پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

این روزها در شهر به هر طرف که نگاه می‌کنید، آگهی‌های مناسبتی نوروز را می‌بینید که روی آنها یک سبزه با روبانی قرمز به همراه یک تنگ ماهی قرار گرفته است؛ آگهی‌هایی که علاوه بر تبریک گفتن نوروز، خدمت یا محصولی از برندها را نیز معرفی کرده‌اند. اغلب این خدمات قرار است در نوروز توسط شرکت‌ها به مشتریان ارائه شود. در واقع سازمان‌ها از این طریق می‌خواهند خود را از رقبای بازار جدا کنند و به‌نوعی ارائه خدمات را در ایام عید به‌عنوان مزیت رقابتی معرفی کنند. امسال شرکت‌هایی مانند سامسونگ، ال‌جی، بانک دی و... از سازمان‌هایی بودند که با این رویکرد به استقبال سال نو رفته‌اند.

نکته جالب اینکه سامسونگ و ال‌جی همزمان در آگهی‌های نوروزی خود به یک فاکتور مشترک یعنی ارائه خدمات پس از فروش محصولات در زمان تعطیلات اشاره کرده‌اند. شعار تبلیغاتی این دو رقیب قدیمی نیز تقریبا به یکسری نکات مشترک اشاره دارد. در این باره به سراغ علیرضا مساوات، طراح و کارشناس تبلیغات رفتیم و علت این موضوع را از ایشان پرس و جو کردیم. مساوات می‌گوید: مطمئنا این دو برند رقیب، به خوبی همدیگر را رصد می‌کنند و تمام عملکردهای بازاریابی و تبلیغاتی همدیگر را زیر ذره‌بین دارند. به نظرم هدف این دو برند از انجام این کار در ایام عید ایجاد ارزش‌آفرینی برای برندشان است. ارزش‌آفرینی از این زاویه که برند موردنظر قصد دارد زمانی خدمات ارائه دهد که بسیاری از برندهای دیگر خدمت‌رسانی نمی‌کنند و از این طریق خود را از رقبای بازار جدا کند. در واقع این دو برند می‌خواهند با چنین آگهی‌هایی، دلواپسی مشتریان را قبل از شروع تعطیلات برطرف کنند. این شرکت‌ها در آگهی‌های خود به مشتریان می‌گویند: در صورت بروز مشکل با لب خندان منتظر و پاسخگوی شما هستیم. این موضوع مزیت رقابتی برندهایی از این دست است.

این کارشناس در ادامه می‌گوید: مطمئنا در شرایط تعطیلات چنین برندهایی مزیت رقابتی بهتر از این ندارند که بخواهند بر آن متمرکز شوند، چون بحث فروش و خدماتی از این دست در آن دوران معنایی ندارد که بخواهند روی آن مانور بدهند. حتی آن زمان برای عرضه محصولات جدید نیز زمان مناسبی نیست، چون ساختار مشتریان در زمان تعطیلات تغییر می‌کند و مشتریان کمتری به فکر خرید چنین محصولاتی می‌افتند. چنین برندهایی می‌خواهند به حسن‌نیت مشتریانی که از آنها خرید کرده‌اند با خدمات‌رسانی در تعطیلات پاسخ دهند. 

این کارشناس درباره اینکه شاید با توجه به روند حرکتی برند‌های امروزی، دیگر خدمات پس از فروش معنایی نداشته باشد، می‌گوید: با توجه به فرهنگ داخلی کشور ما، شرکت‌هایی که تاحدودی به این موضوع اهمیت می‌دهند، محبوب‌ترند و این فاکتور مزیت رقابتی خوبی برای آنها محسوب می‌شود. وقتی برندها چه خارجی و چه داخلی دست به چنین اقداماتی می‌زنند، باید مورد تشویق قرار بگیرند تا به‌عنوان راهبردی در بازار چنین رفتارهایی را آموزش دهند و به این ترتیب، برخوردهای این‌چنینی در بازار داخلی رایج شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZuBOUgwv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه