هنگامی که اقدام به ایجاد استراتژی برای نام تجاری به منظور معرفی محصول یا خدمات خود میکنید، لازم است برای تعیین موانع و سدهایی که در ارتباط برقرار کردن با مشتریان به وجود میآید تجزیه و تحلیل دقیق انجام دهید. این موانع میتواند شرایط بازار را برای دستیابی به موفقیت در حفظ محصول یا خدمات تسهیل کند. بهعنوان مثال این مسائل میتوانند شامل موارد زیر باشند:
*رقابت
*زمان بندی
*تامین مالی یا سرمایهگذاری
*موقعیت محلی
*کمبود تقاضا
به منظور شناسایی این موانع، مهم این است که زمانی را صرف انجام یک تجزیه و تحلیل دقیق از محصول یا خدمات شرکت خود کنید. این تجزیه و تحلیل به شما نه تنها در توسعه نام تجاری، بلکه درحفظ موقعیت محصول یا خدمات کمک میکند.
برای داشتن یک تجزیه و تحلیل دقیق و کامل لازم است به سوالات زیر پاسخ دهید تا به شما کمک کند به نتیجه دلخواه و مطلوب برسید:
*آیا شما یک بازار فروش باثبات دارید؟ چگونه میتوان مشکلات بازاریابی محصول یا خدمات شما را حل کرد یا به چه چیزهایی نیاز دارید؟
*چگونه باید قیمت محصول یا خدمات خود را مشخص کنید؟
*مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند و چگونه میتوانید آنها را پیدا کنید؟
*بزرگترین رقبای شما چه کسانی هستند؟ چه کاری میتوانید انجام دهید تا از آنها بهتر باشید؟
*چگونه باید تبلیغ کنید؟ قصد دارید از کجا بازار هدف خود را پیدا کنید؟ شما از کدام رسانه برای تبلیغ استفاده میکنید؛ رسانههای جدید یا رسانههای سنتی؟
حالا که شما سوالاتتان را شناختهاید میتوانید شروع به تحقیقات و تجزیه و تحلیل برای بازار محصولات خود کنید. شروع تحقیقات راحتتر از آن چیزی است که شما فکر میکنید، اما بسیار زمانبر است. شما نیاز به اختصاص زمان برای پژوهش به منظور رسیدن به نتایج مفید و موثر دارید.
4 روش معمول برای شناسایی موانع و از بین بردن آنها
آنچه لازم است که اتفاق بیفتد راهاندازی وبآنلاین است؛ شکل و ساختمان برند خود را ساخته و به معرفی محصولات خودتان بپردازید و آنها را برجسته نشان دهید. هرچند این اقدام گاهی اوقات اتفاق نمیافتد و اینگونه به نظر میرسد که شما پول خود را دور میریزید. شما این شانس را دارید که موانع بازار تجاری را بشناسید و با توجه به آگاهیهای حاصل از آن به حفظ نام تجاری و کسبوکار خود و در نهایت فروش مبادرت بورزید. در این مقاله چهار مورد از شایعترین موانع در ایجاد و پیشرفت نام تجاری آنلاین را در بازار بررسی میکنیم و چگونگی غلبه بر آنها را در اختیارتان قرار میدهیم.
1- هزینه
تصور عمومی این است که ایجاد نام تجاری، کمهزینه نیست. هر چند که تعدادی از بازاریابان تصور دیگری دارند. آنها اذعان میکنند که صرف میلیونها ریال در راهاندازی این استراتژیها نمیتواند چیزی را بهتر کند. نام تجاری و تبلیغات همانند هم نیستند. برای یک شرکت کوچک میتوان از روش آزمون وخطا استفاده و سعی کرد هزینه کمی صرف شود. اگر شما میدانید که چه انجام میدهید نیاز به صرف هزینه ندارید بلکه نیاز به ایجاد اعتبار دارید.
2- رقابت
درست است که همیشه رقابت وجود دارد بهخصوص در رقابت آنلاین این مطلب دارای اهمیت بسیاری است اما فقط وجود داشتن دیگر شرکتهای مشابه دلیل آن نیست که شما توانایی رقابت با آنها را ندارید. شما میتوانید در این رقابت خود را نشان دهید. وضعیت نام تجاری خود را در آینده در نظر بگیرید. اگر شما از خردهفروشان آنلاین تازهکار هستید توجه داشته باشید که باید بتوانید نقاط ضعف خود را تقویت کنید. به مردم نشان بدهید که چگونه میتوانید بهعنوان یک شرکت کوچک خدمات شخصی و ارتباط بهتری را همانند غولهای خردهفروشی به مصرفکنندگان خود ارائه دهید.
3- بیش از حد تحلیل کنید (Overanalyze)
کارشناسان و متخصصان از اصطلاح «ناکارآمد کردن تجزیه و تحلیل» برای آن استفاده میکنند به این معنا که گاهی اوقات، شما بیش از حد درگیر جستوجو و تحقیقات بازار، معیارهای وب یا شبکه و جزییات کوچک دیگر میشوید که سبب میشود تا کل تلاش و نتایج و پیشرفتی که داشتهاید متوقف شود. توجه کردن به این مطلب مهم است، برای آنکه مطمئن شوید درست قدم برمیدارید. اجازه ندهید تصویری بزرگ اما نادرست برای اذهان عمومی بهوجود آید. از اعداد بهعنوان معیار موفقیت استفاده نکنید و آن را هدف خود قرار ندهید. هنگام پیشرفت به سمت جلو به قدمهای پشت سر خود نیز توجه کنید تا بدانید نام تجاری شما چگونه توانسته یک دیدگاه تازه ایجاد کند.
4- برندینگ داخلی
به اجرای داخلی بهعنوان یکی دیگر از موانع مشترک به نام تجاری موفق میتوان اشاره کرد. بسیاری از اقدامات امکان دارد با شکست روبهرو شوند، چرا که این شرکتها اقدام به انجام انعکاس ارزشهای خود نمیکنند. این مطلب تنها در مورد خبرنامه کمپانی یا قرار دادن آرم شرکت در وب سایت شما صدق نمیکند حتی در مورد فروش نیز این نگرش و نگاه قابل بیان شدن است. اصلا غیرمعمول نیست که کارکنان شرکت و کسب وکارهای بزرگ به حفظ و نگهداری شعار شرکتهای بزرگ پایبند باشند. در مورد بازاریابی در سطوح پیشرفته و سطوح بالا این نکته جواب میدهد. اجازه دهید مردم در مورد کسبوکار شما بدانند، آنها ندانسته میتوانند ایدهها و تفکرات خود را به مشتریان انتقال دهند.