سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

امکان دسترسی به بازار سرمایه ایران و کره جنوبی

محمد فطانت‌فرد، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در صدر هیاتی از نمایندگان بازار سرمایه ایران به منظور نظارت بر اجرای بهتر یادداشت تفاهم دو جانبه بین سازمان بورس و بورس کره جنوبی به سئول سفر کرد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف پیشبرد تفاهم نامه دوجانبه‌ای که با بورس کره جنوبی در مهرماه سال 94 به امضا رسیده بود به همراه هیأتی از مقامات بازار سرمایه عازم کره جنوبی شد. در این سفر، هیأت ایرانی جلسه‌ای با نهاد ناظر بازار سرمایه کره جنوبی (FSS) که رأس قانون‌گذار و تنظیم مقررات بازار این کشور است، تشکیل داد و هر دو نهاد با آخرین تحولات بازار سرمایه یکدیگر آشنا شدند.

این در حالی است که جلسات دیگری با مقامات بورس کره جنوبی (KRX) و شرکت سپرده‌گذاری این کشور (KSD)، تشکیل شد تا هر دو طرف بیشتر با فعالیت‌های یکدیگر آشنا شوند. در این دیدارها نمایندگان دو طرف، ضمن ابراز تمایل به منظور برقراری رابطه نزدیک با بازار سرمایه یکدیگر، خواهان بهبودی سطح همکاری ارکان بازار سرمایه ایران و کره جنوبی شدند.

بر این اساس، طرفین توافق کردند با ایجاد سامانه‌ای جدید، بازارهای سرمایه هر دو کشور را به یکدیگر متصل کنند تا سرمایه‌گذاران ایرانی و کره‌ای بتوانند به راحتی به بازارهای هر دو کشور دسترسی داشته باشند. طبق این توافق و با اتصال بازارهای سرمایه کره جنوبی و ایران به یکدیگر، امکان دسترسی به کارگزاران هر دو طرف باید به‌صورت آنلاین میسر شود.

***

فرابورس:

پرونده عرضه‌های امسال خصوصی‌سازی امروز بسته می‌شود

با عرضه سهام سه شرکت پتروشیمی کازرون، صنایع پتروشیمی دهدشت و تولید نیروی برق سبز منجیل در فرابورس، پرونده عرضه‌های امسال خصوصی‌سازی بسته می‌شود. آخرین عرضه‌های امسال سازمان خصوصی‌سازی در حالی با واگذاری سهام سه شرکت دولتی در روز سه شنبه 25 اسفند(امروز)، صورت می‌گیرد که بر این اساس قرار است 19.78 درصد سهام پتروشیمی کازرون معادل 130میلیون و 552 هزار و 266 سهم به ارزش پایه هر سهم 2666ریال و ارزش کل پایه 348 میلیارد و 52میلیون و 341 هزار و 156 ریال امروز در فرابورس عرضه شود.

همچنین مبلغ سپرده شرکت در این مزایده 10 میلیارد و 441 میلیون و 570 هزار و 235 ریال تعیین شده و برنده مزایده باید 20درصد مبلغ پیشنهادی خود را تا 20روز کاری پرداخت کند و بقیه را به‌صورت قسطی در مدت پنج سال بپردازد. از سوی دیگر، سازمان خصوصی‌سازی بلوک 19.87درصد سهام شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت شامل 192 میلیون و 638 هزار و 275 سهم را نیز در این روز روی میز فروش فرابورس می‌گذارد که قیمت پایه هر سهم آن 2 هزار و 139 ریال و ارزش کل پایه 412 میلیارد و 53 میلیون و 270 هزار و 225 ریال تعیین شده است.

مبلغ سپرده شرکت در این مزایده نیز 12 میلیارد و 361 میلیون و 598 هزار و 107 ریال تعیین شده است و برنده مزایده باید 20 درصد مبلغ پیشنهادی خود را تا 20 روز کاری پرداخت کند و بقیه را به‌صورت قسطی در مدت پنج سال بپردازد. 100 درصد سهام شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل شامل 300 میلیون سهم این شرکت هم قرار است به قیمت پایه هر سهم 8 هزار و 800 ریال و ارزش پایه کل 2 هزار و 640 میلیارد ریال در این روز روی میز فروش فرابورس برود. همچنین، سپرده حضور در این رقابت، 79 میلیارد و 200 میلیون ریال و مهلت پرداخت حصه نقدی حداکثر 20 روز کاری پس از انجام معامله تعیین شده است و 15 درصد ثمن معامله هم به طور نقد و بقیه در اقساط هفت ساله با نرخ 15درصد پرداخت خواهد شد.

***

بورس انرژی:

رقابت خریداران حلال‌های 402 پالایش نفت کرمانشاه، شیراز و تهران

در جریان معاملات در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای متانول پتروشیمی فناوران و زاگرس، حلال 402 پالایش نفت تهران، شیراز و کرمانشاه، حلال 410 پالایش نفت شیراز و تهران، آیزروریسایکل و نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس، حلال 406 پالایش نفت تهران و بوتان، پروپان، برش سنگین و گاز مایع پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام، نفت کوره 280 و 380 سانتی استوکس شرکت ملی نفت ایران و نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند.

کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها معادل 17 هزار و 118 تن به ارزشی بیش از 143 میلیارد و 958 میلیون ریال بود. از نکات حائز اهمیت معاملات می‌توان به استقبال قابل توجه خریداران رینگ داخلی برای انواع کالاهای عرضه‌های شده در این روز و به‌ویژه حلال‌های 402 اشاره کرد.

***

شرکت‌ها و مجامع:

بانک صادرات پیش‌بینی سود هر سهم را منتشر کرد

بانک صادرات ایران در دوره 12 ماهه منتهی به 30 اسفند ماه 95 مبلغ 9 هزار و 246 میلیارد و 68 میلیون ریال سود برای پایان دوره در حساب‌های خود پیش‌بینی کرد که نسبت به سال جاری معادل 10 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

«وساپا» پیش‌بینی سود هر سهم سال 94 را منتشر کرد

گروه سرمایه‌گذاری سایپا در دوره 9 ماهه منتهی به 29 اسفندماه ماه 94 به‌صورت حسابرسی نشده معادل 65 ریال سود به هر سهمش اختصاص داد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qFyaWvsf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه