پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار سنتی گوانگ‌ یانگ

8 سال پیش ( 1395/2/14 )
 

بازارهای سنتی در بسیاری از کشورها هنوز وجود دارند و با بازسازی‌ها و زیباسازی‌هایی که انجام شده، به نوعی جایگاهی برای خریدوفروش مردم محلی و گردشگران تبدیل شده‌اند. بازارهایی که با وجود مراکز خرید مدرن که به اشکالی از آسمان‌خراش‌ها بیشتر شبیه هستند، هنوز هم اهمیت خود را حفظ کرده‌اند.

در ایران خودمان از این بازارها زیاد است. اما از دیگر کشورهایی که هنوز بازارهایی با رنگ و روی سنتی در آنها نفس می‌کشند و به محلی برای رفت‌و‌آمد و جریان زندگی مشهور شده‌اند، می‌توان به کشورهای شرق آسیا اشاره کرد. در این میان چشم‌بادامی‌ها هنوز اصرار زیادی بر حفظ این بازارها دارند. بازارهایی که قدمتی بیش از 100سال دارند.

در این گزارش کوتاه به معرفی بازار گوانگ‌یانگ در سئول پایتخت کره جنوبی می‌پردازیم. بازاری که قدیمی‌ترین بازار سنتی این کشور است و معرفی آن با توجه به مناسبات اخیر ایران با این کشور خالی از لطف هم نیست. نام نخستش نامدئون بوده. این بازار سرگذشت تاریخی ویژه‌ای هم دارد. هم اصلاحات گابو از سلسله جوسئون نصیبش شده و هم در جریان جنگ‌ جهانی مورد تهاجم ژاپنی‌ها قرار گرفته است.

حتی ادامه حیاتش در برهه‌ای از زمان تحت سیطره ژاپن در حال نابودی بوده اما بازاریان با خریداری بخش‌های دیگری از زمین‌های کناری این بازار، بازار کنونی را ایجاد می‌کنند و در سال 1960 نامدئون جدید به گوانگ‌یانگ تغییر نام می‌دهد.

این بازار که مساحتی 450هزار متری دارد، بیش از 5هزار مغازه را در خود جای داده و 20هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. طبق آخرین آمار اعلام شده، روزانه بیش از 65هزار نفر از این بازار خرید می‌کنند.

قدمت این بازار به سال 1905 می‌رسد. در سال‌های اولیه شروع به کار بازار، تنها فروش محصولات کشاورزی و غذاهای دریایی در آن رواج داشت اما وقتی محصولات دیگری برای فروش به این بازار آورده شدند، گوانگ‌یانگ به بزرگ‌ترین بازار کره جنوبی تبدیل شد. تا جایی که تنها 2هزار فروشنده میوه و سبزیجات و صنایع دستی و... به سایر فروشندگان اضافه شدند. در این بازار همه صنایع دستی کره جنوبی و پوشاک سنتی‌شان یعنی هان‌بوک را می‌توان خریداری کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/io0BShkG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه