سه شنبه, ۱۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 9 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
طبق آخرین آمار

با افزایش طلاق و کاهش ازدواج روبه‌رو هستیم

8 سال پیش ( 1394/6/22 )
 

محمدعلی محزون، مدیرکل آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور در برنامه تلویزیونی گلبرگ، به ارائه آمار طلاق و ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: طبق آمارها از سال 90 شاهد روند کاهشی ازدواج در کشور هستیم به‌گونه‌ای که بیشترین ازدواج در سال90، 891 هزار مورد بوده و آخرین آمار نشان از ثبت 724 هزار ازدواج در سال 93 دارد.

253563647475858568956

او در ادامه با اشاره به وضعیت سن ازدواج در کشور، گفت: سن ازدواج نیز دچار تحولاتی شده به‌گونه‌ای‌که میانگین سن ازدواج در کشور برای آقایان 28 و برای خانم‌ها 23.5 است و روند افزایشی دارد. این آمار در کلانشهرها نیز تفاوت قابل توجهی دارد. بر این اساس میانگین سن ازدواج برای آقایان 31 و برای خانم‌ها 27 سال است که از میانگین کشوری بسیار بالاتر است. مدیرکل آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: همچنین در کرج نیز میانگین سن ازدواج برای آقایان 30 و برای خانم‌ها 26 سال است. در کلانشهر شیراز نیز میانگین سن ازدواج به همین صورت است. این در حالی است که وضعیت سن ازدواج در نقاط شمالی، مرکزی و جنوبی کلانشهری مانند تهران نیز با یکدیگر متفاوت است. در شمیرانات که به‌عنوان نمادی از شمال شهر تهران است، میانگین سن ازدواج برای آقایان 32 و برای خانم‌ها 30 سال، در مرکز شهر نیز آقایان 31 و خانم‌ها 27 سال و در شهرستان ری آقایان 28 سال و خانم‌ها 24 سال است که به گفته کارشناس این برنامه می‌توان گفت دلیل بالا رفتن سن ازدواج تنها مسائل اقتصادی نیست و عوامل دیگری در آن اثرگذار است.

محزون با اشاره به آمار طلاق نیز گفت: از ابتدای دهه 70 به بعد روند افزایش در طلاق اتفاق افتاده به‌گونه‌ای‌که در ابتدای این دهه آمار طلاق حدود 30هزار مورد بوده، در اواسط دهه 80 این آمار از مرز 100 هزار عبور کرده است و در نهایت آمار سالانه که مربوط به سال 93 است‌، رکورد 163 هزار مورد طلاق را نشان می‌دهد. او با اشاره به اینکه از یک‌سو شاهد افزایش طلاق و از سوی دیگر شاهد کاهش ازدواج هستیم، خاطرنشان کرد: در کل کشور براساس آخرین آمار سالانه 22.6‌درصد نسبت ثبت طلاق به‌ازای هر 100 ازدواج است. در اوایل دهه 70 این آمار 6.3‌درصد، اوایل دهه 80 به 8.3 رسیده و اواسط دهه 80 از مرز 10‌درصد عبور کرده و تا سال 93 از مرز 10‌درصد عبور کرده است. در کلانشهری مانند تهران، کرج و مشهد این آمار بسیار بالاتر از میانگین کشور و بالغ بر 34‌درصد و در اصفهان 30‌درصد است این آمار نشان می‌دهد در کلانشهرها وضعیت طلاق بیشتر از میانگین کشوری است. در شمال و جنوب شهر تهران نیز وضعیت آمار طلاق با یکدیگر متفاوت است به‌گونه‌ای‌که نسبت طلاق به ازای هر 100 ازدواج در شمیرانات 57 و ری 23‌درصد است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RVhMrm4W
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه