شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

امسال، حدود 60درصد از شرکت ها و سازمان ها، بودجه مربوط به استراتژی بازاریابی و تبلیغات از طریق افراد معروف در شبکه های اجتماعی را افزایش دادند. خیلی از شرکت ها نیز برای نخستین بار است که از این استراتژی استفاده می کنند. حتی بعضی از سازمان ها، نیرو هایی را برای اداره این بخش از کسب و کار خود استخدام کرده اند.

این افراد مشهور که از آنها با عنوان تاثیرگذاران یا اینفلوئنسر های حوزه شبکه های اجتماعی یاد می شود، در واقع رابطی مستقیم بین برند ها و مصرف کنندگان هستند. تاثیرگذاران این توانایی را دارند که به طور مستقیم، محصولات یا خدمات برند ها را به فروش برسانند. به همین دلیل است که سازمان ها بیش از پیش، به اهمیت و قدرت این شیوه جدید بازاریابی ایمان می آورند.

در جوامع امروزی، با نفوذ بیش از پیش شبکه های اجتماعی در زندگی روزانه، انسان ها تلاش می کنند تا با بروز خلاقیت، و تاثیرگذاری بر مخاطبان خود، دنبال کنندگان شان را افزایش دهند. به این ترتیب، افراد مشهور با دنبال کنندگان میلیونی می توانند بخشی از برنامه بازاریابی سازمان ها و شرکت ها باشند.

بنابراین، در عصر حاکمیت شبکه های اجتماعی، صاحبان برند، به جای آنکه برای تبلیغ کالای خود از آژانس های تبلیغاتی کمک بگیرند، به دنبال شخصیت های محبوب با دنبال کنندگان بالا در پلتفرم هایی مثل یوتیوب، اینستاگرام، اسنپچت، پینترست و. . . هستند. این موضوع باعث شده که در بحث تبلیغات، بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسر ها، در سال های اخیر رشد چشمگیری پیدا کند.

از دید بازاریابان، افزایش تاثیرگذاران شبکه های اجتماعی، بستری از امکانات و موقعیت ها را فراهم کرده است. این مسئله، مجرای  جدیدی را ایجاد می کند تا صاحبان برند با مصرف کنندگان مستقیما در ارتباط باشند. برند ها با تبلیغ محصول خود از طریق افراد تاثیرگذار، قادر خواهند بود پیغام خود را به شکل گسترده تری به مشتریان هدف انتقال داده و همزمان آنها را اغوا کنند.

با این حال، بازاریابی افراد تاثیرگذار، همچنان رویکرد جدیدی است. بسیاری از بازاریابان دو دل هستند که مبادا از سایر بازاریابانی که این شیوه تبلیغاتی را در پیش گرفته اند عقب بمانند، اما دلایل متعددی وجود دارد که بازاریابی افراد تاثیرگذار را برای شرایط امروز جامعه، امری ضروری جلوه می دهد.

مواردی وجود دارد که در مقایسه با تبلیغات کلامی، فروش کالا و خدمات را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. مطالعات نشان داده، تبلیغات دهان به دهان بین مصرف کنندگان، بیشتر از تبلیغ به کمک خرید آگهی های تبلیغاتی رایج است.

بازاریابی افراد تاثیرگذار، فرصتی استثنایی را برای صاحبان برند فراهم کرده تا صاحبان برند، قدرت تبلیغات دهان به دهان را از طریق شخصیت های تاثیرگذاری ای که مصرف کنندگان آنها را دنبال کرده و تحسین می کنند، افزایش دهند.

همسو شدن با تغییرات

با وارد شدن دنیا به عصر شبکه های اجتماعی، زمان آن رسیده که شما نیز کسب و کار خود را با این تغییرات همسو کنید. گزارش ها حاکی از آن است که 70درصد از برند ها، زمان بیشتری را نسبت به قبل، در شبکه های اجتماعی صرف می کنند.

شبکه های اجتماعی نه تنها جایگزینی برای روش های قدیمی هستند بلکه به طور کلی آنها را تغییر خواهند داد. به طور سنتی، مصرف کنندگان از طریق مقایسه آگهی های تبلیغاتی که می دیدند یا می شنیدند، کالای موردنظر خود را انتخاب کرده، خریداری می کردند. امروزه، این فرآیند ساده تر شده به طوری که مصرف کنندگان از طریق شبکه های اجتماعی و آگاهی یافتن از تجربه سایر مصرف کنندگان در مورد محصولات یا خدمات، تصمیم به خرید آنها می گیرند.

مصرف کنندگان نظر گروه های داخل شبکه های اجتماعی شامل دوستان، وبلاگ نویسان و اشخاص مشهور را بیشتر از پیام هایی که از طرف برند ها به آنها داده می شود، می پذیرند. به همین خاطر برند ها در پی برقراری ارتباط با افراد معروف هستند، تا از این راه، توجه مشتریان را به خود جلب کنند.

شکل تازه ای از بازاریابی دهان به دهان

مردم ترجیح می دهند که برند ها با آنها صحبت کنند. آنها انتظار دارند که شرکت ها در کنار ارائه محصولات خود، آگاهی رسانی کرده و در عین حال مشتریان را سرگرم کنند. در این رویکرد جدید، تاثیرگذاران حوزه شبکه های اجتماعی، نقش اصلی را ایفا می کنند. برند ها می توانند به صورت استراتژیک، با شخصیت های مناسب در این زمینه، همکاری کنند. به این ترتیب، شخصیت های مشهور دنبال کنندگان شان را به خرید از آن برند خاص تشویق خواهند کرد.

فرض کنید  که یک شخص معروف، با انتشار عکس هایی از پوشاک تولیدی یک برند خاص، این واقعیت را به سایرین القا کند که کیفیت و زیبایی آنها، مورد تایید او است. همین مسئله، میزان فروش آن برند را طی چند هفته، چند برابر خواهد کرد.

اینستاگرام با بیش از 300 میلیون کاربر فعال، به یکی از پرکاربرد ترین و پرطرفدار ترین پلتفرم ها تبدیل شده است. افراد معروف اینستاگرام، مرجع بسیار عالی هستند چون از قبل، تجربه تولید محتوا و ارائه آن به طرفداران شان را داشته اند. آنها می دانند چه موضوعاتی بازخورد خوبی دارد. تولید محتوای خود را به عهده این افراد بگذارید و مطمئن باشید که نتیجه مورد  انتظار حاصل خواهد شد. آنها با به اشتراک گذاشتن عکس های روزانه خود همراه با محصول تولیدی شما، استفاده از محصول موردنظر را به دنبال کنندگان خود پیشنهاد خواهند کرد. البته این نوع از بازاریابی، تنها مختص به اینستاگرام نیست.

یوتیوب با بیش از 6 میلیارد ساعت بازدید کننده در هر ماه می تواند یکی دیگر از اهداف بازاریابان باشد. یوتیوب پلتفرم تازه ای نیست، اما امروزه بیش از قبل مورد توجه صاحبان برند و بازاریابان قرار گرفته است. معروف ترین ولاگر های این شبکه، صد ها هزار مشترک و میلیون ها نفر بازدیدکننده دارند. به این ترتیب، کاربران یوتیوب می توانند به عنوان مجرایی برای تبلیغ کالای برند های مختلف در طول چند ساعت، آن برند ها را بر سر زبان بیاورند.

اما بیشتر ولاگر های یوتیوب، از ابتدا برای پول درآوردن، عضو این شبکه نشدند. آنها صرفا جهت سرگرمی وارد یوتیوب شده بودند. ولی با کمک استراتژی برقراری ارتباط با این کاربران مشتاق، قادر خواهند بود با بازدیدکنندگانی که روزبه روز در حال افزایش هستند، تعامل پیدا کنند. نکته مهم برای شروع کار این است که اینفلوئنسر ها باید هنگام تبلیغ یک برند، ویدئو های معتبر و باور پذیر تهیه کنند.

اسنپچت نیز با داشتن 130میلیون کاربر فعال، ازجمله شبکه های اجتماعی رو به رشد است. این یعنی اسنپچت می تواند بستر مناسبی برای تبلیغ محصولات برند های مختلف باشد. کمپانی هایی مثل Red Bull، Coca-Cola وGeneral Electric به این نتیجه رسیدند که همکاری با اینفلوئنسر های اسنپچت می تواند یکی از موثر ترین راه ها برای جلب توجه و جذب مشتریان بالقوه باشد.

بهتر است شیوه های قدیمی تبلیغات را کنار بگذاریم

طی تحقیقی مشخص شد که آمریکایی ها به طور میانگین، هر روز با 5هزار آگهی تبلیغاتی رو به رو می شوند. چه این اعداد و ارقام صحیح باشند چه نه، این نکته قابل توجه وجود دارد که ما روزانه، با حجم عظیمی از آگهی ها مواجه هستیم. در واقع، آنقدر حجم این آگهی ها بالاست که گاهی اوقات به صورت ناخودآگاه، آنها را نادیده می گیریم. طی این تحقیق، تنها 14درصد از افراد، آخرین آگهی تبلیغاتی را که دیده بودند به خاطر می آوردند.

به دلیل تعداد زیاد تبلیغات، مردم معمولا به محصولاتی مانند AdBlock، Netflix و Spotify Premiumکه آگهی های تبلیغاتی را حذف می کنند، علاقه بیشتری نشان می دهند. در مجموع، بررسی ها نشان می دهد که تعداد بازاریابانی که از استراتژی تاثیرگذاران شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، روزبه روز در حال افزایش است و همانطور که اشاره شد، در سال 2016، نزدیک به 60درصد از بازاریابان، بودجه بازاریابی اینفلوئنسری خود را افزایش دادند.

این بررسی ها همچنین حاکی از آن است که به کارگیری این شیوه تبلیغاتی، بسیار موثر عمل کرده است و همین بازخورد های مثبت باعث شده که خیلی ها، سرمایه و توان شان را روی این روش بازاریابی متمرکز کنند.

ارتباط با نویسنده: elham.mashouf@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JoUT2Yum
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه