سه شنبه, ۱۳ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 3 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

سرمایه‌داران اخطار می‌دهند اگر نتیجه رأی بریکس به جدایی بریتانیا از انگلیس بینجامد بازارهای مالی فرو می‌ریزد. تا 23 ژوئن دست‌کم 11 روز دیگر باقی است؛ 11 روزی که از هفته گذشته آثارش را در بورس‌ها و بازارهای مالی جهان می‌توان دید. حتی بازار نفت که می‌رفت روند رو به رشد خود را ادامه بدهد، با انتشار گزارش نظرسنجی مردم بریتانیا کاهش یافت. گزارش نظر‌سنجی از موافقت 55 درصدی برای جدایی از اتحادیه اروپا حکایت دارد؛ اتفاقی که برخی از موسسات مطالعات مالی می‌گویند ممکن است چهارشنبه سیاه دوباره تکرار شود.

به گزارش سی‌ان‌ان‌مانی مطالعات ریسک‌پذیری در بازارهای مالی نشان می‌دهد که بازارهای بریتانیا می‌توانند یک‌چهارم از ارزش خود را از دست بدهند اگر رأی انتخابی به خروج از اتحادیه اروپا منجر شود. بیل موراکف، محقق مؤسسه آکیسما می‌گوید: «بازارها آشفته خواهد شد.» فرضیه‌های آزمایش شده نشان می‌دهد استرس موجود در بازار سبب شده تا بازار سهام 60 درصد و بازار اوراق 40 درصد ریسک‌پذیر شوند.

 آیا بار دیگر اروپا بحرانی می‌شود؟

براساس این سناریو، انتظار این است که سهام در بریتانیا در 2 تا 3 ماه آینده حدود 24 درصد سقوط کند.

این سقوط ارزش صدها یا هزاران سهام بازنشستگی و صندوق‌های سرمایه را کم خواهد کرد. موراکف می‌گوید: بازار سهام اروپا حدود 20 درصد سقوط کرده و نمی‌توان انتظاری برای تأثیر‌پذیر نبودن وال‌استریت داشت، زیرا همبستگی بین بازارها با بازار آمریکا نشان می‌دهد که باید منتظر تأثیر این اتفاق بر سایر بازارها هم بود.

استرالیایی‌ها هم مثل مردم بریتانیا در 23 ژوئن همزمان برای ماندن در اتحادیه اروپا رای‌گیری خواهند کرد.

تحلیلگران می‌گویند بعد از بحران مالی 1992 که به چهارشنبه سیاه معروف شد، این اتفاق می‌تواند دوباره بورس‌ها را بکشند. با این حال در حال حاضر پوند که در برابر سایر پول‌های اروپایی ضعیف‌تر شده، با نزدیک شدن به زمان رای‌گیری قدرت گرفته است.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ دنبال می‌کند، به بالاترین سطح در یک هفته اخیر صعود کرد. این شاخص پس از انتشار نظرسنجی دانشگاه میشیگان که نشان داد شاخص اعتماد مصرفی آمریکا در ماه مه کمتر از میزان مورد پیش‌بینی کاهش پیدا کرده است، مورد حمایت قرار گرفت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZMUVG29h
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه