امروزه بسیاری از کارآفرینان در زمینه حقوق و تاسیس موسسه های مشاوره حقوقی فعالیت دارند. شاید در نگاه نخست مدیریت موسسه های حقوقی ارتباطی با دنیای بازاریابی نداشته باشد. چنین موسسه هایی به هر روی دارای مشتریان خاص خود است. نکته مهم در این میان تنوع خدمات حقوقی در سراسر دنیاست. امروزه کمتر کسب و کاری بدون همکاری با دستکم یک موسسه حقوقی اقدام به فعالیت می کند. کارآفرینان همیشه در معرض مواجهه با شکایت ها و پرونده های حقوقی مختلف هستند بنابراین استفاده از یک تیم حقوقی مناسب برای ساماندهی امور ضروری خواهد بود. هدف ما در این مقاله بررسی شیوه های بازاریابی مناسب برای موسسه های حقوقی در راستای بهبود کسب و کارشان است.
بدون تردید صحبت پیرامون بازاریابی در کسب و کارهای حقوقی تازگی دارد. بسیاری از کارآفرینان انتظار مواجهه با اقدامات بازاریابی و تبلیغاتی موسسه های حقوقی را ندارند. به همین خاطر فعالیت ما در این بخش تا حد امکان حوزه ای مشخص از بازاریابی را مدنظر قرار می دهد. الگوی مناسب از نظر ما برای بازاریابی در عرصه فعالیت های حقوقی «بازاریابی محتوایی» است. ما در ادامه به بررسی چند تکنیک مناسب برای بازاریابی محتوایی در کسب و کارهای حقوقی خواهیم پرداخت.
1. ضرورت استفاده از گیف در پست ها
امروزه بیشترین میزان تعامل میان برندها و مخاطب هدف از دل ست های وبلاگی است بنابراین موسسه حقوقی شما باید فعالیت قابل توجهی در این فضا داشته باشد. بسیاری از برندها در وضعیت عادی اقدام به بازاریابی در شبکه های اجتماعی می کنند. بدون تردید این شیوه مزیت های خاص خود را دارد، اما از نقطه نظر ماهیت فعالیت کسب و کارهای حقوقی به اندازه کافی مناسب نیست.
مطلب مرتبط: نیاز کسب و کارها به خدمات حقوقی در دوران کرونا
تولید محتوای جذاب و کاربردی برای مخاطب هدف در مورد مسئله های حقوقی نگاه هر کاربری را جلب خواهد کرد. این نکته اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. نکته مهم در این میان استفاده از محتوای بصری برای افزایش حداکثری جذابیت محتوای پست مان است. امروزه کاربران در فضای آنلاین توجه بسیار بیشتری به محتوای بصری در مقایسه با سایر فرمت ها دارند. این نکته باید مدنظر برندها به هنگام طراحی محتوای بصری قرار گیرد. در غیر این صورت امکان جلب نظر مخاطب هدف در زمینه حقوقی فراهم نخواهد شد.
یکی از مزیت های اصلی موسسه های فعال در زمینه مشاوره های حقوقی جذابیت بحث های شان برای مخاطب هدف است. هرچه توانایی یک موسسه برای استفاده از موضوعات جنجالی و مورد علاقه کاربران بیشتر باشد، تعامل بهتری با مخاطب هدف خواهد داشت.
شاید شما به عنوان یک موسسه حقوقی دارای توانایی لازم برای طراحی محتوای بصری نباشید. در این صورت باید به دنبال همکاری با آژانس های طراحی گرافیک یا حتی برخی از فارغالتحصیلان این رشته باشید. امروزه تولید گیف کار چندان دشواری نیست بنابراین نیاز به صرف هزینه بالا برای همکاری با طراح های گرافیست نخواهد بود.
2. افزودن ویدئوهای کامل به وبلاگ
تولید محتوای بصری فقط شامل گیف نیست. استفاده از فرمت ویدئو برای تعامل بهتر با مخاطب هدف امری ضروری محسوب می شود. بسیاری از مسائل و پرونده های حقوقی برای بیان نیازمند نمایش محتوای جانبی است بنابراین استفاده از فرمت ویدئو کار را ساده تر خواهد کرد.
توصیه ما در این بخش تلاش برای استفاده از ایده ها یا پرسش های مخاطب هدف برای تولید ویدئو است. ما به این ترتیب پرسش ها و مسائل مهم برای مخاطب هدف را مورد توجه قرار خواهیم داد. این نکته در کمپین های بازاریابی دارای اهمیت بسیار زیادی است. برخی از برندها در زمینه ایده های اصلی کمپین شان به سلیقه مخاطب هدف توجه چندانی ندارند. به این ترتیب در عمل محتوای شان فقط برای تیم مدیریتی شرکت دارای جذابیت خواهد بود.
3. استفاده از تصاویر باکیفیت
استفاده از تصاویر برای بیان بهتر مطالب در قالب محتوای متنی اهمیت بالایی دارد. امروزه بسیاری از برندها به دلیل عدم علاقه کاربران به محتوای متنی در زمینه وبلاگنویسی فعالیت ندارند. نکته مهم در اینجا شیوه و رویکرد ما نسبت به وبلاگنویسی است. استفاده از محتوای بصری جذاب و باکیفیت همیشه توجه مخاطب هدف را جلب خواهد کرد.
یکی از چالش های مهم در زمینه استفاده از تصاویر باکیفیت در وبلاگ ها مسئله سرعت بارگذاری صفحات است. بسیاری از برندها بدون توجه به سرعت بارگذاری صفحات اقدام به بارگذاری محتوای تصویری می کنند. نتیجه این امر سرعت بارگذاری بسیار پایین صفحات آنها خواهد بود. توصیه ما در این بخش تلاش برای استفاده از کیفیت HD است.
بدون تردید کیفیت های بالاتری در زمینه عکاسی وجود دارد، با این حال استفاده از آنها سرعت بارگذاری صفحات را به شدت کاهش خواهد داد. استفاده از ابزارهای سنجش سرعت بارگذاری صفحات سایت ها نکته مهمی برای اطمینان از سرعت بالای سایت است. ما به این ترتیب دیگر نگرانی بابت افت سرعت سایت مان نخواهیم داشت.
4. ضرورت استفاده از کمک های دیگران
امروزه عرصه بازاریابی دارای پیچیدگی های بسیار زیادی است بنابراین اغلب برندها به تنهایی امکان فعالیت و کسب موفقیت در آن را ندارند. استفاده از کمک دیگران برای کسب نتیجه بهتر اولویت اصلی هر کارآفرینی در چنین فضایی خواهد بود.
خوشبختانه امروزه آژانس های بازاریابی خدمات بسیار زیادی را ارائه می کنند. به این ترتیب نیازی برای نگرانی پیرامون مسئله مشکلات و چالش های بازاریابی نخواهد بود. یکی از خدمات اساسی در زمینه وبلاگ نویسی و بازاریابی مربوط به طراحی قالب اصلی وبلاگ است. این کار به دلیل فرآیند تخصصی از دامنه توانایی اغلب کارآفرینان خارج است بنابراین شما باید از یک موسسه دارای تجربه و مهارت برای طراحی قالب وبلاگ تان استفاده کنید.
مطلب مرتبط: بزرگترین چالش کسب و کار در ایران چیست؟
امروزه اغلب برندها در زمینه وبلاگنویسی از بخشی جزئی در سایت شان استفاده می کنند بنابراین نباید حوزه بازاریابی وبلاگی را با به روز رسانی سایت اشتباه گرفت. شاید در نگاه نخست اغلب نکات مورد بررسی در این مقاله جزئی به نظر برسد، اما همین نکات در تحلیل نهایی تاثیرگذاری به شدت زیادی بر روی وضعیت برندها خواهد داشت.
آخرین نکته مورد بحث در این مقاله مربوط به ایجاد فضایی صمیمانه با مخاطب هدف است. بسیاری از برندها فضای خشک و بی روحی برای برندشان ایجاد می کنند. این فضا تاثیرگذاری آنها بر روی مخاطب هدف را کاهش خواهد داد. هرچه توانایی ما برای تعامل نزدیک و صمیمی تر با مخاطب هدف بیشتر باشد، شانس بیشتری برای افزایش ترافیک وبلاگ و بازدید بیشتر محتوای مان خواهیم داشت.