شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بهره برداری از بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی جهان روز چهارشنبه به ظرفیت 648مگاوات در بخش «راماناتا پورام» ایالت تامیل نادو آغاز شد.

به گزارش ایرنا، برق تولیدی این نیروگاه دیروز (چهارشنبه) با حضور «جایالالیتا»، سروزیر ایالت تامیل نادو درجنوب هند به شبکه اصلی سراسری پیوست.

این نیروگاه در مساحتی حدود 5هزار هکتار و با هزینه ای بالغ بر 45 میلیارد و 500 میلیون روپیه (680 میلیون دلار)احداث شده است.

شرکت ادانی تجهیزات ساخت این نیروگاه را از کشورهای مختلف جهان وارد کرده است.

این نیروگاه با 8هزار و 500 نیروی کار روزانه و در مدت هشت ماه احداث شده است.

این نیروگاه دارای 2میلیون و 500 هزار پنل خورشیدی، 27 هزار متر سازه، 576 اینورتر، 154 انتقال دهنده و 6 هزار کیلومتر کابل است.

«گاوتام ادانی» رئیس شرکت ادانی گفت: این یک موفقیت بزرگ برای تامیل نادو و کشور است. وی خاطرنشان کرد اجرای این پروژه عظیم در راستای تبدیل شدن کشور به قطب انرژی سبز صورت گرفته است.

هند قصد دارد تا پایان سال 2020 با افزایش 30درصدی ظرفیت انرژی خورشیدی خود، تولید برق خورشیدی را به 100 گیگاوات افزایش دهد.

دهلی نو درصدد است سهم تولید انرژی با استفاده از سوخت های غیر فسیلی را تا پایان سال 2030 به 40درصد افزایش دهد. هم اکنون 30درصد از تولید انرژی هند با استفاده از سوخت های غیر فسیلی انجام می شود، اما این کشور برای رسیدن به این هدف خود با چالش های فراوانی از جمله تامین مالی، مشکلات انتقال برق تولید شده در ایستگاه های خورشیدی به مدار و غیر اقتصادی بودن آنها روبه رو است.

هند اعلام کرده است که صنعت انرژی تجدید پذیر این کشور می تواند فرصت های تجاری به ارزش 160میلیارد دلار در یک دهه ایجاد کند که این امر آن را به یک بازار بسیار جذاب تبدیل می کند.

شرکت های بزرگ از جمله شرکت سافت بانک ژاپن، فاکس کان تایوان، فرست سولار، ترینا سولار و شرکت دولتی خورشیدی فنلاند برای سرمایه گذاری در این بازار اعلام آمادگی کرده اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JnKyF9r1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه