شرکت یام برندز در تازه ترین اقدامش از خرید شرکت فناوری تیک توک (Tictuk) رونمایی کرده است. این شرکت فناوری در زمینه بازاریابی و ارائه راهکارهای مربوط به شخصی سازی برندسازی فعالیت دارد. اگرچه هنوز بحث مالی میان برندها به طور کامل حل و فصل نشده است، اما خبر رسمی این خرید طی چند روز گذشته به طور رسمی رسانه ای شد.
شرکت تیک توک در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی و ارائه توصیه های کاربردی به برندهای مختلف فعالیت دارد. نکته جالب در این میان تاسیس شرکت موردنظر در سال 2016 است، با این حساب تیک توک یک استارت آپ نوپا محسوب می شود. این امر اهمیت بسیار زیادی برای آگاهی از وضعیت همکاری میان یام برندز و این استارت آپ دارد.
یام برندز به عنوان یکی از غول های صنعت مواد غذایی و فست فود در بازارهای بین المللی فعالیت دارد. این شرکت دارای حق امتیاز برندهایی نظیر کی اف سی، تاکو بل و پیتزا هات است. محور اصلی همکاری میان یام برندز با خرید جدیدش مربوط به مدیریت شبکه های اجتماعی است. شاید این امر در نگاه نخست ساده به نظر برسد، اما توجه به وضعیت بحرانی یام برندز در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی این مسئله را توضیح خواهد داد.
یام برندز در طول سال های اخیر به طور قابل ملاحظه ای در مقایسه با رقبایش ضعیف عمل کرده است. همین امر موجب بروز مشکلات بسیار زیادی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شده است. مدیران ارشد این شرکت در پی خرید استارت آپ تیک توک امیدواری بسیار زیادی نسبت به تغییر در وضعیت بازاریابی شان دارند. بدون تردید این تغییرات در طول مدت زمانی طولانی روی خواهد داد بنابراین نباید انتظار تغییر عملکرد بازاریابی یام برندز و برندهای زیرمجموعه اش در مدت زمان کوتاه را داشته باشیم.
نخستین پلتفرم مدنظر یام برندز برای ایجاد تحول بازاریابی واتس اپ است. این پلتفرم در طول سال های اخیر اهمیت بسیار زیادی برای بازاریاب ها داشته است. درست به همین خاطر دست اندرکاران واتس اپ نسبت به ارائه نسخه مخصوص کسب و کارها اقدام کرده اند. درست به همین خاطر واتس اپ نخستین پلتفرم مدنظر مدیران ارشد یام برندز برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود.
امروزه بازاریابی با استفاده از اطلاعات دقیق اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. درست به همین خاطر شمار بالایی از برندها نسبت به خرید شرکت های فناوری در حوزه بازاریابی داده محور تمایل نشان داده اند. این نکته با نگاهی عمیق به عرصه بازاریابی و خرید استارت آپ های فناوری بازاریابی از سوی برندهای بزرگ به خوبی قابل مشاهده است. یام برندز نیز با اندکی تاخیر وارد این عرصه شده است. براساس پیش بینی تیک توک در طول سه سال پیش روی وضعیت بازاریابی یام برندز و شرکت های زیرمجموعه اش بیش از 50 درصد تحول پیدا خواهد کرد.