برندسازی مجدد از جمله اقداماتی است که همواره با تردیدهایی همراه بوده و برخی از مدیران آن را اشتباهی بزرگ می دانند. درواقع تصور آنها این است که چنین اقدامی به معنای از دست دادن تلاش هایی است که برای آنها چندین سال زحمت کشیده شده است. در نقطه مقابل طرفداران این استراتژی بر این باور هستند که در جهان متغیر، عدم انجام این اقدام می تواند یک کسب و کار را بیش از حد قدیمی نشان دهد. با این حال به صورت کلی هر دو عقیده نادرست بوده و همه چیز به شرایط بستگی دارد. درواقع ممکن است این اقدام برای یک برند کاملا نتیجه بخش باشد و برای برندی دیگر نتایج فاجعه بار ایجاد نماید. به همین خاطر در ادامه شرایطی را بررسی خواهیم کرد که به معنای مناسب بودن برندینگ مجدد است.
1-ظاهری ساده تر و جذاب تر را می خواهید
این امر بسیار طبیعی است که در شروع کسب و کار خود، بودجه و زمان کافی برای تمرکز بر روی لوگو را نداشته باشید. به همین خاطر پس از مدتی ممکن است به فکر طرحی حرفه ای تر باشید. در این رابطه مهمترین اصل این است که نام برند شما هیچ گاه نباید تغییر کند. این امر درست به مانند آن است که برندی را تخریب نمایید و همه چیز را از دست خواهید داد. همچنین سطح تغییرات نباید به قدری باشد که ارتباط لازم با طرح قدیمی حفظ نشود. در این راستا آمارها حاکی از آن است که طرح های ساده تر، در ذهن ماندگاری بالاتری را هم دارند. به همین خاطر توصیه می شود که از نمونه های پیچیده خودداری کنید. به صورت کلی اگر به دنبال افزایش سادگی و جذابیت برند خود هستید، برندینگ مجدد بدون شک انتخابی درست خواهد بود.
مطلب مرتبط: ری برندینگ مناسب: الزامات حیاتی
2-به دنبال فراموش کردن گذشته هستید
ممکن است برند شما تا به امروز موفقیت های لازم را به دست نیاورده است و یا یک بحران را سپری کرده اید. تحت این شرایط تغییر برند می تواند این تصور را در ذهن مخاطب ایجاد نماید که شما در حال بهترشدن هستید. درواقع برند آیینه هویت سازمانی شما است و می توانید از آن برای فراموش کردن گذشته نیز استفاده کنید.
3-رقبای شما چنین اقدامی را در دستور کار قرار داده اند
ممکن است تغییر برند به ترندی در حوزه کاری شما تبدیل شده باشد. تحت این شرایط ضروری است که شما هم این اقدام را انجام دهید. همچنین توصیه می شود که همواره خود را به جای مشتری قرار دهید. چه حسی نسبت به برند دارید؟ این مسئله کمک خواهد کرد تا نسبت به این موضوع تصمیم گیری نمایید که آیا زمان تغییر فرا رسیده است و یا همین شرایط را می توانید ادامه دهید.
در نهایت توصیه می شود که تجربه کسب و کارهای مختلف در رابطه با برندینگ مجدد را مطالعه نمایید تا این اقدام را بتوانید به بهترین شکل انجام دهید.