پرسش: صاحب یک رستوران زنجیرهای هستم که غذاهای فستفودی به مشتریان ارائه میدهد. بودجهای را برای تبلیغات در نظر گرفتهام. بهترین شیوه برای تبلیغ کسبوکار من چیست؟
پاسخ:ابتدا باید همه شیوههای تبلیغاتی خودتان را که این روزها بسیار گسترش یافتهاند بررسی کنید. دقت کنید آنها به چه مواردی پرداختهاند و چه ابتکارهایی را برای تبلیغات خود به کار بردهاند. مطمئن باشید در این مسیر نکات بسیار جالبی برای شما روشن خواهد شد. نکته دوم آن است که...
در شرایط کنونی کشور، تنها در صورتی در زمینه رستورانهای زنجیرهای موفق خواهید شد که به یک برند تبدیل شوید. هرچند کیفیت غذا و خدمات شما و قیمتها در موفقیت موثرند، اما یک رستوران زنجیرهای که قصد دارد شعب مختلفی را در سطح شهر تهران یا کشور راهاندازی کند، بدون تبدیل شدن به یک برند به موفقیت قابلقبولی نخواهد رسید. موفقیت یعنی افزایش تعداد شعب در مناطق مختلف و فروش هرچه بیشتر. بنابراین با مشاوره با یک شرکت تبلیغاتی ابتدا یک کمپین تبلیغاتی با شعار مناسب با محدودیت برندینگ تهیه کنید و آن را اجرا کنید. این کمپین هزینه زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد و اگر صبر و تحمل داشته باشید، اثرات آن را در میانمدت مشاهده خواهید کرد. اگر بودجه لازم را در اختیار ندارید توصیه میکنیم از تبلیغات متفرقه بپرهیزید و ابتدا با گرفتن وام یا شریک، منابع مالی لازم را فراهم سازید و سپس تبلیغات خودتان را آغاز کنید. نکته آخر اینکه در کمپین تهیه شده روشهای مختلف تبلیغاتی مناسب با توجه به بودجه نهایی شناسایی خواهند شد، اما به طور معمول ابزارهای گرانقیمت که بازدیدکنندگان زیادی دارند و ذاتا ویژگی اعتباربخشی دارند برای شما موثرترند، مانند تبلیغات محیطی و صداوسیما و همچنین روزنامههای کثیرالانتشار معتبر.