آیا میدانستید در مناطقی که دچار ناآرامیهای اجتماعی هستند اصولا خرید موارد غیرضروری صورت نمیگیرد؟ پس چنانچه در حال بازاریابی محصولات غیرضروری زندگی در این مناطق هستید بدانید که هرگز موفق نخواهید شد. البته تفاوتهای فرهنگ بازاریابی بسیار زیاد و ظریف دیگری نیز وجود دارد که فقط افراد ساکن در آن منطقه متوجه آنها هستند.
شما باید به آنها توجه بسیار زیادی کنید و چنانچه درخصوص این فرهنگها و آداب و رسوم بیاطلاع باشید و وارد بازار آن منطقه شوید مطمئنا دچار ضرر و زیانهای غیرقابل جبرانی خواهید شد و البته اگر با توجه به اطلاعات موجود فرهنگی وارد بازار منطقهای شوید میتوانید از فرصتهای بسیار زیادی که در آن بازار بهخصوص وجود دارد بهرهمند شوید. شما میتوانید برای دستیابی به فرهنگ هر منطقه از یک مشاور بازاریابی بومی در همان منطقه استفاده کنید تا بتوانید تمامی فرصتها و تهدیدهای آن منطقه را بهخوبی شناسایی و برنامه مناسبی برای اداره کسبوکار خود تدوین کنید.