در راستای تلاشهای سخت Lego برای برندسازی در چین، چند روز پیش، خبر احداث پارك تفریحی «Legoland» در شانگهای منتشر شد. یك كارخانه Lego در چین نیز با تولید اسباببازی، خانوادهها را نسبت به این موضوع امیدوار میكند كه قرار دادن قطعات روی هم میتواند به بچهها خلاقیت و هنر حل كردن مشكلات را آموزش دهد. این دو مهارت در مدرسههای چین اغلب اوقات نادیده گرفته میشوند.
در همین حین، Lego همچنین از آمادگی خود برای انجام یك اقدام در حوزه بازاریابی در چین خبر داد. جالب توجه است که برندهای تقلیدكننده Lego بیشتر از برند اصلی نزد مصرفكنندگان طرفدار دارند. حال این سؤال پیش میآید كه یك برند چگونه میتواند با پدر و مادرهای چینی ارتباط برقرار كند، در حالی كه آنها هیچ خاطرهای از علاقه خود به بازی با محصولات Lego در دوران كودكی به یاد ندارند؟
بهطور خلاصه، این یك لحظه مهم برای Lego در چین است. اما یك هنرمند و منتقد سیاسی به نام «آی ویوی» در قالب یك پست اینستاگرامی به شرح یك پروژه برای راهاندازی نمایشگاهی دراسترالیا پرداخت. به گفته این هنرمند، او امیدوار بود بتواند با استفاده از تعداد زیادی قطعات Lego و ارسال سفارش برای دریافت حجم بزرگی از آنها، یكسری آثار هنری را بسازد. اما Lego تأمین این حجم زیاد قطعات را مخالف سیاست شركت دانست. به نوشته آقای آی، Lego به عنوان یک شرکت قدرتمند، یك بازیگر سیاسی و فرهنگی با نفوذ در عرصه اقتصاد جهانی با ارزشهای سؤال برانگیز محسوب میشود. امتناع Lego از فروش محصولات خود به یك هنرمند یك نوع سانسور و تبعیض به شمار میرود.
به گزارش امبیای نیوز، این هنرمند با ارسال یك عكس از قطعات Lego در یك توالت، این پیام را منتقل كرد كه «ما اینجا به آینده سازان ایده میدهیم.» Lego نیز در بیانیهای هنرمندان را در زمینه استفاده از قطعات خود آزاد دانست و خود را درگیر تأیید این كار در قالب انجام یك فعالیت سیاسی نكرد.