کسب و کارها همیشه بین دو راهی میان تعامل با مشتریان براساس سلیقه آنها یا استفاده از تجربه و ترجیح ها خودشان در حال نوسان هستند. حل و فصل این مسئله کار ساده ای نیست. مدیریت روابط برند با مشتریان نیامند توجه روزافزون به خواسته ها و نیازهای آنهاست. خلق مفهوم ارزش محوری برای برندها دارای پیچیدگی های خاصی است. در ادامه در قالب چند نکته کاربردی این مفهوم را به صورت فرآیند مدنظر قرار خواهیم داد.
کسب و کار ما چه ارزش های بالقوه ای دارد؟
هر کسب و کاری دارای برخی از ارزش های بالقوه است. این امر به معنای امکان خلق ارزش هایی مشخص از سوی هر کسب و کار می شود. اگر یک کسب و کار به طور مداوم در زمینه خلق ارزش های محوری برای خود ناکام باشد، این امر تا حدود زیادی ناشی از شناخت نادرست سطح توانایی هایش است.
ساده ترین راهکار برای مشکل فوق، قرار دادن خودمان در جایگاه مشتریان است. بر این اساس امکان درست نیازها و انتظارات مشتریان از ارزش های یک برند مشخص می شود. امروزه برندهای بزرگ بیشتر براساس سطح ارزش شان به جای کیفیت یا قیمت محصولات، مورد ارزیابی قرار می گیرند.
مطلب مرتبط: چگونه رابطه برندمان با مشتریان را بهبود بخشیم
آیا ما به دنبال امری فراتر از کسب سود هستیم؟
برخی از کسب و کارها فقط به دنبال کسب سود بیشتر در بازار هستند. این امر به طور عمده ای به وجهه آنها ضربه می زند. اگر کسب و کارها نسبت به ایجاد شرایط مناسب از نظر تعامل با مشتریان و ایجاد فضایی مناسب توجه نشان ندهند، در عمل فرصت کافی برای فروش و همچنین توسعه کسب و کار را نخواهند داشت.
امروزه برندها باید فراسوی سودشان را مدنظر قرار دهند. این امر به معنای اتخاذ ارزش هایی مناسب برای جلب تعامل مشتریان است. اگر سود محور اصلی فعالیت یک برند باشد، پس از مدت زمانی اندک فعالیت برند موردنظر به طور کامل با نیازها و انتظارات مشتریان بیگانه خواهد شد.