جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

ساخت برند لباس، رویای هر طراح مد و کارآفرینی است که به مسئله مد علاقه‌مند است. حتی اگر فعال این حوزه هم نباشید، صنعت لباس صنعتی دلفریب است و سرمایه‌داران را ترغیب می‌کند که در آن سرمایه‌گذاری کنند. با وجود جاذبه‌های فراوان این صنعت، تولیدکنندگان ایرانی هنوز نتوانسته‌اند برند محبوبی را برای مشتریان پروپا قرص طرح‌های روز حوزه پوشاک خلق کنند و بخش اعظم آنها جایی در دل مشتریان وطنی ندارند. وضعیت آن‌قدر بحرانی است که برخی تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند پوشاک ایرانی خود را با عنوان پوشاک ترک – و حتی این اواخر چینی- به مشتری معرفی کنند تا میل به خرید را در میان آنها بالا ببرند. 

ساخت برند حوزه پوشاک در ابتدا مستلزم ایجاد خط تولید لباس‌های مورد پسند و مدیریت تقاضا برای محصولات است. خواه در ابتدای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار هستید و خواه می‌خواهید کسب‌و‌کار کوچک خود را به‌عنوان یک برند مطرح کنید، باید گام‌های زیر را برای طراحی یک برند لباس مورد توجه قرار دهید. 

گام اول: بازار هدف خود را تعیین کنید. اگر قصد طراحی لباس برای بخش خاصی از مردم مانند کودکان یا نوزادان را دارید، پس نیاز به این بررسی دارید که چگونه والدین را به خرید لباس ترغیب کنید. 

گام دوم: طرح کسب‌و‌کار خود را بنویسید. هم اهداف مالی و هم طرح بازاریابی را به تفصیل و با جزییات ذکر کنید. این طرح می‌تواند شامل آمار و ارقام هدف شما و درآمد مورد انتظار، هزینه‌های سربار و هزینه‌های کلی و طرح‌های شما برای عمومی کردن برند شما و معرفی به مردم باشد. 

گام سوم: لباس‌تان را طراحی کنید یا شخصی را پیدا کنید که طراح اصلی شما باشد. مهم است که در هنگام طراحی لباس به نکاتی توجه کنید که نه‌تنها معرف برند شما باشد، بلکه راحتی پوشیدن آن نیز یکی از اصول اساسی در طراحی باشد. برای این منظور شاید مجبور باشید که مبالغ زیادی در ایجاد یک برند هزینه کنید. 

گام چهارم: قبل از تولید انبوه از یک شرکت تولید‌کننده یا حتی یک پرینتر برای دیدن آنچه طراحی کرده‌اید استفاده کنید تا در صورت وجود عیبی در طراحی بتوانید قبل از تولید آن را بر طرف کنید. 

گام پنجم: می‌توانید با سرمایه شخصی خود یا وامی که از بانک خواهید گرفت، تعداد بیشتری لباس برای بازار به‌صورت انبوه تولید کنید. 

گام ششم: شعار بازاریابی و لوگویتان را طراحی کنید. توجه کنید که اطلاعات تکمیلی تا جای ممکن جذاب باشد. بر پیامی که به‌طور عمومی می‌فرستید و ساخت لباسی که هم راحت و هم شیک باشد تمرکز کنید. یک وب‌سایت تعاملی جاذب نیز طراحی کنید که مشتریان بتوانند از طریق آن محصول مورد نظر خود را سفارش دهند و خرید کنند. از رسانه‌های اجتماعی برای گسترش روند بازاریابی محصول و خدمت‌تان استفاده کنید. به دوستان و بستگان‌تان یک لباس با برند خود هدیه دهید. آنها می‌توانند با پوشیدن لباس به‌طور غیرمستقیم به تبلیغ آن بپردازند. 

گام هفتم: یک مغازه خرده‌فروشی یا کیوسکی برای عرضه محصول خود باز کنید. با فروشگاه‌های کوچک آغاز کنید و سپس با جذب سرمایه کافی برای توزیع گسترده تلاش کنید. از وب‌سایت خود و شبکه‌های اجتماعی برای فروش محصول‌تان استفاده کنید. بعضی از مردم تنها خرید آنلاین را دوست دارند. اگر روی برچسب لباس، آدرس سایت خود را نیز بنویسید، مشتریان روش تماس دوباره با شما و بازدید از محصولات دیگرتان را به خاطر می‌سپارند. در این میان از برندهای مشهور پوشاک دنیا نیز می‌توانید درس‌هایی بیاموزید. اینکه آنها چه اهدافی دارند و چگونه موفق شده‌اند. 

بیشتر شرکت‌های مطرح پوشاک که برند محسوب می‌شوند دارای برنامه‌های چندساله و اهداف بلند‌مدت بوده‌اند. اگر به وب‌سایت آنها سری بزنید می‌بینید که آنها در ماموریت‌ها و اهداف حداقل یکی از موارد زیر را ذکر کرده‌اند. پس توجه به موارد زیر جهت درس گرفتن از برندهایی مانند آدیداس، زارا و... پیشنهاد می‌شود. 

1- صرفه‌جویی در انرژی از طریق فروشگاه‌های سازگار با  محیط‌زیست 

بسیاری از برندهای مشهور پوشاک یک مدل مدیریتی سازگار با محیط‌زیست در فروشگاه‌هایشان دارند تا مصرف انرژی را با معیارهای کارا و پایدار حداقل 20 درصد کاهش دهند. این مدل‌های مدیریتی در همه مراحل تولید پوشاک شامل طراحی خود فروشگاه، نورپردازی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و استفاده از دکوراسیون و مبلمان قابل برگشت به طبیعت استفاده می‌شود که خود نوآوری عظیمی در خلق محصول است. همچنین در برخی لباس‌های کتان و پلاستیکی برندهای مشهور از پارچه‌های قابل بازیافت استفاده می‌شود. این پارچه‌ها علاوه بر قابلیت گرم یا سردکنندگی، سبک بوده و قابل برگشت به محیط هستند. 

2- مشتری‌محوری 

هدف اصلی شرکت‌های بزرگ حوزه پوشاک توجه به مشتری است. آنها یک لباس را در چندین سایز و رنگ متفاوت و باب سلیقه او طراحی و تولید می‌کنند. مثلا در تولید لباس کودکان از رنگ‌های شاد و برای لباس‌های رسمی محل کار از رنگ خنثی و پارچه‌های مناسب آن استفاده می‌کنند. همچنین شرکت‌هایی مانند آدیداس و پوما که برندهای مطرح ورزشی پوشاک هستند در تولید گرمکن و لباس‌های ورزشی به نظرات مشتریان بابت ضد تعریق بودن پوشاک ورزشی توجه نشان می‌دهند و همچنین در تولید لباس برای تیم‌های ورزشی نیز سیاست باشگاه را مدنظر قرار می‌دهند. آنها ممکن است از یک فوتبالیست مشهور نیز برای تبلیغات پوشاک خود استفاده کنند. 

3- توجه به کارمندان 

در این شرکت‌ها علاوه بر مشتری به مسائل داخلی نیز توجه می‌شود و کار تیمی و تعاملات در اولویت بالایی قرار دارد. این برندها برای رضایت کارمندانشان ممکن است به مناسبت‌های مختلف پوشاک تولیدی خود را در بسته‌بندی جذاب به آنها هدیه دهند. 

4- استخدام طراحان خبره

بی‌شک پوشاک صنعتی است که به مد و طراحی وابسته بوده و استخدام یک متخصص در امر طراحی لباس یکی از ملزومات اساسی این شرکت‌هاست. لباس یک فرد نشانه شخصیت اوست و بنابراین طراحی یکی از عناصر اساسی است. طراحان این شرکت‌ها باید قادر به طراحی لباسی باشند که مشتریان اکنون و در آینده می‌پسندند و همچنین لباس‌هایی طراحی کنند که مشتریان تصور نمی‌کردند که از آن خوش‌شان بیاید. مثلا در سال 2012 برند زارا 36 هزار طرح لباس در یک سال طراحی کرد و این رقم نشان‌دهنده اهمیت کلیدی وجود طراحان خبره در صنعت برند پوشاک است. 

4- ویترین متغیر

با توجه به محیط متغیر این صنعت و وجود طرح‌های فراوان، علاوه بر مناسبت‌ها و فصول مختلف، ویترین فروشگاه‌های این محصولات هر هفته باید با آیتم‌های فشن جدید برندش جایگزین شود. محصولاتی که مشتری تفاوتش را با ویترین قبلی به‌خوبی درک کند باید در مدت‌های کوتاه به مشتری رونمایی شود. این یکی از نقاط قوت این برندهاست که به مشتری این حس را القا می‌کند که آنها همیشه چیز جدیدی برای ارائه کردن دارند و می‌توانند مشتری را چشم‌انتظار محصول جدید خود بگذارند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Q5hGtC9c
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه