سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، یکی از مهمترین بخشهای سازمان یعنی واحد فروش را قادر میسازد که علاوه بر برنامهریزی فعالیتهای فروش محصولات شرکت، سیستم فروش را براساس دادههایی که به آن افزوده شده با سرعت بسیار بالایی تجزیه و تحلیل کند. برنامهریزی و تلفیق واحد فروش با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، فرآیندهای جاری فروش محصولات شرکت شما را بهصورت سیستماتیک انجام میدهد تا در ذهن مشتریان سازمان دیدگاه واحد و یکپارچهای پدید آید و نتیجه این روند افزایش فروش محصولات، کوتاه کردن زمان مراجعه مشتری تا زمان فروش و رضایتمندی بیشتر مشتریان از سازمان خواهد بود.
همچنین تمامی اطلاعات مورد نیاز و فعالیتهای مرتبط با فروش را در دسترس شما قرار میدهد تا بهجای گردآوری اطلاعات و تهیه گزارشها، تمام وقت خود را صرف فروش کنید.
با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (سی.آر.ام) شما میتوانید عملکرد مراکز استانی و سازمانهای زیرمجموعه شرکت خود را ارزیابی و کنترل کنید و استراتژیها و برنامههای یکپارچهای را در سطح کشور پیادهسازی کنید. به جرات میتوان گفت این سیستم، کاملترین سیستمی است که با روشهای استاندارد به افزایش فروش کمک میکند.
با ارائه این سیستم، قادر خواهید بود نسبت به مشتریان و مشتریان بالقوه، دیدگاهی 360 درجهای و تمام و کمال داشته باشید. این کار با گردآوری، نظارت و پیگیری تمام اطلاعات اساسی مانند شرح حال مفصل مشتری، تاریخچه کامل تعاملات و مرور ارتباطات اساسی مشتری با سازمان انجام میگیرد. دیگر لازم نیست تا از نرمافزارهای اکسل و ... جهت نگهداری اطلاعات مشتریان استفاده کنید. با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری شما میتوانید اطلاعات مشتریان خود را به صورت یکپارچه و در امنیت کامل در اختیار داشته باشید. حقوق دسترسی به اطلاعات مختلف مشتریان برای هر یک از کارکنان بهراحتی قابل تعریف است.
با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری سوابق مشتری مثل اطلاعات تماس، اطلاعات خاص، شرح ملاقاتها و نظرات، اسناد رد و بدل شده، ارتباطات، پیشنهاد قیمتها و خریدهای صورت گرفته بهآسانی در دسترس شما خواهد بود. با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، میتوانید اهداف فروش را در بازههای مختلف داخلی و خارجی و با شاخصهای متفاوت تعیین کرده و سازمان را در مسیر دستیابی به اهداف فروش کنترل کنید. بدین ترتیب شما میتوانید در هر لحظه متوجه باشید که تاکنون چند درصد از اهداف فروش شما محقق شده است.
اجرایی شدن سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به سرپرستان فروش و مدیران ارشد اجازه میدهد تا تمامی وظایف و فعالیتهای سازمانی در حوزه فروش را نظارت و مدیریت کنند و همچنین به مدیران و کارشناسان فروش دیدگاهی 360 درجه درباره فرصتهای فروش میدهد. این روند با فراهم آوردن دید کامل نسبت به تاریخچه فرصتها و فعالیتهایی که برای هر فرصت انجام شده است، صورت میگیرد. با این وجود شما میتوانید وقت بیشتری را روی فرصتهای فروش واقعی و موفق شرکت بگذارید تا هیچ فرصتی برای فروش محصولات از دست نرود.
سیستم مدیریت ارتباط با مشتری امکاناتی را در اختیار شما میگذارد که با استفاده از آنها میتوانید سفارشهای مشتریان کسبوکار خود را دریافت کرده، قیمتهای پیشنهادی خود را ارائه داده و هماهنگیها و فعالیتهای لازم را به صورت سیستماتیک برای ارائه خدمات به مشتری انجام دهید. در آخر نیز برای سفارش مشتری صورتحساب صادر کرده و آن را ارسال کنید. با استفاده از این روش میتوانید مشتریان خود را براساس معیارهای مختلف (تعداد خرید، میزان سوددهی، مبلغ قرارداد، زمینه فعالیت و...) به صورت سیستماتیک طبقهبندی کرده و خدمات، لیست قیمتها و پیشنهادهای ویژه برای هر گروه از مشتریان داشته باشید.
با استفاده از گزارشهای جامع، متنوع و تحلیلی این سیستم میتوانید میزان فروش خود را پیشبینی کرده، فعالیتهای صورت گرفته و بازدهی سیستم فروش خود را ارزیابی کنید. از میزان موفقیت در برنامهها و استراتژیهای فروش خود مطلع شده و تغییرات و اصلاحات لازم را در زمان مناسب اعمال کنید. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات فروش و گزارشگیری در قالب نمودارها و جداول گرافیکی برای برنامهریزی و پیشبینی فروش را فراهم میآورد. این ویژگیهای اساسی تصویر کاملی از سیستم فروش سازمان در اختیار شما قرار میدهد و موفقیت برنامهها و استراتژیهای فروش را تضمین میکند.