بازاریابی بصری در طول دهه های اخیر به طور قابل ملاحظه ای توسعه داشته است. امروزه اغلب بازاریاب ها برای جلب نظر مخاطب هدف اول از همه به سراغ محتوای بصری می روند. شاید شما هم شنیده باشید که یک عکس به اندازه هزاران جمله در خودش حرف دارد. اگرچه این نکته درست است، اما اگر بازاریابی بصری به طور نادرستی از سوی برندها دنبال شود، نه تنها تاثیری نخواهد داشت، بلکه مشکلات عمده ای برای برندها نیز ایجاد می کند.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات مهم درباره بازاریابی محتوایی براساس نکات آماری است. این امر به شما برای آگاهی دقیق تر از این الگوی بازاریابی و بهترین شیوه های استفاده از آن کمک خواهد کرد.
تجزیه و تحلیل محتوای بصری 600 بار سریع تر از متن
کاربران وقتی با محتوای بازاریابی تصویری مواجه می شوند، آن را بسیار سریع تر از متن مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار می دهند. این امر به کاربران اجازه داوری سریع در مورد محتوای موردنظر را می دهد. همچنین میزان تاثیرگذاری چنین محتوایی نیز به طور قابل ملاحظه ای بیشتر است.
مطلب مرتبط: بازاریابی بصری با 5 استراتژی برتر
فهم یک محتوای متنی شاید بسیار سخت و حتی زمانبر باشد. امروزه اغلب مردم از نظر زمان در عجله هستند بنابراین مشاهده بی توجهی مردم به محتوای بازاریابی متنی چندان عجیب نیست. شما با طراحی محتوای بصری امکان کمک به مشتریان برای مشاهده محتوای بازاریابی در سریع ترین زمان ممکن را خواهید داشت. این امر یعنی شانس تان برای تبدیل شدن به برند مورد علاقه مشتریان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند.
تصاویر دارای سوژه انسانی 38 درصد لایک بیشتر دریافت می کند
تصاویری که در آنها یک یا چند انسان نیز حضور دارند، بیشتر از نمونه های دیگر در شبکه های اجتماعی لایک دریافت می کند. این امر به دلیل تمایل کاربران برای مشاهده دیگر انسان ها در محتوای بصری است بنابراین اگر شما در حال برنامه ریزی برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بر این اساس هستید، باید استفاده از تصاویر دارای سوژه انسانی را مدنظر قرار دهید.
اگر سری به عکس های مورد استفاده برندهای بزرگ در شبکه های اجتماعی بزنید، حضور انسان های مختلف در آنها کاملا محسوس است بنابراین شما هم باید چنین عملکردی از خودتان در زمینه بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف نشان دهید.
انسان ها همیشه توجه بیشتری به هم دارند. این امر از سوی دانشمندان در حوزه مطالعات مغز و اعصاب مطرح شده است. بر این اساس چهره یک انسان دیگر توجه بیننده را به طور قابل ملاحظه ای در مقایسه با منظره های طبیعی جلب خواهد کرد.
افزایش 16 درصدی جذابیت محتوا با ارتباط چشمی
اگر سوژه اصلی شما در تصاویرتان با مخاطب هدف ارتباط چشمی داشته باشد، جذابیت آن 16 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. امروزه بسیاری از برندها به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند. اگر شما به عنوان بازاریاب در طرح های گرافیکی برندتان قصد استفاده از یک خرگوش در تصویر اصلی کمپین بازاریابی تان را دارید، در صورتی که خرگوش موردنظر مستقیما به مخاطب هدف نگاه کند، تاثیرگذاری اش به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. در غیر این صورت خبری از جذابیت غیرقابل کنترل محتوای شما نخواهد بود.
افزایش 80 درصدی توجه به برند با انتخاب درست رنگ
شما با انتخاب ترکیب های مناسب رنگ امکان افزایش 80 درصدی توجه مشتریان به خودتان را دارید. این امر درست مانند انتخاب لباس های دارای رنگ مناسب برای دیدار با دیگران است. به عنوان مثال، اگر برند فدکس با رنگ آبی و نارنجی در لوگوی اصلی اش اقدام به استفاده از همین رنگ ها در طراحی بسته بندی مرسولات یا کمپین های بازاریابی اش نماید، نظر مشتریان به طور قابل ملاحظه ای جلب خواهد شد.
مطلب مرتبط: شیوه های موفقیت در بازاریابی و تبلیغات از نظر اریک لازار / 5 نکته مهم بازاریابی بصری که باید بدانیم
متاسفانه امروزه بسیاری از برندها در انتخاب رنگ به رنگ های اصلی برندشان توجه نمی کنند. همین امر موجب بروز دردسرهای بسیار زیادی برای برندها می شود.
69 درصد مردم ترجیح می دهند درباره محصولات ویدئو ببینند
مشاهده ویدئو درباره محصولات مختلف جذابیت بالایی دارد. این امر شما را از دردسرهای نگارش متن راحت می کند. ویدئوی موردنظر باید شامل نمایش کامل محصول و همچنین اشاره به جزییات آن در تمام بخش های ویدئو باشد در غیر این صورت هیچ جذابیتی برای مخاطب شما به همراه نخواهد داشت. استفاده از تصاویر متعدد در ویدئو و تلاش برای بیان ویژگی های محصول در قالب متن نیز ایده جذاب دیگری است که توجه کاربران به محتوای شما را افزایش می دهد.