سه شنبه, ۱۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 9 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
روحانی در دیدار با وزیر خارجه برزیل:

ایران از توسعه و تعمیق روابط با کشورهای آمریکای لاتین استقبال می‌کند

8 سال پیش ( 1394/6/22 )
 

حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار مائورو وییرا وزیر خارجه برزیل افزود: ایران برای تقویت روابط خوب خود با برزیل به‌عنوان یک کشور موثر با اقتصاد رو به پیش در منطقه آمریکای لاتین، اهمیت ویژه‌ای قائل است. روحانی گفت: ایران و برزیل همواره روابط دوستانه‌ای برپایه منافع متقابل با یکدیگر داشته‌اند و این سفر می‌تواند نقطه آغازی برای تحرک جدی‌تر در روابط تهران – برازیلیا باشد.

رئیس‌جمهوری با یادآوری اینکه باید همه ظرفیت‌ها را برای توسعه تعامل و همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف، شناسایی کرده و گسترش دهیم، گفت: ایران و برزیل در عرصه‌های صنعتی، فناوری و علمی پیشرفت‌های قابل توجهی دارند که می‌توانند در این زمینه نیز با یکدیگر تبادل تجربه کنند. هیات‌های اقتصادی متعددی از کشورهای مختلف جهان در حال تردد و شناسایی زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایران هستند، اکنون هیچ مانعی پیش‌روی گسترش روابط دو کشور نیست. سرمایه‌گذاران برزیلی می‌توانند از این فرصت برای حضور پررنگ‌تر در ایران و مشارکت در طرح‌های بزرگ بهره بگیرند. وی اظهار امیدواری کرد که با فعال‌تر شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، زمینه برای تبادل هیات‌های متعدد، فعالیت بخش‌های خصوصی دو کشور و گسترش سریع روابط در حوزه‌های مختلف فراهم‌تر شود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه برزیل در دورانی که مذاکرات هسته‌ای ایران از جمله با گروه کشورهای 1+5 در جریان بود، تلاش‌های قابل توجهی برای حل و فصل مسئله داشت، یادآور شد: نظرات ایران و برزیل در مسائل سیاسی و بین‌المللی به یکدیگر نزدیک است. ایران و برزیل به استقلال و نبود تبعیض میان کشورها در عرصه بین‌المللی و روابط دوجانبه اعتقاد داشته و با یک جانبه‌گرایی مخالف هستند و ایران از نقش موثر و مهم برزیل به‌عنوان کشوری بزرگ در حفظ ثبات و امنیت منطقه آمریکای لاتین استقبال می‌کند. پس از حصول توافق هسته‌ای، فضای جدیدی برای ایران و کشورهای دوست برای گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها به‌وجود آمده است. ایران حصول توافق هسته‌ای را پایان راه ندانسته بلکه آن را آغازی برای ایجاد فضایی دوستانه‌تر و همکاری‌های بیشتر با کشورهای مختلف می‌داند. با حصول توافق هسته‌ای، علاوه بر گسترش فضای صلح و همکاری دوستانه بین ملت‌ها و دولت‌ها، این امیدواری ایجاد شده که هر مشکلی را در فضای بین‌المللی می‌توان از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل و فصل کرد. امروز جهان با مشکلاتی مثل خشونت، افراطی‌گری و تروریسم مواجه است که باید در یک همکاری جمعی برای ایجاد تفکر اعتدالی، میانه روی و آفرینش فرهنگ تحمل پذیری در همه جهان به حل این مشکلات کمر همت ببندیم. همه جهان به نحوی با مشکلاتی که از بی‌ثباتی ناشی می‌شوند درگیر هستند، لذا باید همه برای ایجاد جهانی امن‌تر توام با صلح و دوستی با یکدیگر همکاری و همفکری کنیم. رئیس‌جمهوری با استقبال از دعوت رسمی رئیس‌جمهوری برزیل برای سفر به این کشور، اظهار امیدواری کرد این سفر در فرصتی مناسب انجام شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/a1MCPwUV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه