پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به حقایق ناراحت‌کننده خوش آمدید. حقایق ناراحت‌کننده نام یکی از سریال‌های فرهنگی تبلیغی آن‌کوایت فیلم ساخته انگلستان است که این بار با شعار خوشامد گویی به حقایق ناراحت‌کننده بیننده را تشویق و البته کنجکاو به دیدن و دانستن می‌کند. گوینده با بیان اینکه خودش آدم راحتی است ما را دعوت به دیدن سه سناریوی مختلف می‌کند. مردی که مواد مخدر را با لذت می‌کشد، رفتن به آرایشگاه برای لاک زدن و خوردن یک غذای دریایی خوشمزه. سپس می‌پرسد که فصل مشترک همه این قصه‌ها چیست؟ پاسخ احساس راحتی و راحت بودن است. سپس تیزر وارد فضاهای دیگری می‌شود.

1233163512351236136135251236136

کودکان کار، خشونت‌ها علیه زنان خیابانی و جادوی سیاه. سپس سؤال می‌کند که در میان خشونت‌های جسمی، زندانی بودن و برده‌داری (جادوی سیاه)کدام کارآمدتر است. پاسخ جادوی سیاه است. تبلیغ به ما نشان می‌دهد موادی که مرد صحنه اول با لذت دود می‌کند از به بردگی گرفتن کودکان به دست می‌آید و ماهیگیران تحت فشار بردگی کارفرمایان هستند.... چند نفر برده هستند؟ چند زن خیابانی؟ چند نفر قربانی خشونت جسمی؟ چند قتل؟ حالا گوینده از ما می‌پرسد آیا شروع به احساس ناراحت بودن کرده‌اید؟ و خودش می‌گوید شما باید احساس ناراحتی کنید. و سپس وارد تلاش افراد دولتی که از برده‌داری‌های مدرن گفته‌اند می‌شود و تلاش روزنامه ساندی‌تایمز برای افشای این حقایق.

آن‌کوایت فیلم ابتدا ظاهر خوش آب و رنگ زندگی را به ما نشان می‌دهد و البته با نحوه پرسیدن گوینده که تا چقدر احساس خطر می‌کند حضور خطر را هشدار می‌دهد. از سه سناریوی اولی که فیلم نشان می‌دهد بی‌شک تنها بوی غریب خوشبختی و لذت به مشام می‌رسد. انتخاب سه سناریوی اولیه هوشمندانه است. لحظاتی که با وجود اخطار قبلی ما اساساً فکر نمی‌کنیم که می‌تواند خطری در دل آن نهفته باشد و تنها حس خوب خوشبختی را اعلام می‌کند اما دقیقا در پشت صحنه همین خوشبختی‌های غریب است که خشونت‌های غریبی جریان دارد که تبلیغ، آن را بردگی مدرن می‌خواند و ما را به عدم احساس راحتی دعوت می‌کند.

تیزر عامدانه قصد دارد احساس ناراحتی را ایجاد کند، پشت صحنه ظاهر فریبنده را که با تلاش بسیاری چیده شده تا در پس آن بردگی مدرن به کارش ادامه دهد افشا کند و تأثیر‌گذار باشد.

* کارشناس تبلیغات

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JkOfgoxi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه