آیا تا حالا برای تان پیش آمده در سایت یک برند محتوایی را مشاهده کنید و روز بعد دوباره با همان محتوا در قالب تبلیغات آنلاین رو به رو شوید؟ شاید هم در یک فروشگاه اینترنتی سفارشی را بلاتکلیف گذاشته اید و بعد از چند روز در گوگل با تبلیغ همان محصولاتی که در فهرست خریدتان بوده، رو به رو می شوید. خب در این صورت لازم نیست زیاد فکر و خیال کنید؛ چراکه هدف بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ قرار گرفته اید.
ریمارکتینگ در واقع فرآیند نمایش تبلیغات شخصی سازی شده برای کسانی است که قبلا تعاملی با برند شما داشته اند. این امر با هدف ایجاد یک شانس دوباره برای تعامل با مخاطب روی می دهد. البته شما قرار نیست همیشه از دل این فرآیند به موفقیت های بزرگ برسید، اما شانس مجددی برای به دست آوردن دل مشتریان و کسب سود خواهد بود.
اگر بخواهیم از یک مثال دم دستی استفاده کنیم، باید گفت ریمارکتینگ تقریبا مثل وقت های اضافه یا ضربات پنالتی است که دوباره به هر تیم فرصت برنده شدن را می دهد. البته به شرط اینکه بلد باشید چطور کار را تمام کنید!
بی شک از دست دادن مشتریان برای هر برندی بی نهایت سخت و دشوار است. به همین خاطر خیلی از کسب و کارها پس از ریزش شدید مشتریان دیگر سراغ فعالیت دوباره نمی روند. به همین خاطر هر سال کلی برند با شکست های سنگین دور و بر ما سبز می شوند. نکته کلیدی در این میان تلاش برای طراحی یک استراتژی خوب به منظور کاهش نرخ از دست دادن مشتری یا حتی مخاطب است. خب کسی در بازار برای شما فرش قرمز پهن نکرده و اگر حواس تان نباشد، تمام تلاش های شما نقش برآب می شود. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز اینجا هستیم تا معادلات را به سود شما تغییر دهیم؛ آن هم با چاشنی بازاریابی مجدد.
بازاریاب ها معمولا دو تا اصطلاح را به طور انکارناپذیری به جای هم به کار می برند. ریمارکتینگ از سوی بسیاری از بازاریاب ها در واقع همان هدف گذاری مجدد (Retargeting) شناخته می شود. شاید در اولین نگاه این همانندسازی اصلا عجیب نباشد، اما اگر کمی بیشتر روی ماجرا زوم کنیم، نکات مختلف جالبی را متوجه خواهیم شد. خب اول از همه اینکه بازاریابی مجدد اصلا آن طور که فکر می کنیم نیست. در این میان خبری از هدف گذاری دوباره یا چندباره نیست. در عوض کارآفرینان برای بهبود وضعیت شان بر روی نمایش دوباره محتوای تبلیغاتی تمرکز می کنند. نکته مهم دیگر اینکه در فرآیند هدف گذاری مجدد از کوکی هایی که دم دست هست، استفاده می شود. این در حالی است که ریمارکتینگ بر روی سرویس هایی مثل ایمیل تمرکز دارد.
مطلب مرتبط: تکنیک های طراحی کمپین هدف گذاری مجدد با تاثیرگذاری بالا
بی شک هر دو روش ریمارکتینگ و هدف گذاری مجدد اهمیت بسیار زیادی برای کارآفرینان دارد. با این حال ما در این مقاله قصد داریم کمی بیشتر بر روی بازاریابی مجدد زوم کنیم. نگران نباشید، بعدا سراغ هدف گذاری مجدد هم خواهیم آمد.
شما در این مقاله یاد می گیرید که بازاریابی مجدد دقیقا چیست و به چه کاری می آید. در نهایت نیز برخی از مهمترین تکنیک ها برای اجرای درست این استراتژی را با شما در میان خواهیم گذاشت. خب اجازه دهید با همین نکات مقدماتی یک راست برویم سراغ اصل ماجرا.
قبل از اینکه برویم سراغ بخش های دیگر مقاله، اجازه دهید یک سناریوی واقعی از بازاریابی مجدد را به اتفاق هم مرور کنیم. این فرآیند به شما یاد می دهد چطور در دنیای واقعی این استراتژی بارها و بارها به داد کسب و کارها می رسد.
برند سونی یکی از محبوب ترین کمپانی های حوزه الکترونیک محسوب می شود. این برند سالانه میلیاردها دلار سود به جیب می زند و از همه مهمتر تمام مشتریان نیز از محصولات این برند راضی هستند. فرض کنید شما بعد از یک روز طولانی برای گشت و گذار در اینترنت سراغ سایت رسمی سونی می روید تا برخی از دوربین های عکاسی جدیدش را بررسی کنید. اینجا هیچ خبری از قصد جدی شما برای خرید نیست، اما سونی برنامه های دیگری دارد!
وقتی شما از سایت سونی دست خالی برمی گردید، این برند یک کمپین مجدد برای جلب نظر شما راه می اندازد. به این صورت که علاوه بر ایمیل شخصی تان، در سایت های دیگر نیز تبلیغاتی درباره همان دوربین هایی که دیده اید، به شما نشان می دهد. این کار نه یک توطئه علیه امنیت سایبری شما، بلکه حاصل توافق میان سایت ها یا کسب و کارهای مختلف است. خب شما وقتی به هر سایتی وارد می شوید، در اولین قدم از شما درخواست به اشتراک گذاری برخی از کوکی ها می شود. این امر وقتی مورد تایید شما قرار گیرد، به کارآفرینان برند موردنظر امکان استفاده از کوکی ها برای بازاریابی را می دهد. با این حساب پای هیچ تقلب یا حتی سرقت اطلاعاتی در میان نیست.
بازاریابی مجدد بر روی نمایش دوباره محتوای تکراری به شیوه ای خلاقانه تاکید دارد. این امر با هدف ایجاد حس آشنایی در مخاطب و تقویت شانس برندها برای فروش صورت می گیرد. بنابراین شما باید توجه ویژه ای بدان داشته باشید. خب وقتی مشتریان قبلا تعاملی با برند شما داشته اند، تمایل شان برای خرید به طور حیرت انگیزی بیشتر خواهد بود. این امر می تواند برای شما زنگ خطر را به صدا دربیاورد؛ چراکه در صورت ناامیدی کامل مشتریان اصلا بعید نیست کلا دور شما را خط بکشند. پس بهتر است از بازاریابی مجدد به عنوان سنگر آخرتان
استفاده کنید.
ریمارکتینگ چطور کار می کند؟
کاری که شما برای استفاده از الگوی ریمارکتینگ باید انجام دهید، اعمال تغییرات جزئی در سایت تان است. بر این اساس باید از کد پیکسل برای سایت تان استفاده کنید. این کد در واقع یک نوع اتوماسیون محسوب می شود. به این صورت که به محض بازدید تازه از یک صفحه سایت تان، فرد مورد نظر در صورت تایید دسترسی شما به کوکی ها به فهرست بازاریابی مجدد اضافه خواهد شد. البته در این میان اگر کاربران اقدام به خرید کنند، دیگر شما نیاز به بازاریابی مجدد نخواهید داشت. با این حال از آنجایی که خیلی از بازدیدکنندگان یک سایت در نهایت اقدام به خرید نمی کنند، ریمارکتینگ دامنه گسترده ای از افراد را شامل می شود.
مطلب مرتبط: استفاده مجدد (Content Repurposing) از محتوا چیست؟
نکته مهم اینکه کد پیکسل به شما امکان مدیریت هوشمند بازاریابی مجدد را می دهد. به این صورت که محتوای شخصی سازی شده تان برای هر صفحه سایت به طور خودکار در قالب تبلیغات شخصی سازی شده یا ایمیل های بازاریابی در اختیار کاربران قرار می گیرد. البته در همه این موارد لینک خرید مستقیم نیز ضمیمه کار می شود. بنابراین کاربران برای ثبت سفارش مسیر دشواری پیش روی نخواهند داشت.
شاید مهمترین تهدید پیش روی استراتژی بازاریابی مجدد استراتژی تازه گوگل برای مسدودسازی اپ های واسطه باشد. این اپ ها در قالب کد نیز گاهی اوقات دم دست من و شما قرار دارد. به زبان ساده تر، شاید کد پیکسل امروز و فردا از کار بیفتد. آن وقت شما دیگر نمی توانید به این سادگی بازاریابی مجدد انجام دهید.
خبر خوب اینکه هنوز گوگل تصمیم نهایی درباره کد پیکسل را نگرفته است. بنابراین شما می توانید همچنان به استفاده درست از این استراتژی امیدوار باشید. اگر هم بلایی سر این کد آمد، ما اینجا هستیم تا راه های دیگر برای دسترسی ساده به استراتژی بازاریابی مجدد را به شما یاد دهیم.
چرا بازاریابی مجدد مهم است؟
خب حالا رسیدیم به بخش جالب و هیجان انگیز ماجرا. اصلا چرا بازاریابی مجدد تا این اندازه مهم و حیاتی است. چه چیزی در این میان بازاریاب ها را به سوی سختی های مسیر طراحی و اجرای این استراتژی سوق می دهد. ما در این بخش سعی داریم برخی از مهمترین مزایا درباره بازاریابی مجدد را با شما در میان بگذاریم. پس با ما همراه باشید تا درک بهتری از این فرآیند پیدا کنید.
بازیابی ترافیک از دست رفته
کارآفرینان معمولا ترافیک سایت را همینطور ساده مورد توجه قرار نمی دهند. برای آنها ترکیب نهایی کسانی که خرید آنلاین کرده اند، مهم خواهد بود. به همین خاطر بازاریابی مجدد در واقع فرصتی برای هدف گذاری دوباره بر روی کسانی است که به طور کامل ارتباط شان با شما را قطع نکرده اند. خب کاربران در دنیای شلوغ مدرن با کلی گزینه برای خرید رو به رو هستند. به همین خاطر ضروری است شما نه تنها یکبار، بلکه چندین بار جلوی راه آنها سبز شوید. این امر شانس تان برای اثرگذاری بر روی آنها را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.
بازاریابی مجدد به شما برای بازیابی دوباره ترافیک از دست رفته و افزایش شانس موفقیت تان همراهی خواهد کرد. پس اگر دوست دارید تجربه ای متفاوت از تعامل با کاربران در فضای آنلاین داشته باشید، اصلا نباید این استراتژی را دست کم بگیرید.
افزایش فروش
بازاریاب ها در دنیای کسب و کار به طور مداوم با سوالات بی پایان مدیران بالادستی درباره میزان روش رو به رو هستند. این یعنی شما باید همیشه فروش عالی در بازار داشته باشید تا از شر بهانه تراشی های مدیران در امان بمانید. خب استراتژی ریمارکتینگ در این فرآیند به شما برای افزایش میزان فروش کمک می کند.
مطلب مرتبط: همه آن چیزی که درباره برندینگ مجدد باید بدانید
وقتی شما دوباره سراغ مخاطب تان می روید، احتمالا شانس بالاتری برای موفقیت خواهید داشت. ماجرا از این قرار است که مشتریان همیشه دوست دارند در کانون توجه برندها قرار داشته باشند. وقتی شما عملکرد خوبی از خودتان در زمینه توجه چندباره به مشتریان نشان می دهید. شانس تان برای تجربه فروشی بالاتر افزایش خواهد یافت. فکر می کنم معادله در این بخش به اندازه کافی ساده باشد که شما را متقاعد سازد، مگر نه؟
افزایش اعتماد مشتریان به برند
برندی که بارها و بارها برای به دست آوردن دل مشتریان تلاش می کند، به مرور زمان اعتماد بیشتری در آنها ایجاد خواهد کرد. این امری است که در طول سال های اخیر کمتر مورد توجه کارآفرینان قرار گرفته است. از نظر آنها در اولین تلاش مشتریان باید استقبال وحشتناکی از محصولات یا حتی کمپین بازاریابی یک برند داشته باشند. این امری است که به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب کمک شایانی خواهد کرد.
یادتان باشد، شما باید نشان دهید مشتریان برای تان اهمیت بسیار زیادی دارند. بنابراین تلاش برای به دست آوردن رضایت شان نکته مهمی محسوب می شود. یکی از نکات کلیدی در این میان استفاده از انواع تکنیک های مربوط به بازاریابی مجدد است. البته شما نباید آنقدر زیاده روی کنید که در عمل بدل به مزاحمی برای کاربران شوید. پس تعادل را رعایت کرده و جلوی زیاده روی را بگیرید.
یافتن ایرادات کمپین
بسیاری از بازاریاب ها دوست دارند همیشه کمپین های بازاریابی بی عیبی روانه بازار کنند. صرف نظر از اینکه چنین آرزویی تا چه اندازه واقعیت دارد، شما در عمل توانایی اثرگذاری مناسب بر روی مخاطب با استفاده از مفهوم کمپین بیعیب را ندارید؛ چراکه اصلا چنین امری وجود خارجی ندارد. حتی بهترین کمپین های بازاریابی دنیا نیز با کمی سختگیری ایرادات خاص خودشان را دارند. با این حساب شما باید خودتان را برای اثرگذاری ویژه بر روی مخاطب آماده سازید. این مسئله ای است که به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان کمک خواهد کرد.
فرآیند بازاریابی شامل یادگیری مداوم تکنیک های تازه است. بنابراین اگر شما در این میان انگیزه تان را از دست بدهید، خیلی زود با چالش های اساسی رو به رو خواهید شد. آن وقت دیگر هیچ شانسی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان به شیوه ای درست و حسابی پیدا نمی کنید.
به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید همیشه خودتان را در بهترین شرایط از نظر آپدیت مداوم کیفیت کمپین قرار دهید. خب هر کمپین تازه در واقع چالشی برای شما محسوب می شود. نتیجه امر در طول زمان آشنایی با ایرادات و نقاط ضعف بزرگ در فرآیند بازاریابی است. به طوری که پس از هر مرحله ایرادات شما کمتر و کمتر خواهد شد. ماجرا به بخش جالبش رسید، نه؟
چه زمانی باید ریمارکتینگ انجام داد؟
هر کسی برای ریمارکتینگ فرمول خاص خودش را دارد. با این حال قرار نیست شما هم با طراحی فرمول شخصی برای خودتان به موفقیت برسید. به همین خاطر ما در این بخش سراغ یک فرمول ساده برای شناسایی بهترین زمان ممکن در زمینه ریمارکتینگ رفته ایم. اشتباه نکنید، اینجا خبری از محاسبات عجیب یا پیچیده نیست. در عوض بحث ما به ساده ترین شکل ممکن جلو خواهد رفت.
مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار با هدف گذاری مجدد در عرصه تبلیغات
اولین نکته ای که درباره بازاریابی دوباره باید در ذهن داشته باشید، تلاش برای استفاده از آن در رابطه با مخاطبی است که دست کم علاقه ای اندک به محصولات تان دارد. خب اگر شما روی کسی سرمایه گذاری کنید که تصادفی وارد سایت تان شده یا هیچ شناخت قبلی از برندتان ندارد، به احتمال زیاد پول تان را دور ریخته اید. سوال اصلی در این میان نحوه شناسایی کاربران علاقه مند از کسانی است که هیچ واکنش مثبتی در قبال شما ندارند.
راستش را بخواهید، خیلی از کارشناس ها مسئله بالا را تقریبا غیرممکن می دانند. با این حال ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم بسیاری از بازاریاب ها به سادگی هرچه تمام تر توانایی تشخیص این مسئله را دارند. کافی است شما کمی دقیق تر به ماجرا نگاه کنید.
اولین ماموریت شما در این بخش تفکیک میان ترافیک سایت تان براساس میانگین زمان حضور کاربران در سایت است. خب کاربرانی که مدت زمانی طولانی تر در سایت تان حضور داشته اند، انگیزه شان برای خرید هم بیشتر خواهد بود. این درست همان زمانی است که باید دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. این مسئله می تواند به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب نیز کمک کند. پس به جای اینکه خودتان را درگیر فرآیند بی پایان هدف گذاری بر روی همه کاربران کنید، بد نیست کمی هم که شده روی کسانی که تعامل بیشتری با برندتان داشته اند، حساب باز کنید. این امر می تواند توانایی شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.
انواع فرمت های ریمارکتینگ
حالا به بخش پایانی و پر از تکنیک مقاله رسیده ایم. اینجا شما قرار است در خلال آشنایی با انواع فرمت های ریمارکتینگ با برخی از توصیه های کلیدی برای اجرای آن نیز آشنا شوید. پس بد نیست در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از نکات کلیدی در این راستا را یاد بگیرید.
الگوی ایمیلی
اولین و شاید مشهورترین الگوی بازاریابی مجدد مربوط به سرویس های ایمیل است. این الگو از نظر فرمت در قالب محتوای ترکیبی قرار می گیرد؛ چراکه شما امکان افزودن انواع فرمت به ایمیل تان را دارید. با این حال به طور معمول بازاریاب ها از محتوای متنی در ایمیل ها سود می برند.
یادتان باشد، یک ایمیل بازاریابی اصلا نباید طولانی باشد. حالا که پای بازاریابی مجدد در میان است، حتی از قبل هم باید حجم ایمیل تان کمتر شود. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. این مسئله ای است که بسیاری از بازاریاب ها اصلا حواس شان به آن نیست. به همین خاطر دائما درگیر مشکلاتی از نظر نرخ بازشدن ایمیل شان می شوند.
الگوی ایمیلی معمولا برای مشتریان معمولی جواب می دهد. پس اگر فکر می کنید در حوزه B2B می توانید از این تکنیک استفاده کنید، خیلی زود با شکست های بزرگ غافلگیر خواهید شد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز تاکید اساسی بر روی استفاده از الگوی ایمیلی داریم. این مسئله می تواند به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک قابل ملاحظه ای نماید.
ویدئو مارکتینگ
آیا شما هم به قدرت ویدئو در زمینه جلب نظر مخاطب باور دارید؟ خب در این صورت شما هم جزو آن دسته از بازاریاب های باهوشی هستید که توانایی اثرگذاری قابل ملاحظه ای بر روی مخاطب دارند. نکته کلیدی در این میان استفاده درست از ویدئو برای تولید محتواست. به زبان خودمانی، شما قرار نیست یک فیلم سنیمایی جلوی روی مخاطب تان قرار دهید. در عوض همه چیز بر مدار بیان چکیده و بی نهایت خلاصه محتوا جریان خواهد داشت. این امر می تواند به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک کرده و اوضاع تان را نیز بی نهایت بهتر سازد.
مطلب مرتبط: بازاریابی و تبلیغات بهتر با هدف گذاری
ما در روزنامه فرصت امروز ویدئو را فرمتی بی نهایت مناسب برای بازاریابی می دانیم. با این حال مشکلات از جایی شروع می شود که شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان به جای استفاده از ایده های متفاوت سراغ کپی برداری از همان کمپین اولیه در بازاریابی مجدد می روید.
خب این شیوه کاملا مشخص است که جواب نخواهد داد. پس اگر دوست دارید نتیجه ای مناسب از دل فرآیند بازاریابی تان به دست بیاورید، بد نیست کمی هم که شده روی پردازش ایده ای متفاوت حساب کنید. اینطوری دست کم شانس بیشتری برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت.
شبکه های اجتماعی و بازاریابی مجدد
شبکه های اجتماعی یکی از بهترین گزینه ها برای بازاریابی مجدد در دنیا محسوب می شود. بسیاری از بازاریاب ها خیال می کنند در این میان باید همیشه کمپین های گران اجرا کنند یا آپدیتی از کمپین قبلی را پیش روی مخاطب قرار دهند. این در حالی است که گاهی اوقات ایده هایی مثل جواب دادن درست و حسابی به نظرات کاربران نیز برای شما کاربردی خواهد بود. اینطوری می توانید به ساده ترین شکل ممکن اثرگذاری تان بر روی مخاطب را چند برابر کنید.
متاسفانه خیلی از بازاریاب ها فکر می کنند برای بازیابی مخاطب و تبدیلش به مشتری باید دست به کارهای عجیب بزنند. این در حالی است که معادلات بازار اصلا این طوری جریان ندارد. در عوض شما باید خودتان را برای اثرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب آماده کنید. این یعنی به جای حساب و کتاب مربوط به هزینه های تولید محتوا، میزان اثرگذاری و سلیقه مخاطب باید اولویت تان باشد.
شما وقتی وارد دنیای شبکه های اجتماعی می شوید، دیگر باید از انتخاب یک فرمت خاص دست بکشید. این امر یعنی فرآیند اثرگذاری بر روی مخاطب هدف باید ترکیبی باشد. به علاوه، در پلتفرم های اجتماعی معمولا کلی برند مختلف در کنار هم حضور دارند. همین امر امکان اشتباه را از شما خواهد گرفت. به همین خاطر اگر دوست دارید تجربه ای در زمینه تعامل با مخاطب در شبکه های اجتماعی داشته باشید، بد نیست شرایط خاص شبکه های اجتماعی و رقابت حیرت انگیز در این حوزه را مورد توجه قرار دهید.
ما در روزنامه فرصت امروز پیشنهادمان برای بازاریابی مجدد در شبکه های اجتماعی تلاش برای استفاده از تجربه دیگر برندهاست. این امر به شما کمک می کند تا به راحتی از زیر بار شکست های مجدد در بروید. البته به شرط اینکه با نگاه انتقادی کمپین دیگر برندها را بررسی کرده و به نتایج درست و حسابی برسید. وگرنه در عمل دوباره همان اشتباهات را تکرار خواهید کرد. آن وقت دیگر نمی توانید فرآیند تولید محتوا را به شکل ایده آل دنبال کنید.
خوشبختانه امروزه در شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای اینترنت هوش مصنوعی بدل به ابزاری بی نهایت کاربردی شده است. این امر می توانید به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک کرده و اوضاع تان از نظر بازیابی مخاطب را بهبود بخشد. نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار کمکی، نه راهکاری مستقل است. خب اگر شما به طور کاملا مستقل روی شبکه های اجتماعی حساب کنید، کارتان حسابی با مشکل رو به رو خواهد شد. پس همین حالا هر فکر و خیالی درباره تبدیل هوش مصنوعی به یک پا بازاریاب همه فن حریف را دور بریزید؛ چراکه اصلا شدنی نیست، دست کم فعلا!
سخن پایانی
بازاریابی مجدد یا همانطور که بازاریاب ها از عنوان «ریمارکتینگ» برای آن استفاده می کنند، الگوی بی نهایت جذابی برای اثرگذاری بر روی مخاطب محسوب می شود. به ویژه اگر شما با مشکل از دست دادن مخاطب تان به طور مداوم رو به رو هستید، آن وقت این استراتژی به دادتان خواهد رسید.
ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکات برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف و اجرای درست بازاریابی مجدد را مورد بحث قرار دهیم. شما الان با کوله باری از اطلاعات درباره استراتژی مورد بحث آماده اجرای آن در عمل هستید. یادتان نرود، هر استراتژی باید به آرامی و سر فرصت اجرا شود. پس اگر زیاد عجله کنید، نتیجه معکوس خواهید داد.
مطلب مرتبط: استفاده دوباره از محتوای بازاریابی
من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با اصول ریمارکتینگ کرده باشد. فراموش نکنید، این مقاله تنها شروعی برای آموزش و یادگیری بی پایان شما در این فضاست. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در مقاله داشتید، کارشناس های ما همیشه آماده پاسخگویی به شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید.
منابع: