جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

شـرکت T-mobile در ســال ۲۰۰۹ یــک کمپین تبلیغاتی با شعار Life`s for sharing به راه انداخت و در یک ایستگاه راه‌آهن واقع در لندن بدون اینکه به مردمی که در ایستگاه بودند اطلاع دهد، ویدئویی را ضبط کرد که به نام این شرکت معروف شد. این ویدئو آنچنان نظر همه را جلب کرد که این شرکت برای بار دوم اقدام به ساخت یک ویدئوی مشابه کرد البته این بار از داوطلبان دعوت کردند در ضبط این ویدئو آنها را همراهی کنند. 

دست‌اندرکاران ساخت ایـن فـیـلـم تبلیغاتی قطعا تصمیم داشتند از روش بازاریابی ویروسی (Viral Marketing) برای تبلیغ استفاده کنند و نتیجه خوبی هم از آن به دست آوردند. در این روش این مردم هستند که پیام تبلیغاتی شما را به‌صورت رایگان به همدیگر پاس می‌دهند و به‌صورت غیرمستقیم محصول یا خدمت شما را تبلیغ می‌کنند. 

ایـن روزهـا مـحـتوای بصری بیش از پیش مورد محبوبیت کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است‌. بازاریابان متوجه این نکته شده و از این رو استفاده از ویدئو برای تبلیغ را در رأس امور بازاریابی خود قرار داده‌اند. هر روز هنگامی که وارد صفحه کاربری خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌شویم، با سیل عظیمی از تصاویر و ویدئو‌ها مواجه می‌شویم که ممکن است به راحتی از کنار بسیاری از آنها عبور کنیم و آنها را نادیده بگیریم. 

در این میان تنها ویدئوهایی که محتوایی خلاق داشته باشند مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرند اما اگر شرکتی هستید که می‌خواهید با استفاده از ویدئو در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ انجام دهید رویکرد‌هایی برای گذاشتن ویدئو در کمپین‌های بازاریابی شما وجود دارد که با توجه به اهداف و نوع بازاریابی‌تان می‌توانید آنها را به کار گیرید. برای ایجاد یک ویدئو به منظور کمپین‌های بازاریابی‌تان می‌توانید نکات زیر را مورد نظر قرار دهید. 

1-‌ هدایت مخاطب به وب‌سایت 

اگر هدف شما هدایت مشتریان به وب‌سایت‌تان است، استفاده از ترفندی خاص به‌عنوان ویدئو در پست‌های رسانه‌های اجتماعی و ایمیل می‌تواند مفید باشد. شما می‌توانید به‌جای گذاشتن خود ویدئو از تکنیکی استفاده کنید که در آن یک تصویر بگذارید و علامت پلی ویدئو را رویش استفاده و با یک لینک مستقیم هنگام کلیک مخاطب، او را به سایت خودتان هدایت کنید. مخاطب با دیدن علامت ویدئو روی آن تصور می‌کند که با کلیک کردن با یک ویدئو مواجه می‌شود، در صورتی که بعد از کلیک صفحه‌ای باز می‌شود که او را وارد سایت شما می‌کند. برای انجام این کار هم نیاز به نرم‌افزار خاصی ندارید. با گرفتن یک عکس اسکرین شات ساده از صفحه ویدئوی‌تان می‌توانید به سادگی برای این کار استفاده کنید. 

2-‌ تلاش برای ویروسی کردن 

بسیاری از شرکت‌ها از مزایای ویروسی کردن باخبرند. ویدئو‌هایی که بسیاری را جلب می‌کند نه تنها توسط عده زیادی دیده شده و به اشتراک گذاشته می‌شود، بلکه در اخبار نیز گفته می‌شود. این شیوه می‌تواند حتی از گران‌ترین تبلیغات هم اثربخش‌تر باشد اگر در دست مشتریان درست قرار گیرد. بهترین روش برای ویروسی شدن ویدئو آن است که مطمئن شویم مردم تمایل به اشتراک‌گذاری آن دارند. شناخت کامل مشتری نخستین گام است اما قبل از آن باید توانایی این را داشته باشید که تشخیص بدهید چه نوع محتوایی بیشتر توسط آنها به اشتراک گذاشته می‌شود. بهترین محتوا، محتوای مرتبط و استفاده از موضوعی است که برای مشتری ملموس باشد. یکی از ویدئو‌های ویروسی سال 2014 ویدئوی یک گربه بود که با بچه‌اش درباره سگ خانواده صحبت می‌کرد. ویدئوی گربه محبوب شد چون بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی با آن ارتباط برقرار کردند. در روش بازاریابی ویروسی نباید محصول خود را به طور مستقیم معرفی کنید. تبلیغ خود را جوری بسازید که درست همانند یک ویروس همه افراد ناقل آن باشند! 

3-‌ ساخت ویدئوهای توضیح‌دهنده 

کسب‌و‌کارها معمولا زمان محدودی برای پاسخ به این سوال دارند که «محصول شما چیست؟» یا «محصول شما به چه دردی می‌خورد؟» یک ویدئوی توضیح‌دهنده بسازید که در آن با روایت داستانی کوتاه یک مشکل عمومی را بیان کرده و روش حل آن مشکل را به وسیله محصول‌تان بگویید. 

ویدئو‌های توضیح‌دهنده می‌توانند هم روی صفحه وب‌سایت شرکت پست شوند و همچنین روی وبلاگ‌ها یا شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌هایی که امکان وجود مشتری بالقوه وجود دارد. ابزارهایی وجود دارد که می‌تواند به شرکت‌ها برای ایجاد یک ویدئوی توضیح‌دهنده با هزینه مقرون به صرفه کمک کند. Powtoon  یکی از این نرم‌افزارهاست که امکان ‌ثبت‌نام رایگان و ایجاد ویدئو براساس طرح رایگان را دارد. ویدئو‌های انیمیشنی یک روش جالب برای معرفی محصول به مشتری بدون صرف پول زیاد به کمپانی‌های بزرگ سازنده ویدئوهای حرفه‌ای است. 

4-‌ بر نقاط قوت برند خود تمرکز کنید 

بعضی کسب‌و‌کار‌ها برای ساخت ویدئو بیشتر نگران موضوع هستند و بر آن تمرکز می‌کنند، در صورتی که یکی از مواردی که می‌توانند در ویدئویشان روی آن مانور دهند نقاط قوت برندشان است. هر شرکت با توجه به مدل کسب‌و‌کارش می‌تواند راهی منحصر‌به‌فرد برای ارتباط با مشتریانش پیدا کند. به‌جای روش‌های تقلیدی و کپی‌برداری شده از دیگران، روش خاص خود را بیابید. این کلید موفقیت است. بعضی برند‌ها در انتهای ویدئو با نگاهی گذرا تصاویر پشت صحنه فرآیند یا تصویر مشتریان در حال استفاده از محصول را می‌گذارند. شرکت Adobe در کمپین خلاقانه‌اش نمونه ای جالب از بازاریابی ویدئویی با استفاده از تجربیات مشتریان ارائه داده است.

 این شرکت از دانشجویان دعوت کرد داستان‌شان از تجربه کار با نرم‌افزار‌های این شرکت را بگویند. سپس براساس این نظرات و ویدئوهای ارسالی کاربران، ویدئویی ساخته شد که تنها شش میلیون بازدید از وب‌سایت این شرکت در ماه اول داشت که معرف مـدل اشـتـراکی Adobe برای مخاطبان دانشجو بود. بازاریابی ویدئویی به یکی از روش‌های محبوب جلب نظر مشتری تبدیل شده است. با درک روش‌های مختلفی که سبب ارتقای برند شما شود، قادر خواهید بود که ایده‌های خلاقانه‌ای را خلق کنید که جنبه نوآورانه کسب‌و‌کار شما را نشان دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LtZTW3VA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه