سه شنبه, ۱۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 9 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

3535352535636464747858

درحالی‌که هر دو بخش کنگره آمریکا (سنا و مجلس نمایندگان) تحت کنترل اکثریت جمهوریخواه این کشور است، قانونگذاران جمهوریخواه به منظور اجرای تهدیدهای گذشته خود مبنی بر جلوگیری از اجرای هرگونه توافقی بر سر مسئله هسته‌ای ایران دست‌اندرکار تنظیم لایحه‌ای شدند که تصویب آن با رأی قاطع از سوی مخالفان برجام می‌توانست به جلوگیری از اجرای این توافقنامه در آمریکا منتهی شود.

در رأی‌گیری روز پنجشنبه بر سر لایحه مخالفت با برجام، دموکرات‌های آمریکایی با 42 رأی مخالف درمقابل 58 رأی موافق توانستند جلوی تصویب لایحه مذکور و ارسال آن به میز اوباما را بگیرند. رسانه‌های آمریکایی بلافاصله پس از انتشار این خبر، شکست لایحه سنا را یک «پیروزی تاریخ ساز» برای اوباما و یک «ناکامی بی‌سابقه» برای جمهویخواهان این کشور خواندند.

نشریه «لس آنجلس تایمز» در این رابطه نوشت: جمهوریخواهان آمریکایی که هیچ راهبرد دیگری برای جلوگیری از این توافق برخوردار از حمایت بین‌المللی در دست ندارند، در نهایت تنها به دادن رأی‌های نمادین برای ثبت مخالفت خود متوسل شدند. نشریه سیاسی «پولیتیکوس یواس ای» با مقاله‌ای تحت عنوان «اوباما جمهوریخواهان را نابود کرد. . . . » نوشته است: جمهوریخواهان آمریکایی هر اسمی که روی این شکست بگذارند، این حقیقت که نتوانستند لایحه مورد تأیید خود را درکنگره‌ای که تحت کنترل آنهاست به تصویب برسانند، یک شکست ویران‌کننده برای آنها به حساب می‌آید.

نشریه ‌«‌هاوایی نیوز‌»‌ شکست جمهوریخواهان در به ثمر رساندن لایحه مخالفت با برجام را یک پیروزی میراث‌ساز در اولویت‌های سیاست خارجی اوباما توصیف کرد. ‌«‌آسوشیتد پرس‌»‌ نیز نوشت: گرچه جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا با دنبال کردن استراتژی‌های ‌«‌ دقیقه 90‌»‌ خود سعی در ایجاد انحراف در این توافق بین‌المللی کردند، اما نتیجه رأی‌گیری در مجلس سنا نشان داد این لایحه حتی به پای میز اوباما نیز نخواهد رسید.

نشریه ‌«‌نیویورک تایمز‌»‌ به نقل از چاک شومر یکی از چهار سناتور دموکراتی که به قافله مخالفان برجام پیوسته بود، نوشته است: هر احساسی هم که در مورد این توافقنامه داشته باشیم، هر آمریکایی منصفی باید این توافقنامه را یک دستاورد بزرگ برای رئیس‌جمهور آمریکا بداند. شبکه خبری ‌«‌سی ان ان‌»‌ نیز در نهایت به نقل از میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواهان سنای آمریکا نوشته است که این قانونگذار آمریکایی پیش از رأی‌گیری در مورد لایحه مذکور، این‌گونه القا کرده بود که در صورت شکست لایحه به ابزارهای خاص سیاسی برای رأی‌گیری دوباره در مورد آن متوسل خواهد شد.

شکست سنگین جمهوریخواهان مخالف توافق هسته‌ای در سنای آمریکا درحالی روز پنج شنبه رقم خورد که ساعتی پیش از شروع رأی‌گیری در سنای آمریکا، نخست‌وزیر انگلیس، رئیس‌جمهوری فرانسه و صدر اعظم آلمان در مقاله‌ای مشترک در روزنامه واشنگتن پست، حمایت کامل خود را از این توافقنامه اعلام و از آن به‌عنوان سنگ بنای حل دائمی مناقشه بر سر برنامه هسته‌ای ایران یاد کردند و خواهان حمایت کنگره از آن شدند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nR9JAoyu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه