جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌‏کنندگان و تولیدکنندگان از طراحی و تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو در کمیسیون صنعت و امور زیربنایی دولت خبر داد و گفت: این طرح برای تصویب در ردیف دستور کار دولت قرار گرفته است و به‌زودی تصویب و ابلاغ خواهد شد.

سیدمحمود نوابی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قانونی به نام «قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو» در سال 1386 تصویب و آیین‌نامه اجرایی غیرعملیاتی در سال 1389 برای آن تدوین و ابلاغ شد که تاکنون اثر وضعی خود را در جامعه نشان نداده است. وی اضافه کرد: بعد از سال‌ها، این آیین‌نامه اکنون با یک کار کارشناسی تدوین و مراحل طرح و تصویب آن در کمیسیون صنعت و امور زیربنایی دولت طی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این آیین‌نامه، خدمات فروش، خدمات پس از فروش، ارتقای نمایندگی‌ها و مواردی که تاکنون مبتلابه مصرف‌کنندگان خودرو بود، دیده شده است. مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌‏کنندگان و تولیدکنندگان افزود: تصویب این آیین‌نامه، کار را برای حوزه‌های نظارتی شفاف و تسهیل می‌کند.

به گزارش ایرنا، قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مشتمل بر 11 ماده و هشت تبصره است که خردادماه 1386 به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسید. در این قانون تأکید شده که «عرضه‌کننده موظف به رعایت استانداردهای ابلاغی در مورد ایمنی، کیفیت، سلامت خودرو و مطابقت آن با ضمانت ارائه شده به مصرف‌کننده است.» 

براساس این قانون «عرضه‌کننده در طول مدت ضمانت مکلف به رفع هر نوع نقص یا عیب (ناشی از طراحی، مونتاژ، تولید، یا حمل) است که در خودرو وجود داشته یا در نتیجه استفاده معمول از خودرو، بروز کرده و با مفاد ضمانت‌نامه و مشخصات اعلامی به مصرف‌کننده مغایر بوده یا مانع استفاده مطلوب از خودرو یا نافی ایمنی آن باشد یا موجب کاهش ارزش معاملاتی خودرو شود. هزینه رفع نقص یا عیب خودرو در طول مدت ضمانت و جبران همه خسارات وارده به مصرف‌کننده و اشخاص ثالث، اعم از خسارات مالی و جانی و هزینه‌های درمان ناشی از نقص یا عیب (که خارج از تعهدات بیمه شخص ثالث باشد) هزینه‌های حمل خودرو به تعمیرگاه، تأمین خودروی جایگزین مشابه در طول مدت تعمیرات (چنانچه مدت توقف خودرو بیش از 48 ساعت باشد.) برعهده عرضه‌کننده است.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Cpbk8rOw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه