سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در این مطالعه، گروه HSBC را که یکی از بــزرگ تـرین سازمان های خدمات بانکداری و مالی در دنیا است، مورد بررسی قرار می دهیم. این نهاد در زمینه پیشبرد مشارکت با سازمان هایی که قصد تجارت داخلی یا خارجی دارند، فعالیت دارد. این سازمان با استفاده از کارشناسان خود از ملیت های مختلف، به درک شرایط منطقه ای کسب و کار و بستر های تبلیغاتی پرداخته و از این راه توانسته، مراحل مدیریت تجارتی اثر گذار را در پیش بگیرد.

گروه شرکت های بین المللی اچ. اس. بی. سی، با بیش از 5 هزار دفتر نمایندگی در 79 کشور دنیا، شامل آسیا-اقیانوسیه، اروپا، آمریکا، خاور میانه و آفریقا، به فعالیت مشغول است. این سازمان در لیست مبادلات سهام هنگ کنگ، لندن و نیویورک قرار دارد.

تجارت بین الملل، بخشی از زندگی روزانه ملت ها را شامل می شود. مغازه ها، سوپرمارکت ها و سبک زندگی قرن بیست ویکم، حجم بالایی از کالا  و خدمات را فراهم آورده است. مراحل تولید و اینکه محصولات و خدمات از کجا می آیند، به ندرت برای مشتری اهمیت دارد. بسیاری از مصرف کنندگان، خودرو های ساخت آلمان را سوار می شوند، سیب های فرانسوی میل می کنند، جین های آمریکایی به پا می کنند، ورزش های رزمی شرق دور را می آموزند و از تماشای فیلم های هالیوودی لذت می برند. پیش از اینکه این تولیدات در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد، مراحل و مشارکت های متعددی را پشت سر می گذارد.

مزایای تجارت بین الملل

خریدوفروش در بازار های خارجی، فرصت ها و پتانسیل رشد بیشتری را برای یک کسب و کار، فراهم می آورد. برخی از این مزایا به این شرح است:

- بالا رفتن حجم فروش که منجر به افزایش سود دهی سازمان خواهد شد.

- توانایی یک سازمان برای رقابت در چندین بازار، در میزان دادوستد ها، کیفیت، توسعه محصول و طراحی بسته بندی تاثیر گذار خواهد بود.

- یک سازمان به این شکل می تواند اعتبار خود را در میان مصرف کنندگان بالا برده و روحیه کارکنانش را افزایش دهد.

- محصولات و خدمات را می توان به بازار های جدید معرفی کرد، حتی اگر محبوبیت کمی در بازار های داخلی داشته باشند.

یک عامل کلیدی در توسعه فرصت های سود آور در یک کسب و کار، بر قراری ارتباط با افراد واجد شرایط و مناسب است. کارشناسان اچ. اس. بی. سی، از مشکلات و موانع سر راه تجارت های خارجی آگاه هستند.

شناسایی بازار مناسب

تجارت بین الملل، در واقع درک این نکته است که افراد در نقاط مختلف دنیا، نیاز های متفاوتی دارند. بسیاری از تولیدات، تنها برای یک سری کشور های خاص، قابل استفاده هستند و به ندرت واژه ای با نام بازار جهانی را می شنویم اما به وفور، شاهد بازار های خارجی مختلف هستیم.

برای تعیین بازاری که احتمال موفقیت یک کسب و کار در آن بیشتر است، فعالیت های زمینه ای و بررسی های زیادی لازم است. در کنار این موضوع، شناسایی بازار های نامناسب نیز بااهمیت خواهد بود.

تعیین نوع و ماهیت بازاری که یک سازمان قصد دارد وارد آن شود مهم است. برای مثال، ممکن است بعضی از کسب و کار ها، بازار های کوچک را راهی برای ورود به بازار های جهانی بدانند، در حالی که سایرین، بازار های بزرگ را تنها عامل رسیدن به جاه طلبی های خود قلمداد می کنند.

عامل دیگری که باید به آن توجه کرد، سرعت رشد بازار است. معمولا سهیم شدن در بازار های رو به رشد ساده تر از بازار هایی خواهد بود که پیش تر رشد داشته یا رو به افول هستند. شدت رقابت در بعضی از بازار ها، ورود به آنها را با مشکل مواجه می کند. تمرکز روی کشور هایی که میزان رقابت در آنها کمتر است، به نظر عاقلانه تر و سود آور تر می آید.

تجارت ایمن

ممکن است برخی از بازار ها به علت عدم ثبات در اقتصاد و سیاست، با مشکل مواجه شوند. در موارد دیگر، مشکلات کانال های توزیع و دیر رسیدن کالا به قفسه فروشگاه ها، بازار ها را با تنگنا رو به رو می کند.

دادوستد در آمریکای شمالی و اروپا معمولا به شکل مستقیم صورت می گیرد، بنابراین پرداخت ها از ایمنی کمتری بر خوردارند. در قسمت دیگر دنیا، اعتبارات اسنادی، روشی قابل قبول تر و رایج تر است و امنیت نقل و انتقالات مالی را افزایش می دهد.

خدمات بازرگانی اچ. اس. بی. سی

خـدمــات بــازرگـانی اچ. اس. بی. سی، یـکــی از بخش های عملیاتی مهم در گروه شرکت های اچ. اس. بی. سی به شمار می رود. این بخش از سازمان، خدمات کارشناسی و راه حل های مناسب در زمینه تجارت بین الملل را به مشتریان خود ارائه می دهد. خدمات بازرگانی اچ. اس. بی. سی، با سازمان هایی که برای مدیریت دادوستد های خود در بازار جهانی به کمک نیاز دارند، همکاری و مشارکت می کند.

واردات و صادرات

ایجاد یک سیستم پرداختی مناسب جهت جلب رضایت صادر کننده و وارد کننده می تواند مشکل ساز باشد. صادر کننده ترجیح می دهد به محض قرار گرفتن کالا روی کشتی، دستمزد خود را دریافت کنند، در صورتی که وارد کننده ترجیح می دهد تا زمانی که کالا را دریافت نکرده، دست نگه دارد. اچ. اس. بی. سی، به عنوان طرف سوم و قابل اطمینان معامله، هم به وارد کننده و هم به صادر کننده کمک می کند. علاوه بر پرداخت مستقیم، دو روش پرکاربرد برای نقل و انتقال پول، روش وصولی و روش اعتبار اسنادی است.

تبادل الکترونیکی داده ها

استفاده از EDI یا تبادل الکترونیکی داده ها، یکی از راه هایی است که اچ. اس. بی. سی با آن، به مشتریان خود کمک می کند که زنجیره تامین خود را مدیریت کنند. تبادل الکترونیکی، معمولا وقتی استفاده می شود که حداقل یکی از شرکای تجاری، درگیر حجم وسیع معاملات تجاری باشد. تبادل الکترونیکی داده ها به معنی تبادل مستقیم مستندات تجاری مانند سفارشات، صورتحساب ها، قراردادها، برنامه ریزی، حمل و نقل، حواله ها و... از یک ماشین به ماشین دیگر در شرکت های مختلف است. (ایمیل مشابه EDI  نیست.)

سیستم خدمات الکترونیک بانک اچ. اس. بی. سی، با نام Hexagon شناخته می شود. هکساگون ارائه خدمات تجاری، مدیریت نقدینگی، پرداخت ها و گزارش اطلاعات را شامل می شود. هکساگون حوزه ای است که به طور خاص، برای انتقال اسناد بازرگانی الکترونیکی طراحی شده. بنابراین، این اسناد می توانند به راحتی از رایانه یک سازمان به رایانه سازمان دیگری انتقال پیدا کنند. این روش، از چاپ دوباره اسناد و خطا های احتمالی جلوگیری می کند.

تبادل الکترونیکی داده ها، هم صادر کنندگان و هم وارد کنندگان را تحت پوشش قرار داده و سود افزوده ای را به سیستم زنجیره تامین مشتریان اضافه می کند. برای مثال، مشتری کالای خود را سفارش داده و با بهره گیری از سیستم اچ. اس. بی. سی، آن را به صورت الکترونیکی، برای تامین کننده یا خریدار ارسال می کند.

نتیجه گیری

در سال های اخیر، تجارت بین الملل برای بسیاری از کسب و کار ها، به یک سبک زندگی تبدیل شده بود. از آنجایی که بسیاری از کسب و کار ها و سازمان ها ممکن است با خطرات و ارتباطات نا مطمئن رو به رو شوند، بنابراین وجود یک شریک ایمن می تواند به آنها کمک کند.

خدمات دادوستد اچ. اس. بی. سی این قابلیت را دارد که نیاز های منطقه ای مشتریان خود را درک کرده و همزمان، به شکل جهانی، راه حل های لازم برای کسب و کار های مختلف را ارائه دهد، صرف نظر از اینکه مشکل آن کسب و کار خاص، در کجای دنیا اتفاق افتاده باشد.

ارتباط با نویسنده: elham.mashouf@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WcSPhOiv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه