازه‌تاسیس باید روی نقاطی از بازار سرمایه‌گذاری کند که شرکت‌های معتبر وارد آن قسمت بازار نشده و محصولی را برای آن تولید نمی‌کنند. سازمان‌های تازه‌تاسیس بیشتر از اینکه روی تحقیقات بازار سرمایه‌گذاری کنند، باید استراتژی شرکت‌های معتبر بازار را بررسی کنند، چون این شرکت‌ها قبلا تحقیقات بازار را انجام داده و روی قسمت‌هایی از بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند که برای آنها سودآوری خوبی را داشته باشد؛ به همین دلیل از طرفی می‌توان نیاز‌ها و خواسته‌های مشتریان و بازار را براساس عملکرد سازمان‌های معتبر بازار شناسایی کرد و روی این نیازها و خواسته‌ها سرمایه‌گذاری کرد. از طرفی ممکن است سازمان‌های معتبر بازار روی قسمت‌هایی از بازار به دلیل این موضوع سرمایه‌گذاری نکرده باشند که ارزش سرمایه‌گذاری را برای آنها نداشته باشد اما سازمان‌های تازه‌تاسیس می‌توانند این قسمت‌های بازار را شناسایی و روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید‌‌.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UD9Y7VeM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه