یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

تولید محتوا وظیفه ای همیشگی برای تیم مارکتینگ محسوب می شود. کسب و کار شما حتی اگر بخش مشخصی تحت عنوان بازاریابی نداشته باشد، باز هم باید نسبت به فعالیت در این حوزه حساسیت نشان دهد؛ چراکه بدون سر و صدای کافی برند شما در بازار گوشه نشین خواهد شد. در این میان اغلب کارآفرینان طوری درگیر  یافتن ایده های طلایی برای تولید محتوا هستند که یادشان می رود درباره سایر نکات کلیدی حتی فکر کنند. خب اصلا شما قصد تولید محتوای کوتاه را دارید یا نمونه های طولانی نظرتان را جلب کرده است؟

برخی از بازاریاب ها هیچ وقت درباره اندازه محتوا فکر نمی کنند. از نظر آنها هرچه در فرآیند تولید محتوای پیش آید، مطلوب خواهد بود. خب این هم برای خودش ایده ای است، اما در دنیای رقابتی امروز واگذاری همه چیز به بخت و اقبال اصلا جالب نیست. در عوض بازاریاب مثل یک معمار حرفه ای باید مشخصات بنای مارکتینگ شان را از قبل در سر داشته باشند.

محتوای کوتاه یا طولانی؛ کدام یک به درد بازاریابی می خورد؟

شاید فکر کنید ما در این مقاله قصد داریم خیلی صاف و پوست کنده یکی از الگوهای تولید محتوا را به شما توصیه کنیم. خب در این صورت کاملا در اشتباه هستید؛ چراکه محتوای کوتاه و طولانی هر کدام کاربردهای خاص خودش را دارد. اگر قرار بود انتخاب از میان این دو نمونه به این سادگی ها باشد، دیگر خبری از شکست های بازاریابی مداوم برخی از برندها نبود. 

شما در این مقاله یاد می گیرید چطور در زمان مناسب سراغ تولید محتوای طولانی رفته و در چه موقعیت هایی محتوای کوتاه را در دستور کار قرار دهید.اگر شما هم دوست دارید کمی هوشمندانه تر فرآیند تولید محتوا را در پیش بگیرید، بد نیست در ادامه با ما همراه شوید. 

مطلب مرتبط: محتوای طولانی در برابر محتوای کوتاه

محتوای کوتاه دقیقا چیست؟

محتوای کوتاه دقیقا چیست؟

محتوای کوتاه تعریف های بسیار زیادی دارد. به طوری که اگر همین امروز درباره اش گوگل را زیر و رو کنید، دست کم سه چهار تا تعریف متضاد پیدا خواهید کرد. ما در روزنامه فرصت امروز برای اینکه کار خیلی پیچیده نشود، سراغ یک تعریف ساده رفته ایم. بر این اساس محتوای کوتاه آن نوعی از محتواست که به سادگی قابل مشاهده و فهم است. 

اجازه دهید درباره تعریف بالا کمی از مثال های دم دستی تر استفاده کنیم. مثلا محتوای متنی که کمتر از هزار کلمه باشد، محتوای کوتاه تلقی می شود. اگر هم پای فرمت ویدئو را به بحث باز کنیم، باید روی ویدئوهای کمتر از ۶۰ ثانیه تمرکز کنیم. فکر می کنم حالا دیگر درک خوبی از محتوای کوتاه پیدا کرده باشید. 

هدف اصلی از تولید محتوای کوتاه در اغلب موارد اطلاع رسانی سریع به مخاطب است. بنابراین در این میان جایی برای اضافه کاری یا استفاده از المان های عجیب نیست. در عوض شما باید کارتان را در سریع ترین زمان ممکن انجام داده و اخبار را داغ و تازه به دست مخاطب برسانید. 

یکی از بهترین مثال ها درباره محتوای کوتاه در کمپین های ایمیلی قابل مشاهده است. این کمپین ها معمولا محتوای بسیار کوتاهی داشته و خیلی حاشیه نمی روند. در عوض اصل مطلب را به کوتاه ترین شکل ممکن بیان می کنند. از آنجایی که ما در روزنامه فرصت امروز همیشه طرفدار بیان مستقیم و بی پرده حرف ها هستیم، محتوای کوتاه از این نظر مزیت مهمی دارد. 

محتوای طولانی دقیقا چیست؟

محتوای طولانی دقیقا چیست؟

حالا که محتوای کوتاه را زیر ذره بین بردیم، باید تعریفی از محتوای طولانی نیز ارائه کنیم. خب اصلا این فرآیند به چه چیزی اشاره دارد؟ تفاوت محتوای طولانی با کوتاه در چیست؟ 

اجازه دهید اول از همه با یک تعریف دقیق کارمان را شروع کنیم. بر این اساس محتوای طولانی در نقطه مقابل محتوای کوتاه قرار می گیرد. این نوع محتوا معمولا نه برای بیان اخبار، بلکه انتقال یک پیام مفصل مورد توجه قرار می گیرد.

اگر پای محتوای متن در میان باشد، محتوای طولانی دست کم بیشتر از هزار کلمه خواهد بود . البته در این میان محدودیتی برای حجم محتوا وجود ندارد. شاید به همین خاطر محتوای طولانی گاهی اوقات بی نهایت طولانی و حتی کسل کننده می شود!

وقتی بحث فرمت ویدئو را مورد توجه قرار دهیم، محتوای طولانی معمولا بین ۱ دقیقه تا ۶۰ دقیقه خواهد بود . البته در این میان استثناهای گوناگونی نیز به چشم می خورد. با این حال در یک نگاه کلی، همین تعریف ایده آل خواهد بود. 

مطلب مرتبط: تولید محتوای بازاریابی و نکات ضروری که باید رعایت کنید

یکی از اهداف اساسی در تولید محتوای طولانی مربوط به بحث آموزش است. برندهایی که در حوزه تولید محصولی خاص فعالیت دارند، معمولا از این سنخ محتوا برای آموزش مشتریان استفاده می کنند. مثلا برند مایکروسافت همیشه در سایت رسمی و اکانتش در شبکه های اجتماعی از این مدل محتوا منتشر می کند. نتیجه کار هم دغدغه اندک کاربران محصولاتی مثل ویندوز است. 

خب بسیاری از کاربران در دنیای امروز دغدغه های بی نهایت زیادی در ارتباط با محصولات پیچیده یا تازه دارند. به همین خاطر شاید یکی از مهمترین مزایای محتوای طولانی امکان ارائه آموزش های مناسب به مخاطب هدف باشد. 

اگر کمی با دقت به اطراف تان نگاه کنید، کلی نمونه از محتوای طولانی پیش چشم تان ظاهر خواهد شد. این در حالی است که هدف از تولید این مدل محتوا همیشه یکسان نیست. صرف نظر از بحث آموزش، گاهی اوقات پای گزارش سالانه یک برند در میان است. این گزارش ها به دلیل اهمیت شان از نقطه نظر جذب سرمایه و ایجاد اعتماد در میان مشتریان حیاتی است. 

اگر دقت کرده باشید، بسیاری از دوره های آموزشی که برندهای بزرگ در اختیار مخاطب قرار می دهند نیز در همین دسته کلی جای می گیرد. خب این دوره ها اغلب به طور رایگان ارائه شده و کسب و کارها هزینه ای در ازای آن دریافت نمی کنند. به همین خاطر شما به راحتی هرچه تمام تر فرصت استفاده از آن را خواهید داشت. 

مزایا و معایب محتوای کوتاه و طولانی

مزایا و معایب محتوای کوتاه و طولانی

خب حالا به بخش تقریبا اصلی ماجرا رسیده ایم. اینکه در کفه ترازو کدام یک از انواع محتوا سنگینی بیشتری دارد، بحثی است که فقط با یک مقایسه دقیق قابل طرح و بررسی خواهد بود. ما در این بخش قصد داریم مزایا و معایب اصلی هر کدام از انواع محتوای کوتاه و طولانی را مورد بررسی قرار دهیم. اینطوری چشم انداز بهتری برای تصمیم‎ گیری زد شرایط حساس خواهید داشت. پس با ما همراه باشید تا ماجرا را کاملا روشن کنیم. 

مزایا و معایب محتوای کوتاه 

مزایا و معایب محتوای کوتاه 

محتوای کوتاه، همانطور که از اسمش مشخص است، به سادگی برای مخاطب قابل دسترسی و مطالعه است. معمولا این مدل محتوا زبان سختی نداشته و به سادگی در مخاطب ایجاد انگیزه می کند. از طرف دیگر خیلی وقتگیر نیست. خب مشتریان در دنیای امروز همیشه عجله دارند. بنابراین اگر شما وقت زیادی از آنها بگیرید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

نکته دیگری که درباره این مدل محتوا باید مورد توجه قرار گیرد، بحث مربوط به منابع موردنیاز برای تولیدشان است. خب شما دردسر زیادی برای تولید محتوا در این قالب نخواهید داشت. پس طبیعی است که واکنش کاربران نسبت به عملکردتان بهتر باشد. 

بحث دیگری که در این میان باید بدان توجه کنیم، سازگاری محتوا با تجربه موبایلی است. بسیاری از افراد برای اینکه وضعیت شان در دنیای کسب و کار بهبود پیدا کند، کمی هم که شده سراغ سازگاری محتوا با موبایل می روند. با این حال محتوای کوتاه به دلیل ساختارشان به طور عادی این سازگاری کلیدی را دارند. پس در رابطه با آنها دیگر جای نگرانی نخواهد بود.

مطلب مرتبط: راهنمای تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

آخرین نکته ای که در این میان باید مورد توجه قرار دهیم، بحث هزینه های تولید محتوای کوتاه است. خب محتوای کوتاه به طور طبیعی در مقایسه با سایر فرمت های محتوا کار و هزینه کمتری برای تولید دارد. به همین خاطر اصلا بعید نیست بازاریاب ها تولید چند محتوای کوتاه را به یک محتوای بلند ترجیح دهند!

اگر بخواهیم نقاط ضعف محتوای کوتاه را بررسی کنیم، اول از همه اختصار آن ذوق بازاریاب ها را کور خواهد کرد. معمولا بازاریاب ها دوست دارند محتوای بی نهایت طولانی تحویل مخاطب شان دهند. به همین خاطر رعایت اختصار و چکیده کردن محتوا کمتر به مذاق شان خوش می آید. 

شاید مهمترین نقطه ضعف محتوای کوتاه عمر کوتاه شان باشد. اگر شما از آن دست بازاریاب هایی هستید که همیشه دنبال محتوای سبز یا دارای عمر طولانی می روید، الگوی محتوای کوتاه اصلا به دردتان نمی خورد؛ چراکه عمر این نوع محتوا اندک است. خب شما در قالب این مدل محتوا کار بسیار سختی پیش روی دارید. محدودیت حجم شما را از بررسی دقیق موضوعات بازمی دارد و همین امر عمر محتوای تان را بی نهایت کم خواهد کرد. 

مزایا و معایب محتوای طولانی

مزایا و معایب محتوای طولانی

خب حالا به بخش بحث برانگیز ماجرا رسیده ایم. محتوای طولانی در طول نزدیک به یک دهه اخیر مورد حملات بی رحمانه کارشناس ها قرار گرفته است. با این حال در عمل بازهم برخی از برندها سراغ این نوع محتوا می روند. این همان دلیلی است که بحث مقایسه میان محتوای طولانی و کوتاه را منطقی جلوه می دهد. ما در این بخش سعی می کنیم برخی از مزایا و معایب این نوع محتوا را به اتفاق شما بررسی کنیم. 

اولین مزیت محتوای طولانی امکان انتقال عمیق و کاملا درست پیام است. خب برندی مثل سامسونگ وقتی قصد معرفی تازه ترین ویژگی تلویزیون های هوشمند خود را دارد، به جز محتوای طولانی سراغ هیچ الگوی دیگری نمی رود؛ چراکه محتوای کوتاه حق مطالب را در این رابطه بیان نمی کند. 

شما در قالب محتوای طولانی فرصت بسیار خوبی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا می کنید. البته باید محتوا را طوری طراحی کنید که موجب سر رفتن حوصله مخاطب تان نشود. 

اغلب اوقات محتوای طولانی بیشتر در قالب یک لینک مورد استفاده قرار می گیرد. این یعنی وضعیت سئوی بهتری در گوگل خواهد داشت. اگر دقت کرده باشید، تمام سایت های بزرگ دنیا دست کم سه یا چهار بار در طول ماه محتوای طولانی منتشر می کنند. این امر نه تنها با هدف آموزش به کاربران، بلکه بهبود وضعیت سئو برند است. ماجرا جالب شد، نه؟ 

وقتی شما محتوای طولانی تولید می کنید، به مرور زمان به عنوان یک کارشناس خبره در این حوزه شناخته خواهید شد. این امر به شما کمک خواهد کرد تا وضعیتی بهتری در فرآیند اثرگذاری بر روی مخاطب تان داشته باشید. به علاوه، کارتان از نظر سطح تعامل با مخاطب نیز به طور به طور قابل ملاحظه ای بهتر می شود.  به طور کلی تولید چنین مدلی از محتوا به مرور زمان شما را به سطح یک رهبر تجاری می آورد. پس اصلا نباید آن را دست کم گرفت. 

خب اگر محتوای طولانی تا این اندازه جذاب به نظر می رسد، پس چرا خیلی از بازاریاب ها سراغش نمی روند یا در فرآیند پروموت کردنش با کلی مشکل رو به رو می شوند؟ اجازه دهید کمی درباره نقاط ضعف این مدل از محتوا نیز حرف بزنیم. 

اولین مشکلی که محتوای طولانی برای بازاریاب ها ایجاد می کند، نیاز به زمان و بودجه بیشتر در فرآیند تولید است. این امر مشکلات زیادی برای شما به عنوان بازاریاب به همراه خواهد داشت، به ویژه اگر برای انتشار محتوا عجله داشته باشید. آن وقت کارتان حسابی سخت شده و دیگر فرصتی برای تعامل درست و حسابی با مخاطب تان نخواهید داشت. از آنجایی که خیلی وقت ها بازاریاب ها حوصله شان نمی گیرد، دور محتوای طولانی را خط می کشند.

به غیر از فرآیند زمانبر تولید محتوا، یکی دیگر از ایرادات اساسی در این میان مربوط به سختی های جلب نظر مخاطب به این مدل از محتواست. خب کمتر کسی در این دوره و زمانه حوصله مشاهده محتوای طولانی را دارد. بنابراین بازاریاب ها در طراحی و تولید چنین محتوایی باید نهایت دقت را به خرج دهند. وگرنه کلاه شان پس معرکه خواهد بود .

از نقطه نظر سازگاری با تجربه کاربری موبایل نیز محتوای طولانی پاشنه آشیل بزرگی دارد. خب هرچه محتوا طولانی تر باشد، ناسازگاری اش برای کاربران گوشی های هوشمند بیشتر خواهد شد. این یعنی از یک جایی به بعد، شما دیگر هیچ فرصتی برای تعامل درست و حسابی با مخاطب تان نخواهید داشت. شاید به همین خاطر کمتر بازاریابی به طور اختصاصی برای کاربران موبایل دست به تولید محتوا می زند. این مسئله موجب شده بسیاری از اوقات کسب و کارها با مشکلات جدی در زمینه تعامل با کاربران شبکه های اجتماعی با استفاده از محتوای طولانی رو به رو شوند. 

آخرین نقطه ضعف این مدل از محتوا مربوط به سر رفتن راحت حوصله مخاطب است. خب کاربران که همیشه سرحال نیستند. پس اگر محتوای شما بیش از اندازه طولانی باشد، خیلی زود حوصله مخاطب تان را سر می برید. این امر مشکلات بسیار متعددی برای شما به همراه داشته و محتوای تان را در نظر بی مصرف قرار خواهد داد. 

مطلب مرتبط: سوالات کلیدی در تولید محتوای بازاریابی

چطور بین محتوای کوتاه و طولانی دست به انتخاب بزنیم؟

چطور بین محتوای کوتاه و طولانی دست به انتخاب بزنیم؟

ما تا اینجای کار درباره مزایا و معایب هر دو مدل محتوا حرف زده ایم. اگر بخواهیم ماجرا را به انتخاب رشته دانشجویان تشبیه کنیم، باید گفت الان شما اطلاعات دقیقی درباره همه رشته های دم دست تان دارید. نکته کلیدی در این میان اصول انتخاب نهایی است. خب شما که نمی توانید همیشه از یک مدل محتوا استفاده کنید. بنابراین با توجه به شرایط و موقعیت های پیش رو باید انتخاب های پویایی داشته باشید. این همان مسئله ای است که موقعیت شما را دگرگون می سازد. 

ما در این بخش قصد داریم برخی از مهمترین نکات برای انتخاب درست نوع محتوا را با شما در میان بگذاریم. پس در آخرین بخش این مقاله نیز با ما همراه باشید تا دیگر مو لای درز کارتان نرود. 

تعریف اهداف محتوا

تعریف اهداف محتوا

هدف شما از تولید محتوا دقیقا چیست؟ آیا قصد دارید صرفا مخاطب تان را سرگرم کنید یا هدف تان جدی تر از این حرف هاست؟ اگر اهداف جدی دارید، محتوای طولانی بیشتر به دردتان می خورد؛ چراکه فضای بهتری برای طرح پیام های عمیق به شما می دهد. البته باید حواس تان به جذاب ساختن چنین محتوایی بیشتر باشد؛ چراکه به ساده ترین شکل ممکن حوصله مخاطب سر خواهد رفت. 

اگر قصد ندارید پیام های عجیب و غریب برای مخاطب تان طرح کنید، بد نیست به فکر استفاده از محتوای کوتاه باشید. این مدل از محتوا به شما فضای خوبی برای اطلاع رسانی سریع و تعامل ساده با مخاطب خواهد داد. اینطوری دیگر لازم نیست همیشه نگران وضعیت حوصله مخاطب باشید. 

متاسفانه خیلی از بازاریاب ها هیچ هدفی برای تولید محتوا در سر ندارند. همین امر موجب می شود تا بلاتکلیفی عجیبی به هنگام انتخاب نوع محتوا گریبان شان را بگیرد. اگر شما هم فکر می کنید توجه به نکات گوناگون در فرآیند تولید محتوا امری غیرضروری به نظر می رسد، بد نیست جهت گیری تان در این میان را به طور کامل تغییر دهید. 

به طور کلی هدف بازاریابی تکلیف شما در زمینه انتخاب نوع محتوا و حتی فرمت را تا حد زیادی روشن خواهد کرد. بنابراین شما در این زمینه باید کمی هم که شده با خودتان روراست باشید. اگر خودتان را هم گول بزنید، دیگر سنخ مناسبی از محتوا در انتظارتان نخواهد بود این دقیقا همان مشکلی است که خیلی از بازاریاب ها با خودشان دارند.

درک درست و دقیق مخاطب

درک درست و دقیق مخاطب

یادتان باشد تمام تلاش های شما در عرصه بازاریابی فقط در صورتی درست از آب درمی آید که مطابق با نظرات و سلیقه مخاطب باشد. خب شما به عنوان بازاریاب مسئول نظر شخصی خودتان که نیستید. در عوض باید کمی هم که شده نسبت به سلیقه مخاطب توجه نشان دهید. این امر شما را در موقعیت بسیار خوبی از نظر سطح تعامل با مخاطب قرار خواهد داد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و مطالعه بازار را شروع کنید.

مطلب مرتبط: تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های کاربردی

یادتان باشد، سلیقه مشتریان در بازار تفاوت های معناداری با یکدیگر دارد. درست به همین خاطر باید همیشه خودتان را آماده تعامل نزدیک با مخاطب نگه دارید. این امر به شما فرصت خوبی برای دسته بندی مشتریان و استفاده از فضای مورد نظر خواهد داد. پس به جای اینکه وقت تان را کاملا بی هدف در بازار تلف کنید، به فکر شناخت دقیق از مخاطب تان باشید. این امر شما را در موقعیت بهتری در نظر سطح تعامل با مخاطب هدف قرار می دهد. 

گاهی اوقات استفاده از حاصل کار دیگران در رابطه با دسته بندی مشتریان نیز ایده خوبی خواهد بود. خب بسیاری از موسسات در سراسر دنیا به طور سالانه گزارش هایی درباره الگوی رفتار مشتریان منتشر می کنند. با این حساب بد نیست گاهی اوقات نیم نگاهی به این گزارش ها داشته باشید. اینطوری موقعیت بهتری از نقطه نظر تعامل با مخاطب تان خواهید داشت؛ چراکه شناخت نسبتا دقیقی از الگوی رفتاری آنها به دست آورده اید. 

گاهی اوقات درک شما از مخاطب هدف با آنچه واقعا هست، تفاوت های معناداری دارد. درست به همین خاطر باید همیشه ایده های خودتان را در بوته آزمون قرار دهید. استفاده از بازخورد همکاران یا کسانی که به طور کلی شناخت مناسبی درباره بازار دارند، ایده خوبی خواهد بود. 

اینطوری هر جا کارتان مشکل داشته باشد، فرصت مناسبی برای اصلاحش پیدا می کنید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و براساس شناخت تان از مخاطب دست به انتخاب از میان انواع محتوا بزنید. 

توجه به پلتفرم تولید محتوا

توجه به پلتفرم تولید محتوا

آیا تا حالا برندی را دیده اید که دقیقا همان محتوایی که در اینستاگرام بارگذاری می کند، در ایکس یا یوتیوب نیز بازنشر دهد؟ احتمالا هیچ برند باهوشی از این شیوه برای انتشار محتوا استفاده نمی کند. در عوض شخصی سازی محتوا نکته بی نهایت مهمی محسوب می شود. 

اگر شما دنبال تصمیم گیری برای محتوای کوتاه یا طولانی هستید، بد نیست پلتفرم تان را نیز مورد توجه قرار دهید. خب آیا پلتفرم مورد نظر شما پتانسیل محتوای کوتاه یا بلند را دارد؟ این سوالی است که باید به طور ویژه ای مورد توجه قرار دهید. 

اجازه دهید درباره سوال بالا یک سناریوی واقعی را به عنوان مثال بررسی کنیم. یوتیوب به دلیل فضای خاصی که دارد، معمولا برای محتوای طولانی گزینه ای بی نظیر محسوب می شود. این یعنی شما فرصت بسیار خوبی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و کارتان در این فضا خیلی راحت تر پیش می رود. 

یادتان باشد، این روزها کلی پلتفرم مختلف در دنیای شبکه های اجتماعی به چشم می خورد. با این حساب شاید قبل از هر کاری باید درباره پلتفرم های مناسب نیز تصمیم گیری کنید. این امر به شما کمک می کند تا مدیریت مالی و زمان خوبی داشته باشید. خب اگر قرار بود شما در تمام شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید، دیگر کلاه تان پس معرکه بود!

اگر تا حالا درباره تفاوت شبکه های اجتماعی با هم فکر نکرده اید، اصلا بعید نیست شکست های زیادی تا اینجای کار مشاهده کرده باشید. خب کاربران در دنیای امروز انتشارات بسیار زیادی از برندتان دارند. این یعنی شما بدون عملکرد هوشمندانه و تا حد امکان کم اشتباه فرصتی برای موفقیت نخواهید داشت. 

نکته ای که در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد، تلاش شما برای اولویت بندی میان پلتفرم ها و سپس انتخاب نوع محتوا براساس شرایط هر کدام از آنهاست. 

یادتان باشد، بازنشر بی کم و کاست محتوا در همه شبکه های اجتماعی در نهایت کار شما را به جاهای باریک می کشاند. به همین خاطر بد نیست از تمام ابزارهای دم دست تان مثل مشورت با همکاران یا دریافت بازخورد مشتریان وفادار استفاده کنید. اینطوری دست کم به اندازه کافی برای تعامل با مخاطب تان وقت گذاشته اید. 

بی شک انتخاب نوع محتوا تصمیم ساده ای نیست. پس بد نیست زمان کافی برای جمع بندی و انتخاب نهایی در این میان را به خودتان بدهید. اینطوری بهترین تصمیم ممکن را گرفته و دیگر در این میان دائما نگران اشتباهات احتمالی نخواهید بود . قبول دارم این فرآیند کمی سخت یا حتی استرس آور خواهد بود، اما شما قرار نیست ماجرا را خیلی به خودتان سخت کنید. در این میان زمانی مثل دو تا چهار روز کافی به نظر می رسد؛ چراکه بیشتر ابتکار عمل را از شما خواهد گرفت.

سخن پایانی

مهمترین نکات میان نوع محتوا

انتخاب از میان دوگانه محتوای کوتاه یا طولانی دغدغه بسیاری از بازاریاب ها محسوب می شود. درست به همین خاطر ما در این مقاله سراغ برخی از مهمترین نکات در زمینه انتخاب از میان این دو نوع محتوا رفتیم. حالا شما اطلاعات مناسب برای تصمیم گیری در این راستا را دارید. 

مطلب مرتبط: ویرایش حرفه ای محتوای بازاریابی با راهکارهای ساده

یادتان باشد، یک نوع محتوا برای همیشه مناسب شما نیست. در عوض باید براساس شرایط اقدام به تصمیم گیری کنید . اینطوری کارتان خیلی راحت تر پیش خواهد رفت و همیشه حرفی برای گفتن در بازار خواهید داشت. مثل همیشه اگر در این میان سوال یا مشکلی داشتید، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده تعامل با شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://www.semrush.com

hurrdatmarketing.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lAJ22n8o
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه