ظرفیتهای ناشناخته بسیاری هنوز در کشور ما وجود دارد که با توجه و زیرکی میشود از آنها فرصتهای بزرگی برای سرمایهگذاری ساخت؛ سرمایهگذاریهایی که از طرفی منجر به منافع ملی و از سوی دیگر منجر به سوددهی کلان برای صاحب سرمایه میشود.
از جمله این فرصتها برندسازی برای برخی محصولاتی است که بهرغم اینکه تولید و صادرات گستردهای در کشور دارند اما بهعنوان برند در دنیا شناخته شده نیستند...
یکی از انواع این محصولات انار ساوه است که سالهاست بدون مشخصه صادر میشود و صاحبان آن متضرر میشوند.
در بین اخبار ایسنا گفتوگویی با باغداران ساوجی خواندم که همگی اذعان داشتند به دلیل عدم برخورداری از برند ارگانیک، انار تولیدی خود را که دارای ویژگیهای محصول ارگانیک است، به یک سوم قیمت انار ارگانیک صادر میکنند، چرا که اخذ برند ارگانیک برای باغدار بسیار هزینهبر است و آنها از عهده پرداخت این هزینهها برنمیآیند، از این رو پیشنهاد ما در این کلاف برای سرمایهگذارانی است که در حوزه برندسازی فعال هستند تا به انار ساوه بهعنوان یک فرصت مناسب برای صادرات بهصورت لیبلدار بنگرند.