شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

چالش جدید پپسی؛ تفكر طراحی استراتژیك

9 سال پیش ( 1394/6/15 )
پدیدآورنده : مرضیه فروتن  

به نظر می‌رسد در جهان امروز کسب‌وکارها اهمیت فراوانی به طراحی می‌دهند. شركت‌ها ورای توسعه هویت بصری و بسته‌بندی محصولات برند‌ها به بررسی مجدد نقش طراحی به‌عنوان راهی برای تفكر و مسیری به سوی حل مشكلات، كسب تجربه، اختراع تازه و در نهایت تولید محصولات و ارائه خدماتی می‌پردازند كه موقعیت بهتری را برای سرویس‌دهی به مشتریان به وجود آورد.

پپسی آخرین شركتی است كه در راستای حمایت از «تفكر دیزاین» و ایجاد شرایطی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه قد علم كرده است. در شماره‌ای از مجله Harvard Business Review كه در سپتامبر سال 2015 منتشر شد، مدیرعامل شركت پپسی، ایندرا نویی، استفاده از تفكر دیزاین را به مثابه اندیشیدن مجدد درباره یك تجربه كلی، از تصور و باور گرفته تا محصول ارائه شده در فروشگاه و تجربه پس از مصرف یك محصول دانست. او معتقد است رویكردش در همین مراحل اولیه نیز ضمن تقویت جایگاه شركت در بلند‌مدت، ارزش سهام سهامداران را نیز بالا می‌برد.

353635363748589697609

آنچه جالب است فقط اعلام عمومی «دیزاین» به‌عنوان یك استراتژی شركتی نیست بلكه مصاحبه فوق به بررسی این موضوع نیز می‌پردازد كه نظم جدید در پپسی از كدام نوع؛ «تفكر دیزاین» یا «نوآوری» است؟ دنیای كسب و كار هنوز درگیر بحث راجع به این مفاهیم است اما صحبت كردن درباره تعاریف مختلف، این ایده‌ها را به شعار‌های شركت‌ها و نكته به اشتباه بی‌اهمیت فرصت‌هایی كه پیگیری این ایده‌ها می‌تواند پیش پای یك كسب و كار بگذارد، نسبت می‌دهد.

برای شركت‌هایی نظیر پپسی، تشویق و حتی معرفی یك چشم‌انداز با تاكید روی تجربه مشتری و همدلی می‌تواند به بینش غنی‌تر، محصولات مهم‌تر و استراتژی‌های روشن‌تر برای عرضه آنها با كمك برند‌های جذاب از نگاه مشتریان منجر شود. پپسی از این روش به‌عنوان وسیله‌ای برای كسب برتری بیشتر در صنعت نوشیدنی‌ها استفاده می‌كند. هنوز تمركز روی عملكرد هدفمند رقابت می‌آفریند. «نویی» نه از تئوری «تفكر دیزاین» بلكه از موفقیت سال‌های نخست اعمال استراتژی تمركز نزولی روی مشتریان حین نوسازی فرهنگ و فرآیند‌های داخلی خود انرژی می‌گیرد.

دیزاین به موضوعی فراتر از بحث درباره زیبایی‌شناسی و آثار هنری محصولات مختلف می‌پردازد. این یك عملكرد استراتژیك است كه بیشتر از همه روی خواسته‌ها، نیاز‌ها و رویا‌های مردم تمركز می‌كند. در ادامه، كاركرد فوق كمتر اقدام به بحث درباره صنایع دستی در اكوسیستم معنی‌دار برند برای مشتریان می‌كند. پپسی و شركت‌های مشابه اخیرا به شیوه‌ای سازگار‌تر، متوازن‌تر و انسان‌محور‌تر برای حل مشكل و برندسازی روی آورده‌اند. در نهایت، استراتژی باید حین ارزش‌آفرینی برای مشتری، در زمینه كسب و كار نیز مفید واقع شود. 

فرآیند دیزاین فضا را برای الهام گرفتن از قوانین و مقررات، نه فقط استراتژی یا دیزاین، بلكه علم، فرهنگ و تاریخ نیز باز می‌كند. استراتژیست‌ها باید مشتریان و همكاران را به طور یكسان به كشف دیدگاه‌های گوناگون تشویق كنند.

منبع : brandchannel
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nP90HsfU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه