دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

استراتژی های رونمایی محصول (بخش پنجم)

7 سال پیش ( 1395/10/12 )
پدیدآورنده : مهرداد انوری  

پنجمین بخش از سلسه مباحث استراتژی های رونمایی محصول را با معرفی یک از بهترین و موثرترین و به نوبه خود مهیج ترین استراتژی های رونمایی آغاز می کنیم که خود ارزش بسیار بالایی در ماندگاری برند در ذهن مخاطبان، علاوه بر رونمایی محصول دارد و این تکنیک، راهکاری است ارزشمند برای ایجاد یک حس بی نظیر و غیر قابل وصف در ذهن مخاطبان.

9- معما- ماجراجویانه

ایجاد یک تجربه استادانه و ماهرانه و همه جانبه با پوشش طیف وسیعی از مخاطبان که همه درگیر حل مسئله می شوند و در نهایت پس از بررسی سرنخ ها به آشکار سازی محصول یا حس برنده شدن می انجامد. اتفاقی که بسیار هیجان انگیز و اثربخش است و یک حس بسیار خوب در مخاطب ایجاد می کند و در نتیجه منجر به ایجاد وفاداری در مراحل اولیه معرفی محصول می شود.

باید اضافه کرد باتوجه به اینکه اجرای این فرآیند بسیار مستلزم دقت و مهارت بالایی است و نیازمند استفاده و بهره گیری از فناوری های روز است، خیلی به ندرت سازمان ها تن به این استراتژی برای رونمایی می دهند ولی گفتنی است که یکی از موثر ترین استراتژی های تاثیر گذار در ذهن مخاطبان و حتی نقل کنندگان و شنوندگان نیز به شمار می رود.

 زمانی باید از این استراتژی بهره برد که محصول جزو سبد محصولی برند بزرگ و شناخته شده ای باشد و مقبولیت عمومی در جامعه داشته باشد و این مقبولیت از مخاطبان مشتاق که حامی این برند و مدافع آن هستند به دست می آید. این مخاطبان، مخاطبانی هستند که حاضرند سرمایه گذاری کنند و زمان و وقت و انرژی خود را برای حل معمای برند محبوب شان اختصاص دهند.

عواملی از قبیل ایجاد همهمه و هجمه کلامی و پچ پچ می تواند در این استراتژی بسیار مفید باشد و ثاثیر گذاری این استراتژی را افزایش دهد و هرچه در اجرای این استراتژی از تکنولوژی و دیجیتال و فناوری اطلاعات استفاده شود سرعت نشر و موفقیت آن بالاتر خواهد بود.

می توان گفت یکی از ویژگی های این استراتژی که آن را از سایر استراتژی های رونمایی متمایز می کند، بحث تجربه همه جانبه است. به این معنی که هر کسی که شرایط شرکت را داشته باشد می تواند در این فرآیند مشارکت کند.

از نقاط ضعف این استراتژی پر هزینه بودن آن و گسترده بودن فضای اجرایی معماست که نیازمند کار فشرده و بسیار پرزحمت و هماهنگی های متعدد با تیم های مختلف اجرایی است، همچنین به توجه و تلاش برای همراه ساختن مصرف کنندگان و مخاطبان نیاز دارد که بسیار حائز اهمیت است و در نهایت بزرگ ترین چالشی که در مقابل این استراتژی قرار دارد طراحی معمایی است که باید هم دانش فنی، اجرایی و عملیاتی عمومی آن فراهم باشد و هم از بعد انگیزه، هیجان و حس چالشگر بودن بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار و آنها را در این فرآیند سهیم کند.

به عنوان مثال یکی از اقدامات ماندگار شرکت نستله در چند سال گذشته اقدام جالب رونمایی از محصول جدید در قالب طرح ماجرا و معما بود برای مخاطبان جوان خود که بیشتر درگیر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بودند در این مثال نستله در یک روز مشخص و خاصی تعداد بسیار زیادی از ماگ های خود را توسط قفل هایی که دارای رمز بودند در مناطق مختلفی از شهر نصب و در قالب یک اطلاع رسانی مخاطبان را دعوت به مراجعه به آدرس هر ماگ در شبکه اجتماعی کرد که این کد های عبور در برنامه مورد قابل دریافت بود و پس از اخذ کد و وارد کردن آن ماگ مربوطه آزاد می شد و سپس ماگ دوم به همراه محصول رونمایی شده برای مخاطبان ارسال می شد که با این فرآیند هم مخاطبان درگیر حل ماجرایی پر هیجان می شدند و همین طور اینکه حس خوب برند در قلب و ذهن شان نقش می بست و برند ماندگار می شد.

مدرس و مشاور توسعه کسب‌ و‌ کار

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ySZA9wIo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه