شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گوگل به‌سرعت درحال پیش‌بردن برنامه‌ای است که در آن قرار است گذرواژه‌های قدیمی کلا از بین بروند.

دن کافمن، مدیر تیم پروژه‌ها و فناوری پیشرفته گوگل اخیرا اعلام کرده بود که این شرکت درحال همکاری با چندین موسسه مالی بزرگ برای تست گذرواژه‌های جایگزین جدید است.

این فناوری که «Trust API» نام دارد، از چندین حسگر در گوشی هوشمند برای تشخیص اینکه چه کسی درحال لاگین شدن است، استفاده می‌کند.

دستگاه‌های گوناگونی که با سیستم عامل اندروید گوگل کار می‌کنند، اکنون از امکان «قفل هوشمند» بهره می‌برند و از حسگرهایی برای اسکن چهره، صدا، حرکات و موقعیت فرد استفاده می‌کنند تا تشخیص دهند دستگاه را بدون گذرواژه باز کنند یا خیر.

گوگل در یک پست آنلاین درباره «قفل هوشمند» اینطور توضیح داد: «در برخی دستگاه‌ها، حسگرها الگوی راه رفتن صاحب دستگاه را یاد می‌گیرند. اگر شتاب‌سنج حرکت فرد را کاملا متفاوت با الگوی حرکتی ثبت‌شده تشخیص دهد، احتمالا دستگاه را قفل می‌کند.»

اما پروژه تازه جایگزینی گذرواژه‌ها یعنی «Trust API» قرار است حتی از این هم پیشرفته‌تر، ایمن‌تر و آسان‌تر در استفاده باشد. گزارش‌ها می‌گویند این فناوری که در پس‌زمینه گوشی همراه است، داده‌های موجود از چندین حسگر را دریافت می‌کند تا تشخیص دهد گوشی را برای صاحبش باز یا برای دیگران قفل کند. براساس این گزارش، فناوری جدید حتی می‌تواند شیوه کشیدن انگشت روی صفحه نمایش را تشخیص و صاحب گوشی را از دیگران  تمییز دهد.

گوگل از گفتن جزییات دراین‌باره پرهیز کرده، اما مدیر این پروژه به‌وضوح هیجان خود نسبت به فناوری تازه را نشان داده است.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PARqnM4e
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه