چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامگاه شنبه در یک برنامه تلویزیونی از ایجاد قطعی 700 هزار شغل در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، ربیعی با بیان اینکه طی سال ۱۳۹۴ بیش از ۷۰۰ هزار شغل و تا تابستان ۱۳۹۵ هم ۶۳۰ هزار شغل ایجاد شده است، گفت: این آمار برابر دفترچه های تامین اجتماعی است. به گفته او، در سال ۱۳۹۳ نیز بیش از ۶۰۰ هزار شغل ایجاد شده و در مجموع میزان ایجاد اشتغال در مقایسه با جمعیت فعال و غیرفعال قابل دفاع است.

او با اشاره به روند جمعیت فعال، شاغل و بیکار کشور در دهه اخیر گفت: در سال ۱۳۹۲جمعیت فعال ۲۳ میلیون و ۸۳۵ هزار نفر بوده که این رقم در تابستان امسال به ۲۶ میلیون و ۳۶۹ هزار نفر رسیده است. ربیعی نرخ بیکاری فعلی را ۱۲.۷ درصد ذکر کرد.

ربیعی با قطعی دانستن ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در سال 96 ابراز امیدواری کرد: در حوزه ICT در سال آینده ۱۲۰ هزار شغل به وجود آید و با ۱.۵ میلیارد دلاری که از محل صندوق توسعه ملی اختصاص می یابد هدفگذاری یک میلیون شغل در سال محقق شود.

او در بخش دیگری ازسخنانش درباره چگونگی قطع یارانه برخی افراد گفت: تا آنجایی که می توانستیم یارانه ثروتمندان را حذف کردیم و تلاش می کنیم نظام شناسایی را تقویت و دقت کنیم تا یارانه نیازمندان حذف نشود.

علی ربیعی با ابراز تاسف از کسانی که دولت را یارانه قطع کن می نامند، گفت: این عناوین برای تأثیرگذاری در شب انتخابات منتشر می شود، ولی متأسفانه اینها ملی فکر نمی کنند.

او همچنین از شناسایی ۱۰ میلیون خانوار دارای سوء تغذیه و توزیع بسته حمایت غذایی در شب عید خبر داد و گفت: یک مرحله از توزیع بسته غذایی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است و بسته دیگر نزدیک شب عید توزیع می شود.

وزیر کار توزیع بسته های غذایی را فاقد اهداف و اغراض سیاسی دانست و گفت: سال های قبل هم توزیع بسته های غذایی صورت می گرفت و شخص دکتر روحانی اهل اجماع است و کاری را جهت نفع شخصی و بدون رضای خدا انجام نمی دهد.

ربیعی از افزایش نرخ مشارکت بانوان در اشتغال خبر داد و با اشاره به روند تغییرات جمعیت فعال و غیرفعال و نرخ مشارکت گفت: هم اکنون نرخ مشارکت نیروی کار به ۴۰.۴ رسیده و جمعیت فعال ۲۶ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر است.

به گفته وی، علاوه بر فارغ التحصیلان، سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد بازار کار شده اند.

وزیر کار، اقتصاد مقاومتی را چراغ راهنمای وزارتخانه متبوع خود دانست و درباره راهبرد کاهش نرخ بیکاری در اقتصاد مقاومتی گفت: با سیاست های کاری، پولی و مالی می توان بیکاری را کاهش داد، اما باید با اصلاح سیاست های نهادی و ساختاری طرف عرضه و تقاضای کار و تقاضای کل اقتصاد، نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/L0Mjogzx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه